MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Co sie dzieje? gdzie przyczyna W123 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13522 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Miron [ sob lip 30, 2005 10:52 am ] |
Tytuł: | Co sie dzieje? gdzie przyczyna W123 |
Panowie pomóżcie bo walczę z zamochodem i mam juz dość. Po koleji , silnik 2,3 benzyna na gazie, mam problem bo silnik nie równo pracuje , jak się zatrzymam np. na swiatłach to gaśnie (skrzynia automat), w trakcię jazdy czuje ja ten silnik nie równo ciągnie. Wymieniłem juz swiece (ze 3 razy ) przewody , kondensator , i dalej nic, jak jest zimny to pracuję w miarę równo ale po dłuższej jeździe dzieją się cuda. Poradzcie co robić i gdzie szukać przyczyn. Dziekuję. |
Autor: | Bodzio [ sob lip 30, 2005 10:55 am ] |
Tytuł: | |
Pompa paliwa do wymiany i filtr przy okazji. |
Autor: | Miron [ sob lip 30, 2005 11:00 am ] |
Tytuł: | |
Zgadza się ale ja na benzynie mało jeżdze , to się dziejej przy jeżdzie na gazie |
Autor: | Bobas [ sob lip 30, 2005 11:29 am ] |
Tytuł: | |
rozumiem ze autko jest na gażniku? jeżeli na benzynce jest gites, to znaczy, ze cos z instalacją gazowa albo zle wyregulowana albo reduktor padł. przede wszystkim musisz sprawdzic czy na benzynie faktycznie jest dobrze jak silnik osiagnie optymalą temperature (odpusci ssanie), jeżeli tak to na pewno instalacja. |
Autor: | michau [ sob lip 30, 2005 12:42 pm ] |
Tytuł: | |
Bobas pisze: rozumiem ze autko jest na gażniku? jeżeli na benzynce jest gites, to znaczy, ze cos z instalacją gazowa albo zle wyregulowana albo reduktor padł. przede wszystkim musisz sprawdzic czy na benzynie faktycznie jest dobrze jak silnik osiagnie optymalą temperature (odpusci ssanie), jeżeli tak to na pewno instalacja.
U mnie wlasnie tak jest - kiedy juz wylaczy sie ssanie, gasnie podczas rownoczesnego hamowania i krecenia kierownica. na gazie tak sie nie dzieje. co to moze byc? |
Autor: | Witek [ sob lip 30, 2005 6:52 pm ] |
Tytuł: | |
sprawdzcie stan gumowych wężyków z podciśnieniem, też czasem walcze z nierowno pracującym silnikiem, u mnie naprzykład raz wyskoczyła kostka z tego małego prostokątnego urządzenia które steruje ssaniem. |
Autor: | Grakoz [ sob lip 30, 2005 7:13 pm ] |
Tytuł: | |
od tygodnia opracuje w zakładzie instalującym gaz w samochodach. ucze się zawodu :d. z tego co zdążyłem się dowiedzieć to jeśli przy większej prędkości podczas hamowania albo puszczenia gazu na LPG samochód ma zbyt ubogą mieszankę a d ofiltra dalej dociera dużo powietrza. w zakłądzie radzą sobie z tym zasłaniając dopoływ powietrza z zewnątrz lub odchylając rurę dolotu w stronę kabiny. chyab to działa bo wszystkim tak robią. pozdro |
Autor: | jarecki [ sob lip 30, 2005 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
ja powiem tak... hamowanie i skrecanie obciaza silnik! jesli hamujesz i skrecasz na luzie to ma prawo przygasac! pompa wspomagania obciaza i hamulce zreszta tez... moja rada to podkrecic niskie obroty bo moze macie za wolne... i dlatego potrafi zgasnąć przy takich operacjach. czyli zdziebko wyzsze obroty i powinno byc ok... zdziebko... podkrecic mieszanke gazu na reduktorze dla gazu lub podkrecic obroty na regulatorze wolnych obrotów dla benzyny |
Autor: | Miron [ ndz lip 31, 2005 12:37 am ] |
Tytuł: | |
Prawde mówiąć to próbowałem już wszystkiego (tak mi sie zdaje) jak na analizatorze ustawiłem jak książka pisze to jest Ok ale na krótko. Nie wiem jaki udział ma gaźnik w jeździe na gazie. W parowniku jest śruba regulacyjna , mam ję skręcona do końca bo jak odkręce to mieszanka za bogata i nie można wyregulować. Schody jak diabli i dalej nie wiem co robic. A co do ssania , to u mnie jest chyba automatyczne bo nie mam żadnej dzwigni do jego wyłączenia. |
Autor: | jarecki [ ndz lip 31, 2005 1:51 am ] |
Tytuł: | |
ale co ustawiles na analizatorze???? gaz czy benzyne??? i co to znaczy ze sruba w parowniku jest skrecona na maxa??? to cos jest nie tak!!!! nie moze byc skrecona na maxa!!!!!! to masz zbyt uboga mieszanke lub odkrecone na maxa i wtedy zbyt bogata mieszanke!!!! sam mozesz sobie poregulowac i zobaczysz jak ustawisz zby bogata mieszanke to obroty lekko wzrosna a jak zbyt ubogą to obroty bede spadac i bedzie sie przyduszal az zgasnie... i dopiero po dodawaniu gazu dodasz troszke gazu wiecej i wtedy gada! czyli masz zbyt ubogą mieszanke moim zdaniem zbyt stlumione!!!!! i nieusawiaj na analizator!!!! jasne ze wtedy teoretycznie jest najoszczedniejszy ale problemy z oszczednoscia wlasnie skutkujesz... ja po wyjechaniu z ustawiania na analizator mialem dokladnie to samo!!! gasl mi w najmniej odpowiednich momentach!!!! odtlum sobie tego gazu troszke wiecej i problem znikną!!! EDIT1: a wogole to masz reduktor do wymiany skoro masz skrecone na maxa i dalej chodzi na gazie!!!! sruba zmniejszasz dawke gazu na wolnych obrotach~~~!!!! to tak jakbyskran zakrecil a woda z kranu dalej leciala EDIT2: wlasciwie to uzywamy tu zlych slow!!! sruba jest na parowniku!!!! i ona sluzy do regulacji wolnych obrotów. reduktor masz na wezu do mieszalnika i tam ustawiasz dawke max gazu jaką chcesz podawac... Juz tyle razy to robilem ze juz nawet nie chce mi sie o tym pisac... gdybys byl blizej mnie to bym ci to ustawil... |
Autor: | ux [ ndz lip 31, 2005 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
Miro, mam ten sam problem! Poradziłeś sobie? We wtorek odprowadzam samochód do p. Piotra (z polecenia Wroneckich). Jeśli dałeś radę samemu, to może podzielisz się doświadczeniem, ![]() Jeśli nie, to postaram się uzyskać jak najwięcej informacji od p. Piotra i Ci je przekażę (wraz z info o kosztach regulacji (gorzej jeśli naprawy, ![]() |
Autor: | Arti_Merc [ pn sie 22, 2005 9:03 pm ] |
Tytuł: | |
Wszyscy chcą ci regulować instalacje i może mają racje ale ja wcześniej zacząłbym od wymiany filterka gazu i sprawdzenia przerwy na przerywaczu w aparacie zapłonowym pozdrawiam. |
Autor: | Arti_Merc [ pn sie 22, 2005 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
W zasadzie przyczyn może być dużo ale co do gażnika to gaz w zasadzie omija wszystko i idzie głownym wlotem i przez przepustnice do kolektora ssącego, ja na ten przykład mam gaźnik stromberga i jak kupiłem mojego Merca to na benzynie zalewał się i gasł ale znalażlem kilka schematów gażnika i nauczyłem się regulować stromberga i na benzynce chodzi bez problemu i na gazie również ok. |
Autor: | aegm [ pn sie 22, 2005 10:01 pm ] |
Tytuł: | |
jarecki pisze: ja powiem tak... hamowanie i skrecanie obciaza silnik! jesli hamujesz i skrecasz na luzie to ma prawo przygasac!
![]() ![]() ![]() |
Autor: | lukasz 200 [ wt sie 23, 2005 8:12 am ] |
Tytuł: | |
Gaśnie bo ma za niskie obroty na jałowym.Podkręć gaz na wężu i będzie ok. Cytuj: mam gaźnik stromberga Jaki ?Może 175 CD? Cytuj: znalażlem kilka schematów gażnika i nauczyłem się regulować stromberga
Gdzie znalazłeś te schematy? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |