MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 11:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 28, 2005 12:07 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz cze 26, 2005 12:51 am
Posty: 2
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów jestem tu pierwszy raz i z tego, co widzę nie ostatni właśnie zostałem szczęśliwym posiadaczem, SLC omawianym w tym wątku a dokładnie http://www.allegro.pl/show_item.php?item=53928710 na początek małe sprostowanie silnik faktycznie był wymieniony w 1999 roku a co do oleju to sprzedawca źle napisał bo na kartce doczepionej do serwa z ostatnią wymianą jest napisane przebieg 403567 w 18-09-1999 rok aktualny przebieg samochodu to 404786 auto zostało wyrejestrowane w 2002 roku czyli olej jest stary, ale przebieg na nim żaden stąd kolor oleju przy zakupie testowałem samochód na bocznych drogach na peryferiach Marek i faktycznie zawieszenie LUX zero dziwnych odgłosów ... (nie na tym forum, wookee) zrobił dużo czyli wymianę silnika zawieszenie tarcze hamulcowe a dętego co mnie bardzo ucieszyło są wymienione przednie błotniki maska klapa w dobrym stanie są drzwi kierowcy pozostałe elementy są do wymiany podobnie jest z podłogą po prawej stronie z przodu od kierowcy jest raczej ok. zresztą czas pokaże w środę zaczyna się wielkie rozbieranie i dopiero wtedy wszystko wyjdzie, jeżeli chodzi o odrestaurowanie samochodów dopiero zaczynam i dlatego proszę was o pomoc a oto moje pytania
Jakim preparatem zabezpieczać oczyszczoną blachę z korozji chodzi mi o specyfik, 99 na który można położyć podkład lub szpachlę oczywiście blacha będzie oczyszczona dokładnie ale mimo wszystko można nie chcący coś małego przeoczyć o ile znacie takie preparaty to 4786 proszę was o podanie firmy i nazwy mógłbym sam pójść do mieszalni lakierów ale jak to mówią każda sroczka itp. A mi chodzi o pomoc praktyka?
Z tego, co da się zauważyć kolor jest szary met. Taki mysi mi się marzy zrobić go na srebrno oczywiście w kolorze, jaki występował w 1979 roku w sprzedaży tapicerkę będę zmieniał na skórzaną włącznie z oklejeniem konsoli bbbbbbbardzo proszę czy orientujecie się, jakie były połączenia kolorów konsoli góra dół dywaników i foteli przy srebrnym metaliku
I po trzecie gdzie najlepiej szuka części do SLC chodzi o reperaturki elementów karoserii tzn. tylnych błotników podłogi z tego, co na razie zobaczyłem progi już kupiłem, dlatego o nich nie piszę a z używek interesują mnie zderzaki i jak się domyślam jeszcze dużo dużo innych egzotycznych rzeczy takich jak uszczelki w drzwiach jeszcze raz bardo proszę was o pomoc
Od środy będę robił dokumentację zdjęciową także jak będzie was interesował przebieg remontu z chęcią umieszczę kilka zdjęć, przy których będę liczył na wasze komentarze, co jest robione źle a co może być jak na razie widzę w oczach strach blacharza jak rozmawiamy o wyjęciu przedniej szyby podobno potrafi strzelić czy to prawda?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 9:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Witaj
Po pierwsze to gratuluje wspaniałego auta!
Problem wyjmowania szyby (wkładanej na uszczelkę a nie wklejanej a mniemam że własnie tak jest w w107) omówiliśmy kiedyś w tym wątku:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... anie+szyby
Osobiście wyjmowałem opisywaną przeze mnie metodą szyby chyba z 5 razy, samodzielnie i to bez strachu że szyba trzaśnie czy coś.


Cytuj:
Jakim preparatem zabezpieczać oczyszczoną blachę z korozji chodzi mi o specyfik, 99 na który można położyć podkład lub szpachlę oczywiście blacha będzie oczyszczona dokładnie ale mimo wszystko można nie chcący coś małego przeoczyć o ile znacie takie preparaty to 4786 proszę was o podanie firmy i nazwy mógłbym sam pójść do mieszalni lakierów ale jak to mówią każda sroczka itp. A mi chodzi o pomoc praktyka?

Tu musisz podjąc decyzję jakiej firmy technologię lakierowania zastosujesz. Dobrze by było aby ta decyzja była zaakceptowana przez zakład który będzie lakierował. Różne firmy (Glasurit, Spieceshecker, Sikkens) stosują różne preparaty a mieszanie technologii róznych firm może nie wyjść na dobre. Trudno polecić jakiś konkretny podkład czy technologię, polecam stosować jedną od początku do końca.

Cytuj:
I po trzecie gdzie najlepiej szuka części do SLC chodzi o reperaturki elementów karoserii

http://osp.net.pl/catalog/default.php?cPath=79_80
http://www.bhmd.pl/dynamic.php?sh=karo2 ... 1&get=3523
to chyba wszystko co jest dostepne jako zamienniki. Ważna jest też jakość takich podróbek. Z mojej praktyki wynika że tajwany są o k... d potłuc, niepasują i gniją szybko bo są z zasiarczonej blachy. Dobre jakościowo podróbki robi duński Klokkerholm

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 11:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Odnośnie zabezpieczeń blachy i profili - popatrz do działu "Nasze artykuły".

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 2:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Robert70 pisze:
zresztą czas pokaże w środę zaczyna się wielkie rozbieranie i dopiero wtedy wszystko wyjdzie,



witam!
na poczatku gratuluje zakupu! a teraz do rozbierania. przy tej czynnosci zycze ci wytrwania i mocnych nerwow! a to dlatego ze spodziewaj sie najgorszego! nie chce cie straszyc ale znam temat i go przerabialem.historia mi znana!a mianowicie kupujac swojego SLC rok 77 (choc tu rocznik nie ma znaczenia) tez myslalem jakie fajne autko kupilem. tak ladnie wyglada-z zewnatrz. mial w prawdzie pare zalazkow rdzy tu i tam i tez pare tz."pecherzy", ktore tanim koszetem mialy byc usuniete,pospawane , zaszpachlowane i prysniete! w rzeczywistosci w miare rozbierania auta i dlubania w miejscach skorodowanych, okazalo sie ze blacharka jest w tak miernym stanie ze w niektorych miejscach z malych sladow korozji robily sie dziury ,ze moglem tam 3 palce,a w niektorych przypadkach nawet cala piesc wlozyc :( [totalszok]
no i co sie zaczelo?! a mianowicie to ze z uratowaniem tych miejsc nic juz nie dalo sie zrobic i trzeba bylo wymieniac cale elementy karoserii :-? :roll: i teraz uwaga: nie kupuj zadnych tz."reperaturek", o ile sytuacja bedzie przebiegala podobnie jak to bylo u mnie.a to dlatego ze reperaturki sa o du... rozbil! blacha jest grubosci ok.2 mm a wiec ok.2 razy ciensza niz w oryginalnej ,sa tez nie wszystkie idealnie dorobione! po przez ich cienkosc jest ona bardzo gietka i ciezko ja spasowac ,spawac i jest rowniez o wiele bardziej podatna na ponowna korozje.
czesci wymienione na tej stronie http://osp.net.pl/catalog/default.php?cPath=79_80 tycza sie wlasnie tego co opisalem, bo caly kompletny prog zewnetrzny (bo jest tez i wewnetrzny trzon progu) kosztowal mnie 4 lata temu ok.1000zl (jedna strona), a te za 178 zl to sa tylko poszycia progow! stosuje je sie w tanich naprawach, gdzie widac korozje na zewnatrz progow i chcac je zatuszowac przyspawowywuje sie(tak sie to pisze :oops: [wstyd] ) to poszycie na wierzch i nic niby nie widac, ale korozja postepuje od srodka.tak robi wiele nieuczciwych handlarzy [wscieklosc] , ktorzy tak "picuja" auto i pisza ze jest po kompletnej restauracji,a za rok dziury wychodza jeszcze wieksze! tu nie pomoze nic jak tylko wymienic caly kompletny prog.
co do podlogi to tu mozna juz w przeciwienstwie do progow i innych elementow improwizowac. nie musi byc to oryginalna sztuka wazne ze jest odpowiedniej grubosci! bo W107 lubi "dostawac wode" do srodka i przy ciekiej blasze korozja szybko gwarantowana.
co do uszczelek sa strasnie drogie i nie spotkalem sie z firma ktora je robi jako zamienniki,chodzi mi glownie o uszczelki drzwiowe, ktore sa bardzo skomplikownie wykonane i kupujac jakies podroby watpie ze sie je bez problemow przypasuje.
tak ze podsumowujac jest to napewno kawal ciezkiej i drogiej roboty tym bardziej jak chce sie robic dla siebie,a nie na handel. moze u ciebie to wszystko bedzie sie prezentowalo w lepszej kondycji niz u mnie, czego ci zycze. u mnie to sie skonczylo tak ze kupilem SLC-a w 2001 roku za 3500Euro i wlozylem w nie ponad jeszcze raz tyle! auto mam do dzis i zaluje tylko ze paliwko jest na tyle drogie ze nie moge sobie pozwolic na codzienna eksploatacje,inaczej jezdzilbym nim caly czas,a tak tylko od swieta...

czekam z zainteresowaniem na przebieg prac w twojm SLC! [oczko]

pozdrawiam

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 3:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
aegm pisze:
reperaturki sa o du... rozbil! blacha jest grubosci ok.2 mm a wiec ok.2 razy ciensza niz w oryginalnej


Czy nie masz przypadkiem opancerzonego auta [oczko] ?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 4:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
laudan pisze:
aegm pisze:
reperaturki sa o du... rozbil! blacha jest grubosci ok.2 mm a wiec ok.2 razy ciensza niz w oryginalnej


Czy nie masz przypadkiem opancerzonego auta [oczko] ?


hm! no moze nie doslownie 2 razy ciensza ale porownywalem reperaturki z blachami oryginalnymi i wyraznie bylo widac roznice! blacha oryg.byla zdecydowanie grubsza i po przez to masywniejsza a reperaturki giely sie jak guma...
[oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl