MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 12:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 18, 2005 9:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
wiem, że ten silnik miasta nie lubi i w korkach sie grzeje - zalacza sie elektromagnes i jest OK (choc szkoda, ze temp. musi przekraczac te "100'C ")
natomiast wczoraj w trasie na 2 pasmowej drodze(Wawa-Czestochowa-Opole-Wrocek) przy 140km/h non stop, temp. miala ciagle 2 grubosci kreski powyzej "100'C". przy tej temp. powinien sie zalaczac el-mag. i chyba to robil (bo zawsze robi :) ) jednak przy tej predkosci to nie pomagalo. dodam, ze nie byl to szczyt lata, choc cieplutko bylo.
przy 120-130km/h wskazowka stala na "100'C "
poniewaz ten problem byl w zeszlym roku, to jakis mies. temu wyczyscilem chlodnice od wew. i zew. oraz zmienilem plyn chlodniczy (z shell na shell).
w tym tyg. przeczyszcze termostat, ale on raczej dobrze dziala.
pytania:
czy to normalne objawy temp. w obiegu?
czy mozna zrobic cos jeszcze, zeby bylo chlodniej ?
czy el. magnes we wszystkich W123 jest taki sam?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 10:25 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
jak tam? nikt nic nie wie?
jechalem coprawda w 4 osoby i na LPG, ale takia temp. silnika, to chyba powinna byc dopiero przy 170 km/h ? (udało mi się pojechać max 188 km/h) - chodzi mi o to, ze do Vmax jeszcze sporo brakowalo.
a zagadnienie moze byc istotne w srodku lata na trasie przez Europe, gdzie tak zamiezam ponizej 140 nie schodzic...

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 10:37 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
No to "na wejściu" termostat do sprawdzenia. Potem do przemyślenia:

1. Stan pompy wody.
2. Ewent. odszlamianie + wymiana płynu.

A dalej to sie obaczy :D ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 10:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
ad.1 jak to ocenic?
ad.2 jak pisalem to juz zrobione (niedawno)

co sie dalej zobaczy?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 11:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
1. Czy węże są należycie gorące?

2. Pompa: przede wszytstkim ocena wycieków, potem czy nie szumi.

3. Wentylator Ci startuje na pewno? Sprawdź jeszcze raz dla porządku, choć w trasie to on nie jest w sumie specjalnie ważny.

4. Fakt przeprowadzenia odkamienienia nie jest równioznaczny ze 100% sukcesem, zwłaszcza jak chłodnica pamięta fabrykę. Ponadto, jeśli jest zasyfiona od przodu, to też jej dobrze na wydajność nie robi.

5. A na jaki płyn wymieniłeś, tak z ciekawości? Może mu się nie spodobała praca i się zbuntował? ;)

Sam zawsze zostawiam te zabawy panom, więc jako inwestor dokładnie nie wiem co i jak :D

Dalej, to np. uruchomi ktoś swoje fachowe szare :D
Zacznij jednak od termostatu, to bodaj najczęstsza przyczyna takich cyrków.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 11:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
wookee - czy Ty czytales mojego posta??
1.weze gorace-nalezycie bo parza w lapy :>
2.wyciekow nie ma, nic nie szumi
3.startuje - pisalem
4.chlodnica wyczyszczona bdb. od wewnatrz i od zewnatrz -pisalem
5.plyn to shell -pisalem

jak zostawiasz to "panom" to sam nie wiesz co oni dokladnie zrobili i jak, a jak cos robie sam, to wiem, ze jest dobrze lub ze sam nie dam rady i wtedy dopiero jade do "panow"

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 12:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Czytałeś - choć widać napisałem zbyt chaotycznie i za dużo :D
Faktycznie nie doczytałeś tego Shell'a - pewnie z powodu Twojego braku szacunku dla firmy, wyrażającego się pisownią z małej litery ;)

Zostawiam panom = nie wiem która dokładnie śrubka jest od czego i jak szumi pompa, bo mam to w poważaniu. Interesują mnie natomiast powiązania pomiędzy objawami, a uszkodzeniami.

No to postaram się nie kręcić :D
To że sprawdzałeś niedawno termostat, nie oznacza że dalej dobrze działa.

Wężę gorące należycie = moment otwarcia termostatu oraz tempo przyrostu temperatury na nich. To, że są gorące po jeździe jest oczywiste. Musisz mieć jakis przepływ przez chłodnicę, inaczej rozleciałoby się ustrojstwo w diabły.

Porównywałeś orientacyjnie (lub ktoś kto wie ile circa ma być) wagę chłodnicy po odkamieniamiu, z nową/czystą? Nie wiem, jak inaczej ocenić stopień wyczyszczenia. Może endoskop? ;)

Jak dalej kręcę :oops: , to przejdźmy na priva, gg lub telefon.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 20, 2005 8:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
zeby miec pewnosc w temacie dzis lub jutro kupie nowy termostat
ale jestem ciekaw opinii innych forumowiczow w temacie takich temp. przy takich predkosciach. - smialo prosze o zabieranie zdania w temacie [zlosnik]

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 20, 2005 10:36 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Termostacik sprawdza sie szybciutko (czy otwiera duzy obieg - puszcza goraca wode w gorny przewod idacy do chlodnicy). U Ciebie jest to raczej zamulona chlodnica. Jesli to 20 paroletni orginal to czyszczenie wiele jej nie pomoglo. Nastaw ogrzewanie na max i sprawdz czy temp spadnie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 20, 2005 10:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
laudan - wiadomo,ze w W123 zeby ochlodzic silnik wystarczy wlaczyc ogrzewanie :) ale to nie tedy droga.
czy termostat moze nie do konca otwierac duzy obieg(troche tamowac swobodny przeplyw)? pewnie tak... stad pomysl na zmiane termostatu.
pyt. dodatkowe:
jesli rozrabialem koncentrat shell'a do chlodnic i go za slabo rozcienczylem woda, to czy to ma wiekszy wplyw na przenoszenie temp.? moze byc troche gestszy...

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 20, 2005 11:29 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ogrzewanie to jest test dla chlodnicy kolego:) Szukasz nie z tej strony co powinenes, bo jesli termostat otwiera, plyn masz to pozostaje chlodnica (sprawdzales jej przepustowac po czyszczeniu?).

Mialem taka sama sytuacje w mojej 240, jak zaczely sie upaly. Skonczylo sie na wymienie starego rdzenia i koncu problemow.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 20, 2005 12:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
lysy2 pisze:

jak zostawiasz to "panom" to sam nie wiesz co oni dokladnie zrobili i jak, a jak cos robie sam, to wiem, ze jest dobrze lub ze sam nie dam rady i wtedy dopiero jade do "panow"


Cinżko, żeby lekarz po pracy walczył jeszcze z silnikiem V8...

Mam takie same doświadczenia jak laudan, 124 grzało się pod obciążeniem i wskazówka temperatury chodziła do 100 st. Przy nowej chłodnicy nawet nie drgnie: przy 140, korki, górki, ni chu chu.

Marcin, z czego robili ci rdzeń & co kosztowała taka przyjemność? Oglądam używane chłodnice do automatu po 250 zł i jakoś nie robią dobrego wrażenia, a też już czas. Na plastiku data: '83

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 20, 2005 12:38 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
100 stopni dla w124 diesla to normalka w korkach Michal.

Rdzen polski Nissen, koszt okolo 250 PLN z zalozeniem. Wklada sie go na miejsce starego.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 20, 2005 12:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
laudan pisze:
100 stopni dla w124 diesla to normalka w korkach Michal.


A to jeszcze zależy jak uwija się VISCO.
Chłodnica się rozsypała i to było powodem wymiany na funkiel-nówkę, ale fakt faktem, wskazówka jeśli teraz drgnie, to minimalnie.

laudan pisze:
Rdzen polski Nissen, koszt okolo 250 PLN z zalozeniem. Wklada sie go na miejsce starego.


Właśnie widziałem ich baner w firmie, która kiedyś rzeźbiła z miedzi. Rozumiem, że brać?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 20, 2005 12:48 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
(me: how) pisze:
A to jeszcze zależy jak uwija się VISCO.

Problem w czujnikach i ich tolerancji, bo elektromagnes w jednym wlacza wentylator u mnie przy 100, w 2 powyzej 105


(me: how) pisze:
Właśnie widziałem ich baner w firmie, która kiedyś rzeźbiła z miedzi. Rozumiem, że brać?

U mnie uklad taki chodzi bez problemow (grzania czy wyciekow) polroku. Pozniej pekl kanal wodny (w tym co pozostalo z Behra), a ze gosc mi to skladal to mial (jak mowil) 1 reklamacje od w123, a robi tego sporo. Oddalem ja, bo na ebayu znalazlem cala za jakies smieszne pieniadze.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl