MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
240D - jaka ma temperature kolektor? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13173 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | qzyn [ czw lip 07, 2005 4:03 pm ] |
Tytuł: | 240D - jaka ma temperature kolektor? |
Witam, Chcialbym zabezpieczyc kolektor wydechowy jakas farba. Jak przstalo na kolektor jest lekko rdzawy, moze bardziej niz lekko ![]() Jakie sa tam temperatury? Jakiej farby uzyc aby nie zeszla po sezonie? Pytanie moze prostackie, ale z wyksztalcenia jestem elektronikiem a nie samochodziazem ![]() |
Autor: | adi [ czw lip 07, 2005 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
qzyn pisze: Jakie sa tam temperatury?
Wysokie ![]() |
Autor: | kryniu [ czw lip 07, 2005 5:47 pm ] |
Tytuł: | Re: 240D - jaka ma temperature kolektor? |
[quote="qzyn"]Witam, Chcialbym zabezpieczyc kolektor wydechowy jakas farba. Jak przstalo na kolektor jest lekko rdzawy, moze bardziej niz lekko ![]() Jakie sa tam temperatury? Jakiej farby uzyc aby nie zeszla po sezonie? Emalii żaroodpornej stosowanej np.w lotnictwie - wytrzymuje temp do ok.1000 st.C ,nie pytaj mnie gdzie to dostać we Wrocku bo nie wiem w Wa-wie np.na bank mają to w WZL-u(wojskowe zakłady lotnicze) |
Autor: | qzyn [ czw lip 07, 2005 6:30 pm ] |
Tytuł: | |
To w szkolach uczac samochodziarski narod nie podaja takich danych??? Ja tam znam napiecie progowe np. diody ![]() |
Autor: | Witek [ czw lip 07, 2005 8:52 pm ] |
Tytuł: | Re: 240D - jaka ma temperature kolektor? |
qzyn pisze: Chcialbym zabezpieczyc kolektor wydechowy
nie ma sensu, kolektorów sie nie maluje, szkoda pracy i farb. |
Autor: | qzyn [ czw lip 07, 2005 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
Witek pisze: nie ma sensu, kolektorów sie nie maluje, szkoda pracy i farb.
Czy ktos wie jaka moze byc na nim temperatura? 100* czy raczej 200* po kilku minutach pracy? |
Autor: | Junak [ pt lip 08, 2005 12:14 am ] |
Tytuł: | |
qzyn pisze: To w szkolach uczac samochodziarski narod nie podaja takich danych???
Ja tam znam napiecie progowe np. diody ![]() Uczą, uczą. ![]() W silniku ZS (o zapłonie samoczynnym) temperatura spalania w zależności od silnika wynosi jakieś 1500-1800 stopni C, natomiast spaliny w kolektorze mogą mieć temperatury rzędu 700-950 stopni C. Kolektor po dłuższej pracy silnika będzie miał bardzo podobną temperaturę. Acha, dla tych co na benzynie (gazie ![]() Pozdro, Damian. |
Autor: | qzyn [ pt lip 08, 2005 8:01 am ] |
Tytuł: | |
Junak, tys mi pomocny czlowiek!!! Teraz wiem, ze tam plwac nie nalezy bo slina moze zbyt szybko odparowac na twarz ![]() Dokladnie to na kolektorze chce nawinac kilka zwojow rurki miedzianej ciby OR lekko podgrzac, Teraz wiem z czym musze walczyc i jakies madre dystansy zamontowac. Jeszcze raz wielkie dzieki. Moze jednak plyn chlodniczy zastosuje. tam jakos to w mniejszych cyferkach sie zamyka. |
Autor: | lysy2 [ pt lip 08, 2005 8:11 am ] |
Tytuł: | |
qzyn mozesz sobie patelnie postawic i smazyc jajka ![]() ja kupilem zwykly srebrny spray na wys. temp. (nie wiem do ilu 'C) i 2x do roku(zwykle przed zlotem poprawiam te kawalki co zeszly ![]() ogolnie wyglada OK (moze pamietasz wyglad-jak nie to na spocie sie przypomnij) |
Autor: | Kubitus [ pt lip 08, 2005 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
qzyn pisze: Dokladnie to na kolektorze chce nawinac kilka zwojow rurki miedzianej ciby OR lekko podgrzac
A może lepiej owinąć dookoła jakiejś rurki od układu chłodzenia ? ![]() |
Autor: | Wookee [ pt lip 08, 2005 2:26 pm ] |
Tytuł: | |
Witek pisze: nie ma sensu, kolektorów sie nie maluje, szkoda pracy i farb
Się maluje. Moje wciąż nie wymagają poprawek, pomimo około 10 kkm przebiegu od kontaktu ze świeżą farbą. |
Autor: | _me: how_ [ pt lip 08, 2005 10:38 pm ] |
Tytuł: | |
qzyn pisze: Dokladnie to na kolektorze chce nawinac kilka zwojow rurki miedzianej ciby OR lekko podgrzac... A powiedz mi qzynie po jaką cholerę, chcesz grzać zbiornik z OR kiedy juz silnik ci wystartuje? Bo mnie się wydaje, że sensowniej byłoby to zrobić przed startem, a powrót sam ogrzeje. Grzała jest do dupy, bo ogrzać zbiornik prądem bez pracującego alternatora się nie da. Pomyśl o webasto. Za 400 - 500 zł da się kupić sprawne i wcale nie stare. Jestem ciekawy jak zachowaywałby się zimny OR wtryskiwany do ciepłego motoru? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |