MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

filtr paliwa - 116
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13570
Strona 1 z 1

Autor:  jelen [ czw sie 04, 2005 1:59 am ]
Tytuł:  filtr paliwa - 116

Witam
Sorki za moze zbyt latwe pytanie ale moze ktos mnie oswieci i powie gdzie jest filtr paliwa w w116 2,8???
Obejzałem zbiornik (przez rewizje pod apteczka i w oparciu kanapy) od spodu, przelecialem po przewodach i nic. Moze niedokladnie sprawdzalem albo jestem slepy ale nie moglem znalezc a sprawa jest dosc pilna.

Przy okazji drugie pytanko: moze niepotrzebnie chce wymienic filtr paliwa (chociaz na pewno nie zaszkodzi) ale wydaje mi sie ze to on jest winowajca. Na luzie jest wszystko ok (ladnie wchodzi na obroty itd) a juz na jedynce przy nawet delikatnym depnieciu zaczyna sie dusic. Nie ma mowy nawet o jezdzie ponad 30 kmh bo nie jest w stanie sie do tylu rozpedzic. W odstepach mniej wiecej 2s raz sie dusi raz probuje normalnie pracowac i przyspieszac. Czy mozliwe zeby to bylo cos innego niz filtr?

Z gory dzieki za jakies info.

Autor:  erio [ czw sie 04, 2005 11:48 am ]
Tytuł: 

+ gaznik ... to nie pomoge ... myslalem ze to moze być wina pompy wtryskowej lub filtra tuż za nią pod zbiodnikiem wsztystko podwiedszane ale jak masz z gaznikiem to nie pomoge ...

Autor:  Mitu [ czw sie 04, 2005 3:44 pm ]
Tytuł: 

Z tego co wiem to 280 S nie ma filtra, co nie znaczy, że nie można założyć (przy jakości paliwa jakie u Nas jest to nawet wskazane).
Poza tym problemu szukałbym gdzie indziej, czyli w gaźniku. Jedź na regulację, ale licz się z kosztami, bo za regulację Solexa 4A1 wołają od 250 PLN w górę (nawet do 400!).
A tak w ogóle jeździsz na gazie, więc od tego zacznij (a nie od szukania filtra paliwa, bo to i tak nic nie pomoże). Może instalacja również wymaga regulacji?
Powodzenia.

Autor:  jelen [ czw sie 04, 2005 5:36 pm ]
Tytuł: 

W poniedzialek bylem na wstepnej regulacji gazu i na gazie chodzi juz ladnie dlatego winilem zabrudzony filtr paliwa.
Tankuje tylko na Orlenie wiec licze ze za duzego syfu nie wlewam (PB i LPG).
Sadzilem ze filtr jest bo znalazlem jego numer katalogowy w katalogu intercars (i kupilem na wymiane). Skoro na pewno nie ma to nie wiem co jest z tym katalogiem :( Tak czy inaczej gdzies po drodze zaloze jakis filterek.

Autor:  Cem [ czw sie 04, 2005 6:21 pm ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
Poza tym problemu szukałbym gdzie indziej, czyli w gaźniku. Jedź na regulację, ale licz się z kosztami, bo za regulację Solexa 4A1 wołają od 250 PLN w górę (nawet do 400!)


A jeśli się okaże, że trzeba coś wymienić to dojdzie nawet do 700 zł. ;)

Autor:  Mitu [ pt sie 05, 2005 6:08 pm ]
Tytuł: 

To co jest w katalogach nie zawsze jest zgodne z prawdą, bo firmy (z reguły te mniej renomowane) oznaczają symbolem np. "280 S" model auta produkowany w latach 1972-1980 i maja na myśli W 116 ogółem, a nie konkretnie wersję 280 S. Tak np. jest w katalogu Klokkerholma, gdzie progi do W 116 są oznaczone jako progi do 450 SEL. Można by więc sądzić, że są to progi do długiej wersji (w oryginale do krótkiej są drogie, a do długiej to już bardzo drogie). Niestety nic bardziej mylnego. W ofercie Klokkerholma bowiem, są progi tylko do krótkiej wersji. Takie przykłady można mnożyć.
Przed założeniem filtra może warto pomyśleć o wyczyszczeniu zbiornika?
Nadal proponuję zajrzeć do gaźnika.

Autor:  pinkifranz [ pt sie 05, 2005 7:52 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli to chodzi na gazie i się dusi to z winy gaźnika może być awaria przesłony wstępnej.

Autor:  jelen [ pt sie 05, 2005 11:55 pm ]
Tytuł: 

No to ladnie z tymi katalogami, a ja glupi nie wiedzialem. Rozumiem wiec ze filta nie mam (poza tym przy gazniku) i kupilem sobie po prostu 'jakis' filr.

>Przed założeniem filtra może warto pomyśleć o wyczyszczeniu zbiornika?
Nadal proponuję zajrzeć do gaźnika.[/quote]

Chcialem to zobic na samym poczatku jak sie bralem ze remont (po dwoch latach stania) ale ze chodzil bez zastrzezen wiec posluchalem innej rady. W tej chwili mam jeszcze pol baku paliwa i raczej go nie spale bo nie mam jak a zlewanie jakos mnie przeraza. Poza tym nie mam nawet pojecia ktoredy sie wyjmuje ten bak. Przez bagaznik??? Jesli tak to dochodzi jeszcze demontaz butli z gazem :( Az strach brac sie za to.

Gaznik tez mnie chyba czeka. Tak czy inaczej nalezy mu sie chociazby samo przegladniecie...

Autor:  jelen [ pt sie 05, 2005 11:58 pm ]
Tytuł: 

pinkifranz pisze:
Jeżeli to chodzi na gazie i się dusi to z winy gaźnika może być awaria przesłony wstępnej.


A co to jest i jak sie dobrac samemu? Sorki za tak glupie pytanie ale nie znam sie zupelnie :(

Autor:  pinkifranz [ sob sie 06, 2005 2:17 pm ]
Tytuł: 

Musisz zdjąc filtr powietrza i sprawdzić jak chodzą te dwie przesłony wstępne czy lekko czy odbijają u siebie miałem pryzpadek że nie chciały się ruszać i trzeba było temu zaradzić.

Autor:  jelen [ ndz sie 07, 2005 10:26 pm ]
Tytuł: 

pinkifranz pisze:
Musisz zdjąc filtr powietrza i sprawdzić jak chodzą te dwie przesłony wstępne czy lekko czy odbijają u siebie miałem pryzpadek że nie chciały się ruszać i trzeba było temu zaradzić.


Jesli o to chodzi to miesiac temu chodzilo jeszcze 'normalnie'. Sprawdze jutro jak jest teraz z nimi. Dzieki.

Autor:  pinkifranz [ pn sie 08, 2005 6:25 pm ]
Tytuł: 

Jak będzie sprawdzał przesłony to odrazu wyciągnij cały gaźnik rozkręć go i przeczyść w benzynie to nie jest wcale dużo roboty, a może dać pożądany efekt jak by się okazało że coś jest walnięte to mam jeszcze taki gaźnik nie całkowicie kompletny bo duża przesłona jest zdemontowana ale reszta jest. A tak wogóle skoro dusi się na jedynce to dostaje za mało paliwa i sprawdziłbym też pompkę i pływak. Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/