MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

EPC - Nr uszcelniacza pompy NIVO - ciag dalszy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12613
Strona 1 z 1

Autor:  qzyn [ sob cze 04, 2005 2:35 pm ]
Tytuł:  EPC - Nr uszcelniacza pompy NIVO - ciag dalszy

Witka,

Zabralem sie ambitnie za moje NIVO.
Dziala, ale dostaje troszke oleju z silnika. Simering na pompie jest deczko twardy, wiec nic dziwnego. Panowie w ASO nie byli w stanie odszukac tego "simeringu". Stad prosba:
Czy kto majacy dostep :-) do EPC moze podac mi nr tego "simeringu: ??? I jeszcze filterka NIVO, tego w zbiorniku W Aso dostalem nr oringu uszczelniajacego 2 czesci pompy, i jeszcze jakis oring... nigdzie tam nie pasuje.
Papierowa uszczelka miedzy pompa a silnikiem jest niedostepna, dorabialem.

Bardzo wery plis o pomoc.

Obecnie wyplukalem uklad polskimm amortyzolem i on jest zalany, po uszczelnieniu zaleje FEBI. Do samego pustego baniaka weszlo 2L plus jeszcze okolo 0,5 po odpaleniu i odpowietrzeniu.

Autor:  adi [ sob cze 04, 2005 3:42 pm ]
Tytuł: 

Numer filterka:
002 184 55 01

A co do tego simeringu... wybierz które numerki potrzebujesz:
http://www.admauto.net/nivo.jpg

Autor:  Ocet [ sob cze 04, 2005 3:49 pm ]
Tytuł: 

Gdzieś mam taki simmerring... Został mi po tym jak zdecdowałem się na wymianę całej pompy (była też montopwana w w124). Uszczelnianie często nie ma sensu, bo twardy Simmer szlifuje rowek na wałku, a co gorsza, sam wałek wyrabia sie i zaczyna chodzić mimośrodowo... Wymiana gumki starcza na miesiąc.

Autor:  VALENTINE123 [ sob cze 04, 2005 5:46 pm ]
Tytuł: 

Tu masz nuemery uszczelniaczy:

http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... #Post30193

Autor:  krzys124 [ sob cze 04, 2005 7:48 pm ]
Tytuł: 

Ja wymieniłem ta uszczelkę na nową i dalej lało [totalszok] wiec wymieniłem pompę !!

Autor:  qzyn [ ndz cze 05, 2005 10:19 am ]
Tytuł: 

Odpowiedz do wszystkich:

Oska jest idealnie gladka, wlasnie zlozylem pompe i ogladalem jej stan.
Simeringi z epc 047 i 011 wymienilem
Uszczelniacz i filtr sprawdze w poniedzialek w ASO, ostatnio jakos nie moglem zlokalizowac za pomoca pana tego simmerringu ani filterka.

Ciekawe zjawisko po zalaniu amortyzolu to nie opadanie tylka nawet po 2dniach (tyle stal max). Jednak w oleju NIVO nie powinno byc oleju silnikowego :-) a moze i do silnika bede mniej dolewal...


Dzieki za pomoc

Autor:  qzyn [ śr cze 08, 2005 11:04 pm ]
Tytuł: 

Zamowine.

Nr filterka jakis inny byl... podam w najblizszym czasie.
Koszt uszczelniacz i filterka to 85PLN w ASO. Filterka w zamienniku raczej nie ma. Uszczelniacz - nie wiem czy wystepuje w zamienniku.

Wymiana po Zlocie. Opisze skutek.
Narazie zalanie czyszczacego amortyzolu spowodowalo mniejsze przechyly w zakretach i wyzej stojacy tyl. Trzyma powyzej 2 dni ( dluzej nie stal). Jak doladuje to podnosi sie po 4-5 sek od zapalenia motoru, wczesniej 20-30 sek.

Autor:  qzyn [ ndz cze 26, 2005 10:17 pm ]
Tytuł: 

Nr uszczelniacza to: 004 997 01 47
Nr filtra: 002 184 55 01
Jak pisalem, komplet 85PLN (filtr byl po 46PLN)
Uklad zalany FEBI ZH-M i...
jest sztywniej, nie opada, poprawil sie komfort. ( pisze o zawieszeniu NIVO tylnej osi :-) )

Amortyzol po 2kkm dziala tak jak stary olej :-( (opadanie, podnoszenie sie po 50-80 sek. od zapalenia). Zalanie go jako czyszczacego bylo dobrym pomyslem, filtr zrobil sie czarny.
Zobacze jak zachowa sie febi. Narazie po zaladowaniu podnosi sie po kilku sekundach od zapalenia silnika.
Oleju weszlo 2-2,5 litra.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/