MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 11:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 18, 2005 2:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
Sprawa ma się tak... posiadam MB w 123 240D...jest to mój pierwszy mercedes, kupiłem sobie bo fajny...miał granatowe wnetrze które mi nie podobało mi się wogóle, więc wymieniłem sobie na kremowe...i teraz mi się podoba ... jednak jest jedno duuuże ale...
silnik jest już u kresu swoich możliwości, oleju bierze ile chce, czyli bardzo duużo...mocy zero... głośny i wogóle.... więc zastanawiałem się nad remontem... jednak oryginalność jakoś mnie nie jara, wic wpadłem na pomysł wymiany silnika. I mam kilka bardzo ważnych pytań:
1/ chciałbym zlożyć silnik od 124D, najlepiej w automacie...czy da się wykonac coś takiego bez większych przeróbek?
2/jak się ma sprawa ogólnie z instalacją elektryczną, ciśnieniową itp itd.
Pewnie któryś z was zmierzył się z czym takim
Proszę bardzo o wszystkie porady sugestie

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
Post: pn lip 18, 2005 11:04 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
misiak123 pisze:
Proszę bardzo o wszystkie porady sugestie


Taniej wyjdzie sobie kupic w124 z dieslem na pokladzie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 12:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
ale właśnie chodzi o to że w 123 podoba mi się bardziej od 124

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 2:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
ja mam silnik 2.4D z beczki jak chcesz kupic .. przebieg 18.000, wymienione pierscienie i stoi od 8 lat. info 0606388854

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 4:34 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
misiak123 pisze:
silnik jest już u kresu swoich możliwości, oleju bierze ile chce, czyli bardzo duużo...mocy zero... głośny i wogóle.... więc zastanawiałem się nad remontem...

Hmmm, a w giełdzie twierdzisz coś zgoła innego: "silnik w stanie bardzo dobrym" [hihi]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 7:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
[blabla] ale to nie ten mercedes

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 10:19 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
misiak123 pisze:
[blabla] ale to nie ten mercedes

To nie lepiej poprzekładać co potrzeba zamiast się ładować w koszty i kombinacje?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 18, 2005 11:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 16, 2005 4:52 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Częstochowa
W naszym 123T wyjęto 280E i wsadzono 200D od 124 [zlosnik] Ale to wymienione wszystko zostało :) cały zespól napedowy oraz liczniki i takie tam duperele...


Pozdrawiam :)

_________________
Suzuki RG 80, CC 900, a w przyszłości może W123 :D /Canon 400d, Zenit 12XP


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 19, 2005 12:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
ale pasują łapy?? mocowania różne itp itd, ile z tym przeróbek???

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 20, 2005 8:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
to jak to jest z tymi silnikami?? musze podjąc decyzje ...
Jaki silnik bedzie pasował najlepiej?? (diesel)
NP: przy silniku 2.2 diesel ze 124 były skrzynie piątki?
trzeba zmieniać tylny most? pomóżcie!!!

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 20, 2005 11:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 14, 2005 9:47 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Kraków
Ja osobiscie zdecydowanie odradzam.
Jesli potrzebujesz czegos silniejszego niz 200d to wrzuc 300d od 123
a jesli to malo wrzuc benzyne :) i zagazuj jesli ma byc oszczednosc :)
wszelkie przerobki i dopasowywania rodza tylko coraz to nowe i niepotrzebne komplikacje :)
A w szczegolnosci przerabianie biegówki na automat uwazam ze szkoda pieniedzy i zachodu ,lepiej poszukac takie auto jakie sprosta Twoim wymaganiom a nie bedzie wymagalo az takiego nakladu pracy :)
Pozdr

_________________
220CE 124 '93 Klakier
200e 124 '91 Klumpot


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 21, 2005 6:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
No właśnie poczytałem troche o silniku 300TD do beczki... I najbardziej mi się podoba ten pomysł [zlosnik]
Ciężko dostać taki silnik z automatem? zna ktoś może jakieś miejsce w niemczech gdzie można znaleźć taki silnik? może ktos taki silnik ma do sprzedania? :P beczka z takim silnikiem hmmmm miód...
Może ktoś ma beczke z takim silnikiem jakieś wraenia z jazdy prosze...


jeszcze jedno pytanie: pasują jakieś części z 240D do 300D?

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 21, 2005 9:22 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lip 21, 2005 8:10 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Czesc 300TD watpie żebyś gdzieś znalazł, 300D daje sobie dobrze rade (leciałem takim 180km\h) ładnie pracuje i w miare sie zwija, a jak interesuje cie przekładka z 124 lub 190 to most mozesz zostawic, ale nie wiem jaki najlepiej by pasował czy od 300 czy od 240. łapy bedziesz musiał przerabiać. Lepiej by było założyc 300D i dołożyc turbinke ale z małym ciśnieniem doładowania, założyć wiekszą chłodnice oleju i będziesz miał 300TD. Kiedyś robiłem to z 240D ale przesadziłem z ciśnieniem doładowania i silnik poszedł z dymem.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 21, 2005 9:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Przerobki an turbo raczej odpadaja, silnik nie jest do mtego przystosowany!!
Z tego co mi wiadomo to wersja z turbo jest w wiekszosci inna.
Zreszta o szczegoly mozesz pytac Fenixa, to on mi troszke opowiadal wlasnie o tym silniku, bo takowy posiada.

Jesli chodzi o turbo to rzeczywiscie chyba nie do znalezienia...

I dodatkowo sa dwie wersje, slabsza i mocniejsza, ta mocniejsza ma cos okolo 125KM ;-)

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 22, 2005 9:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Proponuje spytac kolegi Kubitusa - wspominal, ze jego mechanik ma taki (OM617A?) motor do sprzedania.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl