MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Rozrzad w W123... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12799 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Cremek [ wt cze 14, 2005 8:14 am ] |
Tytuł: | Rozrzad w W123... |
Witam ! Jako ze sporo sie naczytalem ostatnio o tym temacie i opinie sa tak rozne jak ich wlasciciele chcialem zasiegnac Waszej porady. Jak to jest z ukladem rozrzadu w 123 - slyszalem opinie ze jest przeznaczony fabrycznie na 400 tys. km, inni mowia ze sie go wcale nie rusza jeszcze inni ze 123 to jedyne auto gdzie ten mechanizm jest rozny od reszty i nie powinno sie tym martwic i tak dalej i tak dalej... Jak to w koncu jest biorac pod uwage ze bekolot to auto okolo 20-letnie mysle ze nalezaloby sie tematem zainteresowac - czy ktos kiedys wymienial to ustrojstwo jakie wyszly koszty czego pilnowac zeby uniknac niespodzianek po takiej wymianie itp. itd. Prosze o wypowiedzi. ![]() |
Autor: | nimnod [ wt cze 14, 2005 1:03 pm ] |
Tytuł: | |
jak rozumiem piszesz o dieslach, ale jaki element rozrządu masz na mysli? no chyba nie wymieniasz wszystkiego? ja rowniez spotkalem sie ze zdaniem ze co 500 tkm lancuch do wymiany, choc w praktyce zamiast slepo wierzyc w dobre rady, zaczalbym od organoleptycznych ogledzin lancucha, krzywek walka, regulacji zaworów. ja 2000 km temu sprawdzalem łancuch - napiety jest jak trzeba, walek jest jak nowy, a na zegarze juz 398 tys - poki nie polyka oleju w nadmiarze nie zamierzam nic wymieniac. pozdro |
Autor: | outsider [ wt cze 14, 2005 1:24 pm ] |
Tytuł: | |
Cremek - wymieniałem, niestety wyrzuciłem faktury ![]() ![]() ![]() |
Autor: | laudan [ wt cze 14, 2005 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
Lancuch sie wymienia jak osiagne swoje graniczne zuzycie, a to ostanie sprawdza sie po jego wyciagnieciu (max to bodajze 7 stopni). Trzeba zdjac pokrywe zaworow i wszystko jasne. Przebieg nie ma tu nic do rzeczy. Jak lancuch jest juz sporo wyciagniety to po zamianie na nowy bedzie spora roznica w osiagach autka. Jak juz zmieniasz lancuch warto sprawdzic/zmienic kola zebate. Czesto sa juz mocno zuzyte (lancuch moze przeszkoczyc) badz duzo szybciej sie zuzywac. |
Autor: | kubol [ wt cze 14, 2005 1:31 pm ] |
Tytuł: | |
czy to o czym mówicie tyczy się też M110? aha, przy okazji czy mógłby mi ktoś podac jakie powinny być luzy zaworowe w M110? bo kiedyś ktoś pisał ze w tym co Maciek ma na stronie jest błąd jakiś? |
Autor: | Maniek [ wt cze 14, 2005 2:22 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Lancuch sie wymienia jak osiagne swoje graniczne zuzycie, a to ostanie sprawdza sie po jego wyciagnieciu (max to bodajze 7 stopni). Trzeba zdjac pokrywe zaworow i wszystko jasne. Przebieg nie ma tu nic do rzeczy. Jak lancuch jest juz sporo wyciagniety to po zamianie na nowy bedzie spora roznica w osiagach autka.
Jak juz zmieniasz lancuch warto sprawdzic/zmienic kola zebate. Czesto sa juz mocno zuzyte (lancuch moze przeszkoczyc) badz duzo szybciej sie zuzywac. Swięte słowa. Jak mówi moj mechanik, albo wymienić całość albo nic. Wymiana samego łańcucha często na długo nie pomoże, a wręcz może zaszkodzić. Z drugiej strony wymiana kompletu rozrządu to dość spory wydatek i z robocizną sądze że może się zamknąć czterocyfrową kwotą. |
Autor: | michau [ wt cze 14, 2005 3:09 pm ] |
Tytuł: | |
kubol pisze: czy to o czym mówicie tyczy się też M110? aha, przy okazji czy mógłby mi ktoś podac jakie powinny być luzy zaworowe w M110? bo kiedyś ktoś pisał ze w tym co Maciek ma na stronie jest błąd jakiś?
tez jestem ciekaw ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ wt cze 14, 2005 6:16 pm ] |
Tytuł: | |
kubol pisze: , przy okazji czy mógłby mi ktoś podac jakie powinny być luzy zaworowe w M110?
Ssące na zimnym silniku: 0,1mm wydechowe na zimnym silniku 0,25 mm |
Autor: | kubol [ wt cze 14, 2005 8:02 pm ] |
Tytuł: | |
senkju ![]() |
Autor: | Tofik [ wt cze 14, 2005 8:42 pm ] |
Tytuł: | |
Ja też słyszałem o 7 stopniach, i to jest najbardziej konkretna miara rozciagnięcia, a łańcuchy za 150zł nie rozciągają się tylko zrywają po ok 70tyś. km tak mi powiedział facet który robi MB od 30 lat. |
Autor: | outsider [ wt cze 14, 2005 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: kubol pisze: , przy okazji czy mógłby mi ktoś podac jakie powinny być luzy zaworowe w M110? Ssące na zimnym silniku: 0,1mm wydechowe na zimnym silniku 0,25 mm w diesel'u adekwatnie 0.1mm i 0.3mm ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |