MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Luz na kierownicy w W123
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13419
Strona 1 z 1

Autor:  Mieszko [ ndz lip 24, 2005 8:10 am ]
Tytuł:  Luz na kierownicy w W123

Mam wyraznie za duzy luz na kierownicy - wiekszy niz ksiazka podaje za dopuszczalny....
Jest to przekladnia wspomagana - ksiazka podaje ze ma samoczynne kasowanie luzu z mozliwoscia recznego kasowania - jak to sie robi???

Dodatkowo niepokoja mnie stuki z przekladni przy szybkich, krotkich ruchach kierownica - od oporu do oporu

Jak sie spuszcza caly olej??


MIESZKO

Autor:  laudan [ ndz lip 24, 2005 8:33 am ]
Tytuł:  Re: Luz na kierownicy w W123

Co do stukow to sprawdz koncowki kuliste drazkow. Jesli chodzi o przekladnie to nie kasuje sie na niej luzu, a ustawia jego odpowiednia wartosc. Robi sie to na rozpietych drazkach i lepiej oddac to komus kto ma o tym pojecie, bo inaczej szybko usmiercisz przekladnie.

Autor:  lukasz 200 [ ndz lip 24, 2005 1:44 pm ]
Tytuł: 

Jest o tym na forum.Ja sam to zrobiłem według wskazówek zamieszczonych w podobnum temacie(poszukaj w archiwum).
Jednak jest to delikatna sprawa i nie ma co przeginac z kasowaniem luzu na zero.
Luz koryguje sie na przekładni.Masz tam nakrętkę na klucz chyba 20 ,nakręcona jest na gwint w którym znajduje sie otwór na imbus.
Ja nie opisze Ci tego dokładnie,polecam arch.

Autor:  Darko [ ndz lip 24, 2005 3:17 pm ]
Tytuł: 

lukasz 200 pisze:
Jednak jest to delikatna sprawa i nie ma co przeginac z kasowaniem luzu na zero.


Ja kasowałem w moim 123 2,4D na zero. Robiłem to tylko raz bo więcej nie było potrzeby dokąd był u mnie. Żadnych problemów nie stwierdziłem po tym zabiegu.

lukasz 200 pisze:
Luz koryguje sie na przekładni.Masz tam nakrętkę na klucz chyba 20 ,nakręcona jest na gwint w którym znajduje sie otwór na imbus.


Dokładnie tak. Popuścić tą nakrętkę i wykręcając imbus kasujesz luz. Kręć po troszeczku i sprawdzaj. Jak zniknie skontrować nakrętką i po zabiegu.

Autor:  gieniek [ pn lip 25, 2005 8:06 pm ]
Tytuł: 

ja probowałem tak wykasowac luz, i po tym tylko kierownica chodzila ciezej, a luz byl minimalnie mniejszy

Autor:  Mieszko [ pn lip 25, 2005 11:35 pm ]
Tytuł: 

Dzieki za podpowiedzi.......................martwi mnie tylko to stukanie w przekladni.
Sprawdzilem to w srodku przekladni - szczegolnie jak sie szarpnie w lewo kierownica.


_________________

MIESZKO
w123 300D (sprofanowane na 220)

Autor:  MercBeginner [ wt lip 26, 2005 4:51 am ]
Tytuł: 

Darko pisze:
Dokładnie tak. Popuścić tą nakrętkę i wykręcając imbus kasujesz luz. Kręć po troszeczku i sprawdzaj. Jak zniknie skontrować nakrętką i po zabiegu.


Tak krótko mówiąc...


Poszukaj na forum gdzie jest to dokładnie opisane.
Należy uważać, aby nie ustawić przekładni zbyt mocno!
Można ją przez to łatwo uszkodzić :(

Autor:  remi [ wt lip 26, 2005 8:40 am ]
Tytuł: 

witam
a te stuki w przekladni to sa dgy silnik jest odpalony czy zgaszony???
bo jesli one występuja przy zgaszonym silniku to nie masz co sie martwic - poprostu brak ciśnienia oleju w kolumnie daje takie efekty.
pozdro

Autor:  Mieszko [ wt lip 26, 2005 8:49 pm ]
Tytuł: 

stuka z silnikiem i bez............

_____________

MIESZKO
w123 Merculinka

Autor:  laudan [ wt lip 26, 2005 11:04 pm ]
Tytuł: 

sprawdz koncowki kuliste drazkow kierowniczych

Autor:  MercBeginner [ śr lip 27, 2005 12:01 am ]
Tytuł: 

Powiem Wam że wymieniłem przekładnie na nowszą (w niezłym stanie - równe zużycie na całej szerokości) i mimo wymienionego całego ukłądu kierowniczego (wszystkie drążki, wsporniki, amor.) też przy zdecydowanych
ruchach kierownicą wydobywa się stukanie (przy odpalonym wspomaganiu).
Zostawiłem to już bo luzów nie ma...

Pozdrawiam - Bartek

Autor:  lysy2 [ śr lip 27, 2005 8:28 am ]
Tytuł: 

a zerknij, czy to stuka przekladnia,czy moze masz luz na laczeniu rury od kierownicy z przeklania (taki elastyczny krzyzak)

Autor:  Mieszko [ śr lip 27, 2005 10:02 pm ]
Tytuł: 

zdecydowanie przekladnia stuka............luz skasuje jak bede mial chwile czasu i bede z tym musial zyc... :(

________________

MIESZKO
w123 "Merculina"
UAZ 469B

Autor:  PK2 [ śr sie 31, 2005 12:13 pm ]
Tytuł: 

U mnie powstało podobne stukanie i mechanik stwierdził, że to ten krzyżaczek (sprzęgło przekładni?). Rzeczywiście patrząc od spodu widać luzy. Stukanie z tego krzyżaczka przenosi się wzdłuż tej sztycy do kierownicy.

W przyszłym tygodniu go wymienię i napiszę, czy stukanie zniknęło.

Pozdrawiam

Autor:  PK2 [ pn wrz 05, 2005 9:55 pm ]
Tytuł: 

Wymiana tego sprzęgiełka przy przekładni poprawiła komfort "kręcenia" kierownicą, szczególnie na nierównościach. Wszelkie stuki zniknęły, jak ręką odjął. Trochę przy tym roboty, ale efekt robi wrażenie.

Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/