MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
filtr paliwa - 116 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13570 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jelen [ czw sie 04, 2005 1:59 am ] |
Tytuł: | filtr paliwa - 116 |
Witam Sorki za moze zbyt latwe pytanie ale moze ktos mnie oswieci i powie gdzie jest filtr paliwa w w116 2,8??? Obejzałem zbiornik (przez rewizje pod apteczka i w oparciu kanapy) od spodu, przelecialem po przewodach i nic. Moze niedokladnie sprawdzalem albo jestem slepy ale nie moglem znalezc a sprawa jest dosc pilna. Przy okazji drugie pytanko: moze niepotrzebnie chce wymienic filtr paliwa (chociaz na pewno nie zaszkodzi) ale wydaje mi sie ze to on jest winowajca. Na luzie jest wszystko ok (ladnie wchodzi na obroty itd) a juz na jedynce przy nawet delikatnym depnieciu zaczyna sie dusic. Nie ma mowy nawet o jezdzie ponad 30 kmh bo nie jest w stanie sie do tylu rozpedzic. W odstepach mniej wiecej 2s raz sie dusi raz probuje normalnie pracowac i przyspieszac. Czy mozliwe zeby to bylo cos innego niz filtr? Z gory dzieki za jakies info. |
Autor: | erio [ czw sie 04, 2005 11:48 am ] |
Tytuł: | |
+ gaznik ... to nie pomoge ... myslalem ze to moze być wina pompy wtryskowej lub filtra tuż za nią pod zbiodnikiem wsztystko podwiedszane ale jak masz z gaznikiem to nie pomoge ... |
Autor: | Mitu [ czw sie 04, 2005 3:44 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego co wiem to 280 S nie ma filtra, co nie znaczy, że nie można założyć (przy jakości paliwa jakie u Nas jest to nawet wskazane). Poza tym problemu szukałbym gdzie indziej, czyli w gaźniku. Jedź na regulację, ale licz się z kosztami, bo za regulację Solexa 4A1 wołają od 250 PLN w górę (nawet do 400!). A tak w ogóle jeździsz na gazie, więc od tego zacznij (a nie od szukania filtra paliwa, bo to i tak nic nie pomoże). Może instalacja również wymaga regulacji? Powodzenia. |
Autor: | jelen [ czw sie 04, 2005 5:36 pm ] |
Tytuł: | |
W poniedzialek bylem na wstepnej regulacji gazu i na gazie chodzi juz ladnie dlatego winilem zabrudzony filtr paliwa. Tankuje tylko na Orlenie wiec licze ze za duzego syfu nie wlewam (PB i LPG). Sadzilem ze filtr jest bo znalazlem jego numer katalogowy w katalogu intercars (i kupilem na wymiane). Skoro na pewno nie ma to nie wiem co jest z tym katalogiem ![]() |
Autor: | Cem [ czw sie 04, 2005 6:21 pm ] |
Tytuł: | |
Mitu pisze: Poza tym problemu szukałbym gdzie indziej, czyli w gaźniku. Jedź na regulację, ale licz się z kosztami, bo za regulację Solexa 4A1 wołają od 250 PLN w górę (nawet do 400!)
A jeśli się okaże, że trzeba coś wymienić to dojdzie nawet do 700 zł. ![]() |
Autor: | Mitu [ pt sie 05, 2005 6:08 pm ] |
Tytuł: | |
To co jest w katalogach nie zawsze jest zgodne z prawdą, bo firmy (z reguły te mniej renomowane) oznaczają symbolem np. "280 S" model auta produkowany w latach 1972-1980 i maja na myśli W 116 ogółem, a nie konkretnie wersję 280 S. Tak np. jest w katalogu Klokkerholma, gdzie progi do W 116 są oznaczone jako progi do 450 SEL. Można by więc sądzić, że są to progi do długiej wersji (w oryginale do krótkiej są drogie, a do długiej to już bardzo drogie). Niestety nic bardziej mylnego. W ofercie Klokkerholma bowiem, są progi tylko do krótkiej wersji. Takie przykłady można mnożyć. Przed założeniem filtra może warto pomyśleć o wyczyszczeniu zbiornika? Nadal proponuję zajrzeć do gaźnika. |
Autor: | pinkifranz [ pt sie 05, 2005 7:52 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli to chodzi na gazie i się dusi to z winy gaźnika może być awaria przesłony wstępnej. |
Autor: | jelen [ pt sie 05, 2005 11:55 pm ] |
Tytuł: | |
No to ladnie z tymi katalogami, a ja glupi nie wiedzialem. Rozumiem wiec ze filta nie mam (poza tym przy gazniku) i kupilem sobie po prostu 'jakis' filr. >Przed założeniem filtra może warto pomyśleć o wyczyszczeniu zbiornika? Nadal proponuję zajrzeć do gaźnika.[/quote] Chcialem to zobic na samym poczatku jak sie bralem ze remont (po dwoch latach stania) ale ze chodzil bez zastrzezen wiec posluchalem innej rady. W tej chwili mam jeszcze pol baku paliwa i raczej go nie spale bo nie mam jak a zlewanie jakos mnie przeraza. Poza tym nie mam nawet pojecia ktoredy sie wyjmuje ten bak. Przez bagaznik??? Jesli tak to dochodzi jeszcze demontaz butli z gazem ![]() Gaznik tez mnie chyba czeka. Tak czy inaczej nalezy mu sie chociazby samo przegladniecie... |
Autor: | jelen [ pt sie 05, 2005 11:58 pm ] |
Tytuł: | |
pinkifranz pisze: Jeżeli to chodzi na gazie i się dusi to z winy gaźnika może być awaria przesłony wstępnej.
A co to jest i jak sie dobrac samemu? Sorki za tak glupie pytanie ale nie znam sie zupelnie ![]() |
Autor: | pinkifranz [ sob sie 06, 2005 2:17 pm ] |
Tytuł: | |
Musisz zdjąc filtr powietrza i sprawdzić jak chodzą te dwie przesłony wstępne czy lekko czy odbijają u siebie miałem pryzpadek że nie chciały się ruszać i trzeba było temu zaradzić. |
Autor: | jelen [ ndz sie 07, 2005 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
pinkifranz pisze: Musisz zdjąc filtr powietrza i sprawdzić jak chodzą te dwie przesłony wstępne czy lekko czy odbijają u siebie miałem pryzpadek że nie chciały się ruszać i trzeba było temu zaradzić.
Jesli o to chodzi to miesiac temu chodzilo jeszcze 'normalnie'. Sprawdze jutro jak jest teraz z nimi. Dzieki. |
Autor: | pinkifranz [ pn sie 08, 2005 6:25 pm ] |
Tytuł: | |
Jak będzie sprawdzał przesłony to odrazu wyciągnij cały gaźnik rozkręć go i przeczyść w benzynie to nie jest wcale dużo roboty, a może dać pożądany efekt jak by się okazało że coś jest walnięte to mam jeszcze taki gaźnik nie całkowicie kompletny bo duża przesłona jest zdemontowana ale reszta jest. A tak wogóle skoro dusi się na jedynce to dostaje za mało paliwa i sprawdziłbym też pompkę i pływak. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |