MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

m110 - remont glowicy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=12901
Strona 1 z 1

Autor:  michau [ pn cze 20, 2005 12:21 pm ]
Tytuł:  m110 - remont glowicy

czy ktos juz to robil w swoim aucie? Na czym polega regeneracja glowicy? W moim przypadku jest tak, ze juz powoli konczy sie regulacja :cry:
Czy ktos moze polecic warsztat w Warszawie, ktory zajalby sie regeneracja glowicy w motorze m110?

Autor:  Grzegi [ pn cze 20, 2005 12:24 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
ze juz powoli konczy sie regulacja

No niestety ból. Zapewne mówisz, o regulacji zaworów i to wydechowych. Trudno ustawić 0,25.

Autor:  michau [ pn cze 20, 2005 12:35 pm ]
Tytuł: 

Grzegi pisze:
Zapewne mówisz, o regulacji zaworów


dokladnie. zgodnie ze slowami mechanika starczy jeszcze na 2 - 3 regulacje a wiec 20 - 30 tys. km :cry:

Autor:  WeebShut [ pn cze 20, 2005 12:45 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
Grzegi pisze:
Zapewne mówisz, o regulacji zaworów


dokladnie. zgodnie ze slowami mechanika starczy jeszcze na 2 - 3 regulacje a wiec 20 - 30 tys. km :cry:


Michau odpowiedz juz poszła na priv :roll:

Autor:  michau [ pn cze 20, 2005 1:04 pm ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Michau odpowiedz juz poszła na priv


ok. czekam na decyzje [oczko] czekam takze na porady odnosnie remontu mojej glowicy.

Autor:  Grzegi [ pn cze 20, 2005 1:04 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
Grzegi napisał:
Zapewne mówisz, o regulacji zaworów


dokladnie. zgodnie ze slowami mechanika starczy jeszcze na 2 - 3 regulacje a wiec 20 - 30 tys. km


Niestety, gazownia wbija gniazda w głowicę. Można zastosować jeszcze półśrodki, w postaci obróbki śrub regulujących (przećwiczyłem to razem z panem Prezesem - pomagał mi [usmiech] ).

Autor:  michau [ pn cze 20, 2005 1:07 pm ]
Tytuł: 

Grzegi pisze:
Niestety, gazownia wbija gniazda w głowicę. Można zastosować jeszcze półśrodki, w postaci obróbki śrub regulujących (przećwiczyłem to razem z panem Prezesem - pomagał mi ).


Jak juz bym sie decydowal, to raczej nie na polsrodki [oczko] A na gazie ten motor zrobil jak na razie mniej niz 40tys., takze niewiele.

Autor:  Grzegi [ pn cze 20, 2005 1:09 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
Grzegi napisał:
Niestety, gazownia wbija gniazda w głowicę. Można zastosować jeszcze półśrodki, w postaci obróbki śrub regulujących (przećwiczyłem to razem z panem Prezesem - pomagał mi ).


Jak juz bym sie decydowal, to raczej nie na polsrodki A na gazie ten motor zrobil jak na razie mniej niz 40tys., takze niewiele.


Zgadza się, rób porządny remont. 40kkm to rzeczywiście niewiele, tylko pod warunkiem, że mieszanka jest OK. Zbyt uboga zabije głowicę.

Autor:  art [ pn cze 20, 2005 6:23 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
W moim przypadku jest tak, ze juz powoli konczy sie regulacja

Tzn jak to kończy się regulacja. Jeżeli wałek rozrządu nie jest wytarty (szczegółnie na 5 , 6 cylindzre się to zdarza) to być może wystarczy wymienić dżwigienki zaworów bo to one się wycierają i dlatego nie Masz póżniej regulacji roboty niewiele około 5min jedną wymieniałem. Tak jak kiedyś pisałem przy każdej wymianie oleju warto zerknąćtawienie zaworów. Aha i czasem nie skręcaj "kurka" na gazie żeby mniej palił bo od tego właśnie lecą gniazda zaworowe bo samochód idzie na ubogiej mieszance.

Autor:  michau [ pn cze 20, 2005 6:43 pm ]
Tytuł: 

art pisze:
Tzn jak to kończy się regulacja. Jeżeli wałek rozrządu nie jest wytarty (szczegółnie na 5 , 6 cylindzre się to zdarza) to być może wystarczy wymienić dżwigienki zaworów bo to one się wycierają i dlatego nie Masz póżniej regulacji roboty niewiele około 5min jedną wymieniałem. Tak jak kiedyś pisałem przy każdej wymianie oleju warto zerknąćtawienie zaworów. Aha i czasem nie skręcaj "kurka" na gazie żeby mniej palił bo od tego właśnie lecą gniazda zaworowe bo samochód idzie na ubogiej mieszance.


ja mysle, ze w moim przypadku nie skonczy sie na dzwigienkach, ale poczekam z martwieniem sie, az glowica zostanie zdjeta, a jej elementy poddane weryfikacji. A co jesli wytarte sa krzywki? Trzeba chyba wtedy szukac innego walka (walkow), tak? a przecietne 17l lpg/100 to chyba w sumie tak w normie.

Autor:  Grzegi [ pn cze 20, 2005 7:12 pm ]
Tytuł: 

Regulacja kończy się wtedy, gdy gniazda zaworowe wbiją się, np. od gazowni (czerwona strzałki) i pomiędzy wałkiem a dźwignienką (czarna strzałka) niemożliwy jest do osiągnięcia luz zaworowy.

Luz zaworowy powiększamy wkręając nkrętkę ozanczoną symbolem 2. Gdy dokręcimy ją do końca, tak że oprze się o 3 następuje koniec regulacji.

Wcześniej pisałem o półśrodku. Robi się to w następujący sposób. Zdejmujemy dźwigienkę i wykręamy 2 po czym na tokarce (bądź gumówce [zlosnik] ) zbieramy troszkę materiału od wewnętrzej części nakrętki. Pomaga.

Ja nie mogłem ustawić na 3 wydechowych zaworach. Obrobiłem złożyłem i gra.

Pozdrawiam.




Obrazek

Autor:  laudan [ pn cze 20, 2005 7:16 pm ]
Tytuł:  Re: m110 - remont glowicy

Jest sporo zakladow trudniacych sie obrobka silnika, tylko musisz sam (wlasnorecznie lub znalezc warsztat) zdjac/zalozyc glowice. Jest autoszlif na parowcowej, jest jakis na slowiczej (to te z okolic Twojej pracy [oczko] ). Jak chcesz miec zrobione porzadnie to mozesz uderzyc tez na Tapicerska, co prawda robia glownie diesle, ale pare M110 widzialem u nich rozebranych.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/