MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 4:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 24, 2005 8:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 29, 2004 10:16 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Świdnica
Mam wyraznie za duzy luz na kierownicy - wiekszy niz ksiazka podaje za dopuszczalny....
Jest to przekladnia wspomagana - ksiazka podaje ze ma samoczynne kasowanie luzu z mozliwoscia recznego kasowania - jak to sie robi???

Dodatkowo niepokoja mnie stuki z przekladni przy szybkich, krotkich ruchach kierownica - od oporu do oporu

Jak sie spuszcza caly olej??


MIESZKO


Na górę
Post: ndz lip 24, 2005 8:33 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Co do stukow to sprawdz koncowki kuliste drazkow. Jesli chodzi o przekladnie to nie kasuje sie na niej luzu, a ustawia jego odpowiednia wartosc. Robi sie to na rozpietych drazkach i lepiej oddac to komus kto ma o tym pojecie, bo inaczej szybko usmiercisz przekladnie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 24, 2005 1:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Jest o tym na forum.Ja sam to zrobiłem według wskazówek zamieszczonych w podobnum temacie(poszukaj w archiwum).
Jednak jest to delikatna sprawa i nie ma co przeginac z kasowaniem luzu na zero.
Luz koryguje sie na przekładni.Masz tam nakrętkę na klucz chyba 20 ,nakręcona jest na gwint w którym znajduje sie otwór na imbus.
Ja nie opisze Ci tego dokładnie,polecam arch.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 24, 2005 3:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 28, 2004 1:01 am
Posty: 66
Lokalizacja: Koło wlkp.
lukasz 200 pisze:
Jednak jest to delikatna sprawa i nie ma co przeginac z kasowaniem luzu na zero.


Ja kasowałem w moim 123 2,4D na zero. Robiłem to tylko raz bo więcej nie było potrzeby dokąd był u mnie. Żadnych problemów nie stwierdziłem po tym zabiegu.

lukasz 200 pisze:
Luz koryguje sie na przekładni.Masz tam nakrętkę na klucz chyba 20 ,nakręcona jest na gwint w którym znajduje sie otwór na imbus.


Dokładnie tak. Popuścić tą nakrętkę i wykręcając imbus kasujesz luz. Kręć po troszeczku i sprawdzaj. Jak zniknie skontrować nakrętką i po zabiegu.

_________________
MB 124 2,5D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 25, 2005 8:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
ja probowałem tak wykasowac luz, i po tym tylko kierownica chodzila ciezej, a luz byl minimalnie mniejszy

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 25, 2005 11:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 29, 2004 10:16 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Świdnica
Dzieki za podpowiedzi.......................martwi mnie tylko to stukanie w przekladni.
Sprawdzilem to w srodku przekladni - szczegolnie jak sie szarpnie w lewo kierownica.


_________________

MIESZKO
w123 300D (sprofanowane na 220)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 26, 2005 4:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Darko pisze:
Dokładnie tak. Popuścić tą nakrętkę i wykręcając imbus kasujesz luz. Kręć po troszeczku i sprawdzaj. Jak zniknie skontrować nakrętką i po zabiegu.


Tak krótko mówiąc...


Poszukaj na forum gdzie jest to dokładnie opisane.
Należy uważać, aby nie ustawić przekładni zbyt mocno!
Można ją przez to łatwo uszkodzić :(

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 26, 2005 8:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
witam
a te stuki w przekladni to sa dgy silnik jest odpalony czy zgaszony???
bo jesli one występuja przy zgaszonym silniku to nie masz co sie martwic - poprostu brak ciśnienia oleju w kolumnie daje takie efekty.
pozdro

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 26, 2005 8:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 29, 2004 10:16 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Świdnica
stuka z silnikiem i bez............

_____________

MIESZKO
w123 Merculinka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 26, 2005 11:04 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
sprawdz koncowki kuliste drazkow kierowniczych

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 27, 2005 12:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Powiem Wam że wymieniłem przekładnie na nowszą (w niezłym stanie - równe zużycie na całej szerokości) i mimo wymienionego całego ukłądu kierowniczego (wszystkie drążki, wsporniki, amor.) też przy zdecydowanych
ruchach kierownicą wydobywa się stukanie (przy odpalonym wspomaganiu).
Zostawiłem to już bo luzów nie ma...

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 27, 2005 8:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
a zerknij, czy to stuka przekladnia,czy moze masz luz na laczeniu rury od kierownicy z przeklania (taki elastyczny krzyzak)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 27, 2005 10:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 29, 2004 10:16 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Świdnica
zdecydowanie przekladnia stuka............luz skasuje jak bede mial chwile czasu i bede z tym musial zyc... :(

________________

MIESZKO
w123 "Merculina"
UAZ 469B


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 12:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
U mnie powstało podobne stukanie i mechanik stwierdził, że to ten krzyżaczek (sprzęgło przekładni?). Rzeczywiście patrząc od spodu widać luzy. Stukanie z tego krzyżaczka przenosi się wzdłuż tej sztycy do kierownicy.

W przyszłym tygodniu go wymienię i napiszę, czy stukanie zniknęło.

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 9:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Wymiana tego sprzęgiełka przy przekładni poprawiła komfort "kręcenia" kierownicą, szczególnie na nierównościach. Wszelkie stuki zniknęły, jak ręką odjął. Trochę przy tym roboty, ale efekt robi wrażenie.

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl