MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

centralny zamek
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13592
Strona 1 z 1

Autor:  Omen [ sob sie 06, 2005 11:02 am ]
Tytuł:  centralny zamek

W komorze silnika pod szybą znajduje się czwórnik który rozdziela powietrze. ale niestety jakaś mysza przegryzła mi ten czwórnik. Wieć w jego miejsce włożyłem trójnik, podłączyłem kable od zgaszania auta ale wiadomo nie ma gdzie włączyć central zamka. no to odpiąłem jeden wężyk od zgaszania, do wolnej końcówki podłączyłem kolejny trójnik i do niego wężyk od zamka i ten odpięty od zgaszania. Ale teraz ani nie działa zamek, ani zgaszanie. Czyli tam musi być czwórnik, a nie mogą być takie przejścia jak mam ?

Autor:  220CE [ ndz sie 07, 2005 1:17 am ]
Tytuł: 

Możliwe ze daloby sie tak zrobic by byly dwa trojniki ale widocznie cisnienie jest zbyt niskie dla zamka sprobuj zalozyc trojnik pod inne wyjscie ,choc najprosciej powrocic do stanu wyjsciowego :)

Autor:  dobrzan [ ndz sie 07, 2005 9:48 am ]
Tytuł: 

zrobiles dobra zamiane.. nie ma to zadnego wplywu ze to 2 trojniki zamiast czwórnika.. moze gdzies nie zaslepiles albo ktorys z nich jest dziurawy??? podcisnienie jest tylko podcisnieniem a w takich przekrojach przewodow to nie zauwazysz zadnego spadku w ukladzie.. ..... a czy masz zalozone te żółte zawory jednostronnego dzialania???? zawor jednoczesnie rozdzielacz .. masz to???

Autor:  Omen [ ndz sie 07, 2005 11:31 am ]
Tytuł: 

jest coś takiego żółtego co rozdzila na dwie rurki, to chyba jest od zamka. Ale raczej musi być czwórnik bo jak zatkam palcem wężyk od zamka to wtęczas się gasi. Ale już jutro jade po nowiutki czwórnik.

I jeszcze jedno pytanie. Kiedy mysza mi ten czwórnik przegryzła to możliwe, że powietrze uszło z zamków ? Bo nawet jak podłączyłem zamiast zgaszania wężyk od zamków to i tak nie działały. Może to powietrze się musi dopiero nagromadzić w jakiś jajkach( cos takiego było)?

Autor:  elvis [ ndz sie 07, 2005 2:01 pm ]
Tytuł: 

Są takie zbiorniki, w W116 były np za nadkolem przednim i gdzieś z tyłu.

Autor:  Omen [ pn sie 22, 2005 2:05 pm ]
Tytuł: 

no i wróciłem z austri i mam problem z dalej z tym zamkiem:
A więc w zimę mysz przegryzła mi w aucie czwórnik który idzie od vacu
pompy, który rozprowadza powietrze do centralnego zamka i
zgaszania auta. od tego czasu do wczoraj miałem podłączone
trójnikiem tylko zgaszania auta. Gdy wczoraj podłączyłem
czwórnik to nie mogłem zgasić auta ani zamek nie działał. Tak
jak by całe powietrze leciało do przewodów od zamka, który i
tak nie działa, a nie do przewodów od zgaszania. Co to może być
?
Wiem że z tyłu są jakieś jajka, może one mają się napełnić i dopiero wszytsko będzie ok. Ale wczoraj jechałem ok 200 km i dalej nic nie działało

Autor:  Gerri [ pn sie 22, 2005 3:56 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli inne funcje podciśnienia tracą się po podpięciu do układu centralnego zamka, to tam należy szukać przecieku. Algorytm poszukiwania opisywałem na mb.org., na to forum też chyba trafił. Jajka napełniają się kilka minut, to raczej błędny trop. Dla pewności możesz odłączyć dla sprawdzenia przewód prowadzący do jajek i króciec zaślepić.

Autor:  pucek-benz [ śr sie 24, 2005 6:53 pm ]
Tytuł: 

Omen pisze:
no to odpiąłem jeden wężyk od zgaszania


czegoś tu nie rozumie do jednego tójnika podłączyles dwa kable od gaszenia, ten zasysający i ten od pompy (idący poprzez stacyjkę)?

Autor:  Omen [ czw sie 25, 2005 9:44 am ]
Tytuł: 

teraz już mam czwórnik ale i tak nic nie działa
A możliwe jest że jest za małe ciśnienie w vacu pompie ? bo jak zgaszam to silnik gaśnie chwile( 2-3 sekundy) po przekręceniu kluczyka

Autor:  pucek-benz [ czw sie 25, 2005 2:25 pm ]
Tytuł: 

Ja mam 250 td. Po przekręceniu kluczyka, silnik zgaśnie jedynie wtedy, gdy złapie 60 oC. Niewiem co jest przyczyną, może jakaś nieszczelnąść lub mała wydajność pompy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/