MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 10:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 04, 2005 1:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:17 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Sorki za moze zbyt latwe pytanie ale moze ktos mnie oswieci i powie gdzie jest filtr paliwa w w116 2,8???
Obejzałem zbiornik (przez rewizje pod apteczka i w oparciu kanapy) od spodu, przelecialem po przewodach i nic. Moze niedokladnie sprawdzalem albo jestem slepy ale nie moglem znalezc a sprawa jest dosc pilna.

Przy okazji drugie pytanko: moze niepotrzebnie chce wymienic filtr paliwa (chociaz na pewno nie zaszkodzi) ale wydaje mi sie ze to on jest winowajca. Na luzie jest wszystko ok (ladnie wchodzi na obroty itd) a juz na jedynce przy nawet delikatnym depnieciu zaczyna sie dusic. Nie ma mowy nawet o jezdzie ponad 30 kmh bo nie jest w stanie sie do tylu rozpedzic. W odstepach mniej wiecej 2s raz sie dusi raz probuje normalnie pracowac i przyspieszac. Czy mozliwe zeby to bylo cos innego niz filtr?

Z gory dzieki za jakies info.

_________________
W116 + M110 + gaznik :) + LPG
czyli zagazowane 280S '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 04, 2005 11:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
+ gaznik ... to nie pomoge ... myslalem ze to moze być wina pompy wtryskowej lub filtra tuż za nią pod zbiodnikiem wsztystko podwiedszane ale jak masz z gaznikiem to nie pomoge ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 04, 2005 3:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co wiem to 280 S nie ma filtra, co nie znaczy, że nie można założyć (przy jakości paliwa jakie u Nas jest to nawet wskazane).
Poza tym problemu szukałbym gdzie indziej, czyli w gaźniku. Jedź na regulację, ale licz się z kosztami, bo za regulację Solexa 4A1 wołają od 250 PLN w górę (nawet do 400!).
A tak w ogóle jeździsz na gazie, więc od tego zacznij (a nie od szukania filtra paliwa, bo to i tak nic nie pomoże). Może instalacja również wymaga regulacji?
Powodzenia.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 04, 2005 5:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:17 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
W poniedzialek bylem na wstepnej regulacji gazu i na gazie chodzi juz ladnie dlatego winilem zabrudzony filtr paliwa.
Tankuje tylko na Orlenie wiec licze ze za duzego syfu nie wlewam (PB i LPG).
Sadzilem ze filtr jest bo znalazlem jego numer katalogowy w katalogu intercars (i kupilem na wymiane). Skoro na pewno nie ma to nie wiem co jest z tym katalogiem :( Tak czy inaczej gdzies po drodze zaloze jakis filterek.

_________________
W116 + M110 + gaznik :) + LPG

czyli zagazowane 280S '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 04, 2005 6:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Mitu pisze:
Poza tym problemu szukałbym gdzie indziej, czyli w gaźniku. Jedź na regulację, ale licz się z kosztami, bo za regulację Solexa 4A1 wołają od 250 PLN w górę (nawet do 400!)


A jeśli się okaże, że trzeba coś wymienić to dojdzie nawet do 700 zł. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 05, 2005 6:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
To co jest w katalogach nie zawsze jest zgodne z prawdą, bo firmy (z reguły te mniej renomowane) oznaczają symbolem np. "280 S" model auta produkowany w latach 1972-1980 i maja na myśli W 116 ogółem, a nie konkretnie wersję 280 S. Tak np. jest w katalogu Klokkerholma, gdzie progi do W 116 są oznaczone jako progi do 450 SEL. Można by więc sądzić, że są to progi do długiej wersji (w oryginale do krótkiej są drogie, a do długiej to już bardzo drogie). Niestety nic bardziej mylnego. W ofercie Klokkerholma bowiem, są progi tylko do krótkiej wersji. Takie przykłady można mnożyć.
Przed założeniem filtra może warto pomyśleć o wyczyszczeniu zbiornika?
Nadal proponuję zajrzeć do gaźnika.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 05, 2005 7:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Jeżeli to chodzi na gazie i się dusi to z winy gaźnika może być awaria przesłony wstępnej.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 05, 2005 11:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:17 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
No to ladnie z tymi katalogami, a ja glupi nie wiedzialem. Rozumiem wiec ze filta nie mam (poza tym przy gazniku) i kupilem sobie po prostu 'jakis' filr.

>Przed założeniem filtra może warto pomyśleć o wyczyszczeniu zbiornika?
Nadal proponuję zajrzeć do gaźnika.[/quote]

Chcialem to zobic na samym poczatku jak sie bralem ze remont (po dwoch latach stania) ale ze chodzil bez zastrzezen wiec posluchalem innej rady. W tej chwili mam jeszcze pol baku paliwa i raczej go nie spale bo nie mam jak a zlewanie jakos mnie przeraza. Poza tym nie mam nawet pojecia ktoredy sie wyjmuje ten bak. Przez bagaznik??? Jesli tak to dochodzi jeszcze demontaz butli z gazem :( Az strach brac sie za to.

Gaznik tez mnie chyba czeka. Tak czy inaczej nalezy mu sie chociazby samo przegladniecie...

_________________
W116 + M110 + gaznik :) + LPG

czyli zagazowane 280S '77


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 05, 2005 11:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:17 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
pinkifranz pisze:
Jeżeli to chodzi na gazie i się dusi to z winy gaźnika może być awaria przesłony wstępnej.


A co to jest i jak sie dobrac samemu? Sorki za tak glupie pytanie ale nie znam sie zupelnie :(

_________________
W116 + M110 + gaznik :) + LPG

czyli zagazowane 280S '77


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 06, 2005 2:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Musisz zdjąc filtr powietrza i sprawdzić jak chodzą te dwie przesłony wstępne czy lekko czy odbijają u siebie miałem pryzpadek że nie chciały się ruszać i trzeba było temu zaradzić.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 07, 2005 10:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 11, 2004 2:17 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Warszawa
pinkifranz pisze:
Musisz zdjąc filtr powietrza i sprawdzić jak chodzą te dwie przesłony wstępne czy lekko czy odbijają u siebie miałem pryzpadek że nie chciały się ruszać i trzeba było temu zaradzić.


Jesli o to chodzi to miesiac temu chodzilo jeszcze 'normalnie'. Sprawdze jutro jak jest teraz z nimi. Dzieki.

_________________
W116 + M110 + gaznik :) + LPG

czyli zagazowane 280S '77


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 08, 2005 6:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Jak będzie sprawdzał przesłony to odrazu wyciągnij cały gaźnik rozkręć go i przeczyść w benzynie to nie jest wcale dużo roboty, a może dać pożądany efekt jak by się okazało że coś jest walnięte to mam jeszcze taki gaźnik nie całkowicie kompletny bo duża przesłona jest zdemontowana ale reszta jest. A tak wogóle skoro dusi się na jedynce to dostaje za mało paliwa i sprawdziłbym też pompkę i pływak. Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl