MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Elektryczne ogrzewanie w W123 ... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13385 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Samsung1 [ pt lip 22, 2005 10:52 am ] |
Tytuł: | Elektryczne ogrzewanie w W123 ... |
... jest czasami bardzo przydatne w mroźne dni ![]() Możliwe są dwa rozwiązania: 1/ montaż samej grzałki silnika 2/ montaż kompletnej instalacji Wybrałem to drugie rozwiązanie – w skład którego wchodzi: Miniaturowy elektroniczny programowany zegar który o wybranej przez nas godzinie, z wyprzedzeniem zależnym od temperatury otoczenia uruchamia grzałkę umieszczoną w płaszczu wodnym silnika oraz elektryczny podgrzewacz powietrza wewnątrz kabiny samochodu. Jednocześnie elektroniczny zasilacz pilnuje napięcia i temperatury naszego akumulatora, utrzymując go w stałej gotowości i zabezpieczając przed zasiarczeniem. Zestaw jest już zapłacony i sprowadzony. Na montaż jestem umówiony w przyszłym tygodniu w Krakowie. Myślę że jest to ciekawe rozwiązanie – wadą może być wysoka (moim zdaniem) cena: W wariancie pierwszym - 700,- zł (koszt z montażem) W wariancie drugim - 2.400,- zł (koszt z montażem) A oto link: http://www.allhappy.krakow.pl/defa.html Pozdrawiam ![]() |
Autor: | _me: how_ [ pt lip 22, 2005 11:17 am ] |
Tytuł: | |
Hej! A jakie to ma zalety w stosunku do spalinowego i niezależnego przede wszystkim Webasto w podobnej cenie, które dziś już za niewielkie pieniądze można odpalić telefonem komórkowym? Cena nie tylko Twoim zdaniem wysoka, bo trzy rzeczy, które ostatnio kupiłeś kosztują więcej niż przeciętna beczka na forum, ale rozumiem, że z braku zajęć przy egzemplarzu z tak niskim przebiegiem, gdzieś trzeba poszaleć i bardzo fajnie ![]() |
Autor: | FENIX [ pt lip 22, 2005 11:32 am ] |
Tytuł: | |
Bardzo fajny patent w w123 ojca zakładaliśmy webasto na pilota... super sprawa używane jest nawet teraz w lecie.... włącza się na 10-15minut po czym wsiadasz do auta i silnik już na 40stopni i można śmiało jechać odrazu a nie czekać aż się chwile zagrzeje - a zimą tu już wogóle wypas ![]() |
Autor: | FENIX [ pt lip 22, 2005 12:06 pm ] |
Tytuł: | |
Samsung1 pisze: Wg ADAC – rozruch zimnego silnika diesla rano przy temp -10 st. C, daje każdorazowo efekt zużycia silnika jak po przejechaniu 700 km! ![]() też o tym czytałem i dlatego w moim kombi też wyląduje Webasto przed zimą, nie chciałbym stracić świeżo wyremontowanego silnika Samsung1 pisze: Cenowo ? – nie wiem jak wypada porównanie, – ale wiem, że na pewno Webasto nie ma tych wszystkich funkcji – np. inteligentnego „pilnowania” stanu akumulatora (nie wiem jak jest z podgrzewaniem silnika – tutaj np. zastajesz ciepły silnik – nie tylko wnętrze pojazdu i odszronione szyby).
Webasto wodne też ogrzewa silnik bezpośrednio (dokładniej płyn chłodniczy) a pośrednio grzeje kabine Każde z tych urządzeń (Webasto i Grzałka) ma swoje PLUSY i MINUSY ![]() Jednak moim zdaniem takie "Gadżety" powinny być na wyposażeniu standartowym w Dieselach !! (wkońcu ten silnik lubi ciepło) |
Autor: | Samsung1 [ pt lip 22, 2005 12:06 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Hej!
A jakie to ma zalety w stosunku do spalinowego i niezależnego przede wszystkim Webasto w podobnej cenie, które dziś już za niewielkie pieniądze można odpalić telefonem komórkowym? Cena nie tylko Twoim zdaniem wysoka, bo trzy rzeczy, które ostatnio kupiłeś kosztują więcej niż przeciętna beczka na forum, ale rozumiem, że z braku zajęć przy egzemplarzu z tak niskim przebiegiem, gdzieś trzeba poszaleć i bardzo fajnie ![]() Cóż – w odróżnieniu od Webasto jest to zasilane z sieci 220/230V (jest specjalna wtyczka pod zderzakiem i kabelek przyłączeniowy 5 mb). W sumie rozwiązanie do stosowania nie tylko na terenie posesji – na wielu parkingach strzeżonych są już stanowiska z gniazdkiem 220/230V. Decyzję wymusił właśnie bardzo dobry stan auta (silnika). Wg ADAC – rozruch zimnego silnika diesla rano przy temp powietrza na zewnątrz -10 st. C, daje każdorazowo efekt zużycia silnika jak po przejechaniu 700 km! ![]() Cenowo ? – nie wiem dokładnie jak wypada porównanie, – ale wiem, że na pewno Webasto nie ma tych wszystkich funkcji – np. inteligentnego „pilnowania” stanu akumulatora ( tutaj np. zastajesz ciepły silnik + wnętrze pojazdu i odszronione szyby + naładowany i o odpowiedniej temperaturze akumulator). Rozwiązanie jest moim zdaniem godne uwagi – ja je wybrałem i chciałem po prostu pokazać że jest taka możliwość. Pozdrawiam ![]() ps/ ceny Webasto sa chyba jednak wyższe – np. WEBASTO Air Top 2000S to koszt 4.000,- zł – link; http://www.alejahandlowa.pl/index.php?t=p,228565 , link bezpośredni: http://www.webasto.pl/general/pl/am_aut ... _3177.html |
Autor: | FENIX [ pt lip 22, 2005 12:09 pm ] |
Tytuł: | |
coś się pokopało mój post ma być po Samsungowym ![]() |
Autor: | Xytras [ pt lip 22, 2005 2:54 pm ] |
Tytuł: | |
Czary na forum ![]() A co do grzalki to mam zwykla grzaleczke w bloku, podlaczam do pradu w zimie i tez pale bez problemu ![]() |
Autor: | Ocet [ pt lip 22, 2005 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
W w123 były dwa rodzaje webasta - D5W na wode i D1L tylko powietrze. Co nie zmienia faktu, że cena jest porównywalna... |
Autor: | Samsung1 [ pt lip 22, 2005 5:32 pm ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: W w123 były dwa rodzaje webasta - D5W na wode i D1L tylko powietrze. Co nie zmienia faktu, że cena jest porównywalna...
No tak ale przy kompletnym zestawie DEFA ( takim jak ja zamówiłem) - zastajesz ciepły (60C) silnik + nagrzane do żądanej temperatury wnętrze pojazdu i odszronione szyby + naładowany i o odpowiedniej temperaturze akumulator - wszystko na wybraną wcześniej w programatorze porę - co do minuty! Mnie to przekonało ![]() S1 |
Autor: | Samsung1 [ śr lip 27, 2005 3:29 pm ] |
Tytuł: | |
Zestaw "Defa" jest już zamontowany: ![]() ![]() (panel celowo zamontowany na "zaślepce" - przy rezegnacji wkładamy po prostu nową zaślepkę) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | wojz [ śr lip 27, 2005 7:18 pm ] |
Tytuł: | |
Szkoda tylko, że dmuchawa nie jest gdzieś ukryta. Szpeci wnętrze, poza tym jest narażona na nieostrożnych pasażerów. |
Autor: | FENIX [ śr lip 27, 2005 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Szkoda tylko, że dmuchawa nie jest gdzieś ukryta. Szpeci wnętrze, poza tym jest narażona na nieostrożnych pasażerów.
Zawsze możesz zastosować wariant drugi : Webasto ![]() albo wsiadać do zimnego i grząć |
Autor: | wojz [ śr lip 27, 2005 8:05 pm ] |
Tytuł: | |
FENIX pisze: wojz pisze: Szkoda tylko, że dmuchawa nie jest gdzieś ukryta. Szpeci wnętrze, poza tym jest narażona na nieostrożnych pasażerów. Zawsze możesz zastosować wariant drugi : Webasto ![]() albo wsiadać do zimnego i grząć ![]() Założenie dmuchawy w sposób niewidoczny a Twoja odpowiedź mają się nijak do siebie ![]() |
Autor: | laudan [ śr lip 27, 2005 8:37 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego Samsung1 zamontowana jest 1 dmuchawa, czy wiecej? |
Autor: | Samsung1 [ śr lip 27, 2005 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Kolego Samsung1 zamontowana jest 1 dmuchawa, czy wiecej?
Jest jedna dmuchawa (z wkładem ceramicznym) - do ogrzewania wnetrza ciepłym powietrzem – tak opisana w omówieniu: „…Podgrzanie silnika powoduje, że po jego uruchomieniu niemal natychmiast z kratek nawiewowych na desce rozdzielczej wydostaje się ciepłe powietrze. Pomimo to w bardzo mroźne dni wnętrze samochodu jeszcze przez kilkanaście minut pozostaje niedogrzane. Poza tym pozostaje konieczność odśnieżenia auta i zeskrobania lodu czy szadzi. Dodając do grzałki silnika ogrzewacz wnętrza rozwiązujemy i te problemy. Ponieważ kabina musi być ogrzana na tyle skutecznie, by stopić nagromadzony na dachu i szybach śnieg i lód, to konieczne jest zastosowanie wydajnego urządzenia z wymuszeniem obiegu powietrza. Wydajnego i bezpiecznego, by nie było ryzyka pożaru. Defa oferuje piecyki specjalnej konstrukcji, wyposażone w dwa bezpieczniki (automatyczny i topikowy), a moc elementu grzejnego spada gwałtownie ze wzrostem temperatury. Ogrzewacz zbudowano tak, że powietrze nie parzy ręki znajdującej się nawet kilka centymetrów od nawiewów. Jeśli nawet wlot powietrza zostanie przypadkowo zasłonięty, to nie nastąpi uszkodzenie urządzenia. Moc cieplna natychmiast spadnie, a po chwili bezpiecznik automatyczny je wyłączy. Po półgodzinnym „odpoczynku” ogrzewacz będzie ponownie gotów do pracy. Defa proponuje dwie wersje różniące się wielkością i mocą. Większy ogrzewacz ma moc maksymalną 2000 W (z możliwością ograniczenia do 1100 W), mniejszy natomiast oddaje moc 1400 W, którą można zmniejszyć do 800 W…” Ja wybrałem wersję 2000 W. więcej tutaj: http://www.trucks.com.pl/dzialy/akcesor ... ka_57b.htm Tutaj lista autoryzowanych warsztatów montażowych w PL: http://www.q-service.com.pl/defa.html Tutaj jest porównanie cen: 1/ Webasto Thermo Top Z/C-D; 2/ Eberspächer Hydronik D5W SC; 3/ Defa Warm Up De Luxe: http://www.oeamtc.at/netautor/html_seit ... heizungen/ Tutaj test: http://www.testberichte.de/preisverglei ... _8242.html Tutaj strona producenta: http://www.defa.com/heating.php3?lang=3 Pozdrawiam ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |