MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 10:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 14, 2005 8:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam !
Jako ze sporo sie naczytalem ostatnio o tym temacie i opinie sa tak rozne jak ich wlasciciele chcialem zasiegnac Waszej porady. Jak to jest z ukladem rozrzadu w 123 - slyszalem opinie ze jest przeznaczony fabrycznie na 400 tys. km, inni mowia ze sie go wcale nie rusza jeszcze inni ze 123 to jedyne auto gdzie ten mechanizm jest rozny od reszty i nie powinno sie tym martwic i tak dalej i tak dalej... Jak to w koncu jest biorac pod uwage ze bekolot to auto okolo 20-letnie mysle ze nalezaloby sie tematem zainteresowac - czy ktos kiedys wymienial to ustrojstwo jakie wyszly koszty czego pilnowac zeby uniknac niespodzianek po takiej wymianie itp. itd. Prosze o wypowiedzi. [zlosnikz]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
jak rozumiem piszesz o dieslach, ale jaki element rozrządu masz na mysli? no chyba nie wymieniasz wszystkiego?
ja rowniez spotkalem sie ze zdaniem ze co 500 tkm lancuch do wymiany, choc w praktyce zamiast slepo wierzyc w dobre rady, zaczalbym od organoleptycznych ogledzin lancucha, krzywek walka, regulacji zaworów.
ja 2000 km temu sprawdzalem łancuch - napiety jest jak trzeba, walek jest jak nowy, a na zegarze juz 398 tys - poki nie polyka oleju w nadmiarze nie zamierzam nic wymieniac.

pozdro

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 1:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Cremek - wymieniałem, niestety wyrzuciłem faktury :( , ale drogo nie wyszło. Z łańcuchem to jest tak, od wyjazdu z fabryki sparawdza się jego stan i praktycznie nie wymienia ;) , w moim przypadku wytrtzymał aż do remontu :o w trakcie remontu został łańcuch wymieniony na nowy i po 2/3 latach byłem zmuszony znowu go wymienić, zresztą nie tylko łańcuch bo pękł wałek rozrządu. Ogólnie teraz będe wymieniał łańcuch co 100k km, nie zapominająć o regulacji zaworów co 10k km i sprawdzeniu przy okazji stanu łańcucha i całe osprzętu z nim związanego.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 1:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Lancuch sie wymienia jak osiagne swoje graniczne zuzycie, a to ostanie sprawdza sie po jego wyciagnieciu (max to bodajze 7 stopni). Trzeba zdjac pokrywe zaworow i wszystko jasne. Przebieg nie ma tu nic do rzeczy. Jak lancuch jest juz sporo wyciagniety to po zamianie na nowy bedzie spora roznica w osiagach autka.

Jak juz zmieniasz lancuch warto sprawdzic/zmienic kola zebate. Czesto sa juz mocno zuzyte (lancuch moze przeszkoczyc) badz duzo szybciej sie zuzywac.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 1:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
czy to o czym mówicie tyczy się też M110? aha, przy okazji czy mógłby mi ktoś podac jakie powinny być luzy zaworowe w M110? bo kiedyś ktoś pisał ze w tym co Maciek ma na stronie jest błąd jakiś?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 2:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
laudan pisze:
Lancuch sie wymienia jak osiagne swoje graniczne zuzycie, a to ostanie sprawdza sie po jego wyciagnieciu (max to bodajze 7 stopni). Trzeba zdjac pokrywe zaworow i wszystko jasne. Przebieg nie ma tu nic do rzeczy. Jak lancuch jest juz sporo wyciagniety to po zamianie na nowy bedzie spora roznica w osiagach autka.

Jak juz zmieniasz lancuch warto sprawdzic/zmienic kola zebate. Czesto sa juz mocno zuzyte (lancuch moze przeszkoczyc) badz duzo szybciej sie zuzywac.

Swięte słowa.
Jak mówi moj mechanik, albo wymienić całość albo nic. Wymiana samego łańcucha często na długo nie pomoże, a wręcz może zaszkodzić.
Z drugiej strony wymiana kompletu rozrządu to dość spory wydatek i z robocizną sądze że może się zamknąć czterocyfrową kwotą.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 3:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
kubol pisze:
czy to o czym mówicie tyczy się też M110? aha, przy okazji czy mógłby mi ktoś podac jakie powinny być luzy zaworowe w M110? bo kiedyś ktoś pisał ze w tym co Maciek ma na stronie jest błąd jakiś?


tez jestem ciekaw [cool]

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 6:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
kubol pisze:
, przy okazji czy mógłby mi ktoś podac jakie powinny być luzy zaworowe w M110?

Ssące na zimnym silniku: 0,1mm
wydechowe na zimnym silniku 0,25 mm

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 8:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
senkju [zlosnikz]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 8:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 9:45 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Dzierżoniów
Ja też słyszałem o 7 stopniach, i to jest najbardziej konkretna miara rozciagnięcia, a łańcuchy za 150zł nie rozciągają się tylko zrywają po ok 70tyś. km tak mi powiedział facet który robi MB od 30 lat.

_________________
MB 123 230 M115 78r.
VFR 750. Junak 61r.
huberto73@gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 14, 2005 9:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
VALENTINE123 pisze:
kubol pisze:
, przy okazji czy mógłby mi ktoś podac jakie powinny być luzy zaworowe w M110?

Ssące na zimnym silniku: 0,1mm
wydechowe na zimnym silniku 0,25 mm


w diesel'u adekwatnie 0.1mm i 0.3mm :roll: ?? :roll:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl