MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Luz na kierownicy w W123 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13419 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mieszko [ ndz lip 24, 2005 8:10 am ] |
Tytuł: | Luz na kierownicy w W123 |
Mam wyraznie za duzy luz na kierownicy - wiekszy niz ksiazka podaje za dopuszczalny.... Jest to przekladnia wspomagana - ksiazka podaje ze ma samoczynne kasowanie luzu z mozliwoscia recznego kasowania - jak to sie robi??? Dodatkowo niepokoja mnie stuki z przekladni przy szybkich, krotkich ruchach kierownica - od oporu do oporu Jak sie spuszcza caly olej?? MIESZKO |
Autor: | laudan [ ndz lip 24, 2005 8:33 am ] |
Tytuł: | Re: Luz na kierownicy w W123 |
Co do stukow to sprawdz koncowki kuliste drazkow. Jesli chodzi o przekladnie to nie kasuje sie na niej luzu, a ustawia jego odpowiednia wartosc. Robi sie to na rozpietych drazkach i lepiej oddac to komus kto ma o tym pojecie, bo inaczej szybko usmiercisz przekladnie. |
Autor: | lukasz 200 [ ndz lip 24, 2005 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
Jest o tym na forum.Ja sam to zrobiłem według wskazówek zamieszczonych w podobnum temacie(poszukaj w archiwum). Jednak jest to delikatna sprawa i nie ma co przeginac z kasowaniem luzu na zero. Luz koryguje sie na przekładni.Masz tam nakrętkę na klucz chyba 20 ,nakręcona jest na gwint w którym znajduje sie otwór na imbus. Ja nie opisze Ci tego dokładnie,polecam arch. |
Autor: | Darko [ ndz lip 24, 2005 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
lukasz 200 pisze: Jednak jest to delikatna sprawa i nie ma co przeginac z kasowaniem luzu na zero. Ja kasowałem w moim 123 2,4D na zero. Robiłem to tylko raz bo więcej nie było potrzeby dokąd był u mnie. Żadnych problemów nie stwierdziłem po tym zabiegu. lukasz 200 pisze: Luz koryguje sie na przekładni.Masz tam nakrętkę na klucz chyba 20 ,nakręcona jest na gwint w którym znajduje sie otwór na imbus.
Dokładnie tak. Popuścić tą nakrętkę i wykręcając imbus kasujesz luz. Kręć po troszeczku i sprawdzaj. Jak zniknie skontrować nakrętką i po zabiegu. |
Autor: | gieniek [ pn lip 25, 2005 8:06 pm ] |
Tytuł: | |
ja probowałem tak wykasowac luz, i po tym tylko kierownica chodzila ciezej, a luz byl minimalnie mniejszy |
Autor: | Mieszko [ pn lip 25, 2005 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
Dzieki za podpowiedzi.......................martwi mnie tylko to stukanie w przekladni. Sprawdzilem to w srodku przekladni - szczegolnie jak sie szarpnie w lewo kierownica. _________________ MIESZKO w123 300D (sprofanowane na 220) |
Autor: | MercBeginner [ wt lip 26, 2005 4:51 am ] |
Tytuł: | |
Darko pisze: Dokładnie tak. Popuścić tą nakrętkę i wykręcając imbus kasujesz luz. Kręć po troszeczku i sprawdzaj. Jak zniknie skontrować nakrętką i po zabiegu.
Tak krótko mówiąc... Poszukaj na forum gdzie jest to dokładnie opisane. Należy uważać, aby nie ustawić przekładni zbyt mocno! Można ją przez to łatwo uszkodzić ![]() |
Autor: | remi [ wt lip 26, 2005 8:40 am ] |
Tytuł: | |
witam a te stuki w przekladni to sa dgy silnik jest odpalony czy zgaszony??? bo jesli one występuja przy zgaszonym silniku to nie masz co sie martwic - poprostu brak ciśnienia oleju w kolumnie daje takie efekty. pozdro |
Autor: | Mieszko [ wt lip 26, 2005 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
stuka z silnikiem i bez............ _____________ MIESZKO w123 Merculinka |
Autor: | laudan [ wt lip 26, 2005 11:04 pm ] |
Tytuł: | |
sprawdz koncowki kuliste drazkow kierowniczych |
Autor: | MercBeginner [ śr lip 27, 2005 12:01 am ] |
Tytuł: | |
Powiem Wam że wymieniłem przekładnie na nowszą (w niezłym stanie - równe zużycie na całej szerokości) i mimo wymienionego całego ukłądu kierowniczego (wszystkie drążki, wsporniki, amor.) też przy zdecydowanych ruchach kierownicą wydobywa się stukanie (przy odpalonym wspomaganiu). Zostawiłem to już bo luzów nie ma... Pozdrawiam - Bartek |
Autor: | lysy2 [ śr lip 27, 2005 8:28 am ] |
Tytuł: | |
a zerknij, czy to stuka przekladnia,czy moze masz luz na laczeniu rury od kierownicy z przeklania (taki elastyczny krzyzak) |
Autor: | Mieszko [ śr lip 27, 2005 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
zdecydowanie przekladnia stuka............luz skasuje jak bede mial chwile czasu i bede z tym musial zyc... ![]() ________________ MIESZKO w123 "Merculina" UAZ 469B |
Autor: | PK2 [ śr sie 31, 2005 12:13 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie powstało podobne stukanie i mechanik stwierdził, że to ten krzyżaczek (sprzęgło przekładni?). Rzeczywiście patrząc od spodu widać luzy. Stukanie z tego krzyżaczka przenosi się wzdłuż tej sztycy do kierownicy. W przyszłym tygodniu go wymienię i napiszę, czy stukanie zniknęło. Pozdrawiam |
Autor: | PK2 [ pn wrz 05, 2005 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
Wymiana tego sprzęgiełka przy przekładni poprawiła komfort "kręcenia" kierownicą, szczególnie na nierównościach. Wszelkie stuki zniknęły, jak ręką odjął. Trochę przy tym roboty, ale efekt robi wrażenie. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |