MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 11:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 20, 2005 12:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
czy ktos juz to robil w swoim aucie? Na czym polega regeneracja glowicy? W moim przypadku jest tak, ze juz powoli konczy sie regulacja :cry:
Czy ktos moze polecic warsztat w Warszawie, ktory zajalby sie regeneracja glowicy w motorze m110?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 12:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
michau pisze:
ze juz powoli konczy sie regulacja

No niestety ból. Zapewne mówisz, o regulacji zaworów i to wydechowych. Trudno ustawić 0,25.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 12:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Grzegi pisze:
Zapewne mówisz, o regulacji zaworów


dokladnie. zgodnie ze slowami mechanika starczy jeszcze na 2 - 3 regulacje a wiec 20 - 30 tys. km :cry:

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 12:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
michau pisze:
Grzegi pisze:
Zapewne mówisz, o regulacji zaworów


dokladnie. zgodnie ze slowami mechanika starczy jeszcze na 2 - 3 regulacje a wiec 20 - 30 tys. km :cry:


Michau odpowiedz juz poszła na priv :roll:

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 1:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
WeebShut pisze:
Michau odpowiedz juz poszła na priv


ok. czekam na decyzje [oczko] czekam takze na porady odnosnie remontu mojej glowicy.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 1:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
michau pisze:
Grzegi napisał:
Zapewne mówisz, o regulacji zaworów


dokladnie. zgodnie ze slowami mechanika starczy jeszcze na 2 - 3 regulacje a wiec 20 - 30 tys. km


Niestety, gazownia wbija gniazda w głowicę. Można zastosować jeszcze półśrodki, w postaci obróbki śrub regulujących (przećwiczyłem to razem z panem Prezesem - pomagał mi [usmiech] ).

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 1:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Grzegi pisze:
Niestety, gazownia wbija gniazda w głowicę. Można zastosować jeszcze półśrodki, w postaci obróbki śrub regulujących (przećwiczyłem to razem z panem Prezesem - pomagał mi ).


Jak juz bym sie decydowal, to raczej nie na polsrodki [oczko] A na gazie ten motor zrobil jak na razie mniej niz 40tys., takze niewiele.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 1:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
michau pisze:
Grzegi napisał:
Niestety, gazownia wbija gniazda w głowicę. Można zastosować jeszcze półśrodki, w postaci obróbki śrub regulujących (przećwiczyłem to razem z panem Prezesem - pomagał mi ).


Jak juz bym sie decydowal, to raczej nie na polsrodki A na gazie ten motor zrobil jak na razie mniej niz 40tys., takze niewiele.


Zgadza się, rób porządny remont. 40kkm to rzeczywiście niewiele, tylko pod warunkiem, że mieszanka jest OK. Zbyt uboga zabije głowicę.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 6:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
michau pisze:
W moim przypadku jest tak, ze juz powoli konczy sie regulacja

Tzn jak to kończy się regulacja. Jeżeli wałek rozrządu nie jest wytarty (szczegółnie na 5 , 6 cylindzre się to zdarza) to być może wystarczy wymienić dżwigienki zaworów bo to one się wycierają i dlatego nie Masz póżniej regulacji roboty niewiele około 5min jedną wymieniałem. Tak jak kiedyś pisałem przy każdej wymianie oleju warto zerknąćtawienie zaworów. Aha i czasem nie skręcaj "kurka" na gazie żeby mniej palił bo od tego właśnie lecą gniazda zaworowe bo samochód idzie na ubogiej mieszance.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 6:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
art pisze:
Tzn jak to kończy się regulacja. Jeżeli wałek rozrządu nie jest wytarty (szczegółnie na 5 , 6 cylindzre się to zdarza) to być może wystarczy wymienić dżwigienki zaworów bo to one się wycierają i dlatego nie Masz póżniej regulacji roboty niewiele około 5min jedną wymieniałem. Tak jak kiedyś pisałem przy każdej wymianie oleju warto zerknąćtawienie zaworów. Aha i czasem nie skręcaj "kurka" na gazie żeby mniej palił bo od tego właśnie lecą gniazda zaworowe bo samochód idzie na ubogiej mieszance.


ja mysle, ze w moim przypadku nie skonczy sie na dzwigienkach, ale poczekam z martwieniem sie, az glowica zostanie zdjeta, a jej elementy poddane weryfikacji. A co jesli wytarte sa krzywki? Trzeba chyba wtedy szukac innego walka (walkow), tak? a przecietne 17l lpg/100 to chyba w sumie tak w normie.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 20, 2005 7:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Regulacja kończy się wtedy, gdy gniazda zaworowe wbiją się, np. od gazowni (czerwona strzałki) i pomiędzy wałkiem a dźwignienką (czarna strzałka) niemożliwy jest do osiągnięcia luz zaworowy.

Luz zaworowy powiększamy wkręając nkrętkę ozanczoną symbolem 2. Gdy dokręcimy ją do końca, tak że oprze się o 3 następuje koniec regulacji.

Wcześniej pisałem o półśrodku. Robi się to w następujący sposób. Zdejmujemy dźwigienkę i wykręamy 2 po czym na tokarce (bądź gumówce [zlosnik] ) zbieramy troszkę materiału od wewnętrzej części nakrętki. Pomaga.

Ja nie mogłem ustawić na 3 wydechowych zaworach. Obrobiłem złożyłem i gra.

Pozdrawiam.




Obrazek

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
Post: pn cze 20, 2005 7:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jest sporo zakladow trudniacych sie obrobka silnika, tylko musisz sam (wlasnorecznie lub znalezc warsztat) zdjac/zalozyc glowice. Jest autoszlif na parowcowej, jest jakis na slowiczej (to te z okolic Twojej pracy [oczko] ). Jak chcesz miec zrobione porzadnie to mozesz uderzyc tez na Tapicerska, co prawda robia glownie diesle, ale pare M110 widzialem u nich rozebranych.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl