MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

jaka V-max w W123 TE?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13015
Strona 1 z 3

Autor:  aegm [ pn cze 27, 2005 9:06 pm ]
Tytuł:  jaka V-max w W123 TE?

witam!
jaka maxymalna predkosc wyciagaja wasze W123 230TE?! bo ja u siebie wyciagnalem wczoraj zabojcza, niewiarygodna i szokujaca dla mnie predkosc (jesli chodzi o ten model) prawie 200km/h! no braklo moze 2-3 km/h do tej bariery 200! dodam ze we 2 osoby na prostym odcinku(nie z gory jak zaraz ktos stwierdzi) 3 pasmowej autostrady(ne w PL) i to na wlaczonej klimie! :o
co w o tym sadzicie!? bo dla mnie to sie wydaje troche nade duzo tym bardziej ze fabrycznie ma wpisame 180km/h! nigdy wczesniej nie mialem okazji jechac nim takimi predkosciami ale jak sie nadazyla okazja to sobie pomyslalem zobaczymy co potrafi [usmiech]
licznik chodzi prawidlowo przynajmiej do 100km/h. jest mozliwe ze przy wiekszych predkosciach przeklamuje?! dodam ze mam seryjne ogumienie na felgach stalowych 14''...

pozdrawiam

Autor:  laudan [ pn cze 27, 2005 9:19 pm ]
Tytuł:  Re: jaka V-max w W123 TE?

Licznik zawsze ma blad, tak abys jadac szybciej w rzeczywistosci jechal wolniej. Takie sa regulacje. Tak czy inaczej, po 20 latach Vmax>=Vmax producenta, to dobrze swiadczy.

Autor:  Stomek [ pn cze 27, 2005 11:59 pm ]
Tytuł: 

Moja etylinoholiczka z automatem na prostej kręci się też przwie pod 200 km/h, a najlepsze jest to, że robi to prawie bez żednej zadyszki. Z górki kiedys wskaz przekroczył 200 km/h. Wszystko na oryginalnym ogumieniu.

Autor:  areksz1977 [ wt cze 28, 2005 7:23 am ]
Tytuł: 

Widziałem kiedyś test W123 230c w jednym z angielskich czasopism z lat '70 i badano tam m.in. wskazania prędkościomierza i był praktycznie bezbłędny. Więc może most, skrzynia albo poprzedni właściciel tuner? :lol:

Autor:  lysy2 [ wt cze 28, 2005 8:30 am ]
Tytuł: 

gumy to oczywiscie 175/80 R14 lub 195/70 R14 :) ?? (185/70 R14 juz zawyza)
most to 3.58 ?
ja po zmianie mostu z 3.58 na 3.69 stracilem jakies 15km/h (juz nie przekrocze 180km/h), ale jakby zmienic na 3.46 to ponad 200 by poszlo
zwiekszylo mi sie spalanie i przyspieszenie :)
nawet drobne niuanse maja wplyw na Vmax

Autor:  Idzik [ wt cze 28, 2005 9:11 am ]
Tytuł: 

Nie zmieniałem ani mostu, ani skrzyni, auta też nie tuningowałem i krańcowe prędkości licznika spokojnie osiągam, tylko, że już teraz to mi szkoda auta...

Autor:  aegm [ wt cze 28, 2005 12:03 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
gumy to oczywiscie 175/80 R14 lub 195/70 R14 :) ?? (185/70 R14 juz zawyza)

tak!ogumienie to mam :195/70 R14! a dlaczego 185/70 juz maja zawyzac?! w sumie sa ciensze i tym samym opory toczenia mniejsze i predkosc powinna byc jeszcze wyzsza! czy zle to rozumuje?!

most to 3.58 ?
ja po zmianie mostu z 3.58 na 3.69 stracilem jakies 15km/h (juz nie przekrocze 180km/h), ale jakby zmienic na 3.46 to ponad 200 by poszlo
zwiekszylo mi sie spalanie i przyspieszenie :)
nawet drobne niuanse maja wplyw na Vmax


nie wiem jaki most ale u mnie wszystko seryjne!jezdzil nim starszy Pan i watpie by bawil sie w tuning! skrzynia manual 4-biegowa.

Autor:  aegm [ wt cze 28, 2005 12:04 pm ]
Tytuł: 

ok!

Autor:  aegm [ wt cze 28, 2005 12:07 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Moja etylinoholiczka z automatem na prostej kręci się też przwie pod 200 km/h, a najlepsze jest to, że robi to prawie bez żednej zadyszki. Z górki kiedys wskaz przekroczył 200 km/h. Wszystko na oryginalnym ogumieniu.



witam!
no to widze ze to jest raczej regula niz wyjatek ze motor 230E dokreci sie do 200km/h! to ze 280TE/E taka predkosc rozwinie to bylem pewny ale ze 230TE/E to mnie bardzo zaskoczylo(pozytywnie oczywiscie). :lol: to w takim razie ile poleci 280-ka...?! [totalszok]

Autor:  aegm [ wt cze 28, 2005 12:09 pm ]
Tytuł: 

Idzik pisze:
Nie zmieniałem ani mostu, ani skrzyni, auta też nie tuningowałem i krańcowe prędkości licznika spokojnie osiągam, tylko, że już teraz to mi szkoda auta...



no to ja tak samo! troche mi szkoda rozwijac takie predkosci tym bardziej ze nie ma gdzie! a jaka masz skrzynie u siebie...?

Autor:  aegm [ wt cze 28, 2005 12:11 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
gumy to oczywiscie 175/80 R14 lub 195/70 R14 ?? (185/70 R14 juz zawyza)



no tak! dalem dupy w poprzednim poscie zle go zrozumialem ! :oops: no pewno ze ogumienie ciensze zawyza predkosc i tak samo napisales! cos mi sie zle zrozumialo [wstyd] :roll:

Autor:  Idzik [ wt cze 28, 2005 12:19 pm ]
Tytuł: 

aegm pisze:

no to ja tak samo! troche mi szkoda rozwijac takie predkosci tym bardziej ze nie ma gdzie! a jaka masz skrzynie u siebie...?


Klasycznie, 4-ka manual

Autor:  aegm [ wt cze 28, 2005 12:30 pm ]
Tytuł: 

Idzik pisze:
Klasycznie, 4-ka manual


no tak jak u mnie! to ze 230E z rzadko spotykana 5-biegowa skrzynia zblizylaby sie do tej predkosci (200km/) to by mnie tak moze nie dziwilo ale w przypadku 4-ki to juz jest dziwne...

Autor:  lukasz 200 [ wt cze 28, 2005 12:48 pm ]
Tytuł: 

Ja swoim jechałem 190km/h.Silnik 2000 benzyna na gaźniku,skrzynia 4 .Nic nie było zmieniane w samochodzie.Silnik ma 60 k przebiegu i daje rade.Jechałem na gazie.Rozpędzał się długo.Ciekawy jestem ile pojedzie na benzynie ,możliwe że zamyka licznik.Mój znajomy ma 280 TE manual 5.Jechał w Niemczech 205km/h,też ma wszystko seryjne,most opony itp.W katalogach producenta stoi ,że 200 z M 102 jedzie 165 km/h.Nie wiem ,co jest u mnie może licznik ściemnia i jechałem 20 km mniej.

Autor:  Futrzak [ wt cze 28, 2005 4:04 pm ]
Tytuł: 

aegm pisze:
ale w przypadku 4-ki to juz jest dziwne...


Wcale nie. Ja jeszcze swoją 230CE nie jechałem tak szybko i nie mam raczej zamiaru. Ale z opini sprzedjącego w Niemczech jechał 190 kmh a to juz niedaleko do 200. Skrzynia tez czwórka.
Pozdrawiam
Futrzak

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/