MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

240D - jaka ma temperature kolektor?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13173
Strona 1 z 1

Autor:  qzyn [ czw lip 07, 2005 4:03 pm ]
Tytuł:  240D - jaka ma temperature kolektor?

Witam,
Chcialbym zabezpieczyc kolektor wydechowy jakas farba. Jak przstalo na kolektor jest lekko rdzawy, moze bardziej niz lekko :-)
Jakie sa tam temperatury? Jakiej farby uzyc aby nie zeszla po sezonie?

Pytanie moze prostackie, ale z wyksztalcenia jestem elektronikiem a nie samochodziazem :-) To tak na uspreawiedliwienie.

Autor:  adi [ czw lip 07, 2005 5:19 pm ]
Tytuł: 

qzyn pisze:
Jakie sa tam temperatury?


Wysokie [zlosnik]

Autor:  kryniu [ czw lip 07, 2005 5:47 pm ]
Tytuł:  Re: 240D - jaka ma temperature kolektor?

[quote="qzyn"]Witam,
Chcialbym zabezpieczyc kolektor wydechowy jakas farba. Jak przstalo na kolektor jest lekko rdzawy, moze bardziej niz lekko :-)
Jakie sa tam temperatury? Jakiej farby uzyc aby nie zeszla po sezonie?

Emalii żaroodpornej stosowanej np.w lotnictwie - wytrzymuje temp do ok.1000 st.C ,nie pytaj mnie gdzie to dostać we Wrocku bo nie wiem w Wa-wie np.na bank mają to w WZL-u(wojskowe zakłady lotnicze)

Autor:  qzyn [ czw lip 07, 2005 6:30 pm ]
Tytuł: 

To w szkolach uczac samochodziarski narod nie podaja takich danych???
Ja tam znam napiecie progowe np. diody :-)

Autor:  Witek [ czw lip 07, 2005 8:52 pm ]
Tytuł:  Re: 240D - jaka ma temperature kolektor?

qzyn pisze:
Chcialbym zabezpieczyc kolektor wydechowy


nie ma sensu, kolektorów sie nie maluje, szkoda pracy i farb.

Autor:  qzyn [ czw lip 07, 2005 11:32 pm ]
Tytuł: 

Witek pisze:
nie ma sensu, kolektorów sie nie maluje, szkoda pracy i farb.

Czy ktos wie jaka moze byc na nim temperatura?
100* czy raczej 200* po kilku minutach pracy?

Autor:  Junak [ pt lip 08, 2005 12:14 am ]
Tytuł: 

qzyn pisze:
To w szkolach uczac samochodziarski narod nie podaja takich danych???
Ja tam znam napiecie progowe np. diody :-)


Uczą, uczą. [zlosnik]
W silniku ZS (o zapłonie samoczynnym) temperatura spalania w zależności od silnika wynosi jakieś 1500-1800 stopni C, natomiast spaliny w kolektorze mogą mieć temperatury rzędu 700-950 stopni C. Kolektor po dłuższej pracy silnika będzie miał bardzo podobną temperaturę.
Acha, dla tych co na benzynie (gazie [zlosnik] ), tutaj temperatura spalin w kolektorze będzie wyższa! 850-1100stopni C.
Pozdro, Damian.

Autor:  qzyn [ pt lip 08, 2005 8:01 am ]
Tytuł: 

Junak, tys mi pomocny czlowiek!!!
Teraz wiem, ze tam plwac nie nalezy bo slina moze zbyt szybko odparowac na twarz :-))

Dokladnie to na kolektorze chce nawinac kilka zwojow rurki miedzianej ciby OR lekko podgrzac, Teraz wiem z czym musze walczyc i jakies madre dystansy zamontowac.

Jeszcze raz wielkie dzieki.
Moze jednak plyn chlodniczy zastosuje. tam jakos to w mniejszych cyferkach sie zamyka.

Autor:  lysy2 [ pt lip 08, 2005 8:11 am ]
Tytuł: 

qzyn mozesz sobie patelnie postawic i smazyc jajka [zlosnik]
ja kupilem zwykly srebrny spray na wys. temp. (nie wiem do ilu 'C) i 2x do roku(zwykle przed zlotem poprawiam te kawalki co zeszly :)
ogolnie wyglada OK (moze pamietasz wyglad-jak nie to na spocie sie przypomnij)

Autor:  Kubitus [ pt lip 08, 2005 1:44 pm ]
Tytuł: 

qzyn pisze:
Dokladnie to na kolektorze chce nawinac kilka zwojow rurki miedzianej ciby OR lekko podgrzac


A może lepiej owinąć dookoła jakiejś rurki od układu chłodzenia ?

[oczko]

Autor:  Wookee [ pt lip 08, 2005 2:26 pm ]
Tytuł: 

Witek pisze:
nie ma sensu, kolektorów sie nie maluje, szkoda pracy i farb

Się maluje. Moje wciąż nie wymagają poprawek, pomimo około 10 kkm przebiegu od kontaktu ze świeżą farbą.

Autor:  _me: how_ [ pt lip 08, 2005 10:38 pm ]
Tytuł: 

qzyn pisze:

Dokladnie to na kolektorze chce nawinac kilka zwojow rurki miedzianej ciby OR lekko podgrzac...




A powiedz mi qzynie po jaką cholerę, chcesz grzać zbiornik z OR kiedy juz silnik ci wystartuje? Bo mnie się wydaje, że sensowniej byłoby to zrobić przed startem, a powrót sam ogrzeje. Grzała jest do dupy, bo ogrzać zbiornik prądem bez pracującego alternatora się nie da. Pomyśl o webasto. Za 400 - 500 zł da się kupić sprawne i wcale nie stare. Jestem ciekawy jak zachowaywałby się zimny OR wtryskiwany do ciepłego motoru?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/