MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

cewka zaplonowa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13231
Strona 1 z 1

Autor:  Nilovitz [ pn lip 11, 2005 10:05 pm ]
Tytuł:  cewka zaplonowa

Czy ktos wie jak podlaczyc cewke zaplonowa w W116 280SE? Chodzi o rozpiske jak maja byc kable podlaczone, te ktore ida od rozrusznika, te od rezystorow, te odwtyczki do kompa i te od bezpiecznikow... Jesli ktos cos wie prosze o info. Z gory dziekuje. I jeszcze pytanie, jakiewartosci powinna miec cewka, jak rozroznic ta od 280E a 280SE czy od innych silnikow?

Autor:  VALENTINE123 [ pn lip 11, 2005 10:43 pm ]
Tytuł:  Re: cewka zaplonowa

Nilovitz pisze:
jakiewartosci powinna miec cewka, jak rozroznic ta od 280E a 280SE czy od innych silnikow?

Cewka zapłonowa do 280Se ,350Se,450Se jest taka sama Bosch 0221122001 o rezystancji 0,38-043 oma.Natomiast do 280S jest inna ,Bosch 0221119011 o rezystancji 1,2-1,6 oma.

Autor:  Nilovitz [ śr lip 13, 2005 1:01 pm ]
Tytuł: 

czy jest jakas szansa, ze jakis znawca sie wypowie?

Autor:  Grzegi [ śr lip 13, 2005 4:19 pm ]
Tytuł: 

Może to pomoże. [usmiech]

Obrazek

Autor:  Antoni Janikowski [ śr lip 13, 2005 11:09 pm ]
Tytuł: 

Element numer 2 a schemacie to jest komp [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] .
Stary co to za filozofia podłączyć cewkę. Masz 2 przewody. Na jednym po przekręceniu pojawi się + (15), a do drugiego jak podłączysz LEDa i zakręcisz chechłaczem i LED zamruga to bedzie 1.

Autor:  Nilovitz [ czw lip 14, 2005 11:40 am ]
Tytuł: 

Witam Szanownego Pana Antoniego. Niestety nie zgadzam sie z Pana sformulowaniem o dwoch kabelkach do cewki. Do niej idzie znacznie wiecej jak opisalem na samym poczatku. Jest to spowodowane zastosowaniem modulu zaplonowego w modelach silnikow M110 o mocy 185KM. Wplyw na ten modul zaplonowy mial tez rozrusznik, ktory sterowal wysokoscia napiecie czy cos takiego przy samym rozruchu. Schemat ktory otrzymalem pomoze wlasciwie podlaczyc. Ale jesli ktos mialby mozliwosc podgladu podlaczen to bylbym wielce zobowiazany.

Autor:  Buli [ śr sie 24, 2005 2:22 am ]
Tytuł: 

Grzegi pisze:
Może to pomoże. [usmiech]

Obrazek


Załączony przez kolegę ~Grzegi schemat wszystko wyjaśnia:
1. Cewka ma dwa zaciski uzwojenia pierwotnego
2. Kabel od zacisku 1 cewki do styku 16 modułu
3. Kabel od zacisku 15 cewki do rezystora 4 (0,6Ohm) wg schematu
4. Jak widać z powyższego Antoni ma rację: do cewki idą 2 przewody
5. Co do mitycznego wpływu rozrusznika na napięcie:
Jest tak (patrz na schemat):
- w czasie normalnej pracy cewka zasilana jest z przewodu oznaczonego na schemacie jako 'a' - czyli ze stacyjki, przy czym szeregowo z cewką wpięte są oba rezystory.
- w czasie rozruchu następuje zbocznikowanie rezystora 3 (0,4 Ohm) poprzez przewód 'd' podłączony do zacisku sterującego rozrusznikiem i tym samym tylko rezystor 4 pozostaje wpięty w szereg z cewką. Istotnie zabieg ten ma na celu zapewnienie odpowiedniego napięcia cewki w czasie rozruchu.

Podłączaj i jedź

Pozdrawiam

Autor:  Nilovitz [ sob sie 27, 2005 11:10 pm ]
Tytuł: 

dzieki serdecznie za pomoc i jeszcze jakby byla gdzies rozpiska ze skrzynka bezpiecznikow?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/