MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Sprawowanie się benzynowych W123
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13677
Strona 1 z 2

Autor:  yogi [ sob sie 13, 2005 9:41 am ]
Tytuł:  Sprawowanie się benzynowych W123

No więc chodzi mi dokladnie o zużycie paliwa i jednocześnie o to, który silnik najlepiej jeździ. Miło by było gdyby ktoś z użytkowników takowych doradził w temacie sprawowania (zwlaszcza na gazie). Przeraża mnie myśl o ON za 4zł, stąd taki temat.
Ps. Narazia to tylko teoria w temacie zmiany silnika lub całego auta na wersje benzynową.

Pozdrawiam - Maciek

Autor:  Kozmo1 [ sob sie 13, 2005 9:46 am ]
Tytuł: 

MIałem W123 250 na automacie. Super jazda, mocny, zrywny. Palił od 14l gazu (przy normalnej jezdzie 100-120 + troche w cyklu miejskim) do 17,5 przy ostrym dawaniu w palnik.

Autor:  AMG [ sob sie 13, 2005 11:26 am ]
Tytuł: 

Kozmo1 pisze:
MIałem W123 250 na automacie. Super jazda, mocny, zrywny. Palił od 14l gazu (przy normalnej jezdzie 100-120 + troche w cyklu miejskim) do 17,5 przy ostrym dawaniu w palnik.


Niestety silnik 250 M123 ma opinie najgorszego silnika benzynowego w 123 . Pamietam gdy mój ojciec posiadał W123 z silnikiem 250, auto palilo ponad 20 litrów benzyny w mieście.

Sam posiadałem do niedawna W123 z silnikiem M110 2.8 . Autko bardzo zrywne (185KM) uważam, że to świetny silnik. Saplanie wachało sie od minimum 10l w trasie (jazda do 120km/h) do 18 w mieście przy ostej jeździe.

Innym silnikiem godnym polecenia w 123 jest motor M102 2.3 . Silniki te sa dośc ekonomiczne i przy tym dynamiczne (136KM) . A jesli chodzi o spalanie to myśle, że 12 w mieście nie bedzie wiekszym wyczynem .

Ja osobiście polecał bym Ci motor M102 jeśli chcesz jeździć szybko i dośc ekonomicznie lub M110 jesli wolisz szybciej a mniej ekonomicznie .
Zaś jesli cenisz dzwiek to M123 całkiem nie ekonomicznie [zlosnik] lub M110 też miło a ekonomiczniej [oczko]

Autor:  Croolick [ sob sie 13, 2005 11:33 am ]
Tytuł: 

Bujałem sie w123 z M102 (230E, do sprzedania zresztą [cool] ).
Ostatni rok tylko benzyna, wczesniej swagier pomykał na gazie. W mieście do 16litrów (dość ostro ganiane ale bez katowania :x ) w trasie około 10-11 gazu. Benzyny nie sprawdziłem ale niewiele mniej (o jakis 1, 2 litry). Moze było by mniej gdyby silnik wrzucić na regulacje. Ale jakos nie wierzę ze przy tej pojemniości zejdzie do 8 litrów :lol: jak podają źródła zbliżone do allegro [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Autko baaardzo fajne, ma to COŚ czego nie jusz na przyklad w126. Zapych bez komplesów chociaz szkoda ze pomimo rocznika 84r skrzynia tylko 4-ka. Da się lubić :P

Autor:  michau [ sob sie 13, 2005 12:36 pm ]
Tytuł: 

Croolick pisze:
Zapych bez komplesów chociaz szkoda ze pomimo rocznika 84r skrzynia tylko 4-ka.



Rocznik nie ma nic do rzeczy - po prostu taką ktoś zamówił. Równie dobrze mogła być piątka, albo bardzo godny polecenia automat.

Autor:  kruszyn [ sob sie 13, 2005 1:29 pm ]
Tytuł: 

hmm jezeli silnik 250 pali powyzej 16 to patrzac na mase mojego auta w ktorym jest takowy silnik :) 280 bedzie lepsza wiecej mocy spalanie mniejsze :) ale opinii na temat M110 jest tak samo duzo jak o gazie w aucie u mnie M110 przepala przy normalnej jezdzie 12PB ( trasa) ok 17 nawet do 20 przy ciezkiej nodze miasto gaz cykl mieszany 17

Autor:  Croolick [ sob sie 13, 2005 2:37 pm ]
Tytuł: 

a co znaczy to (grrrrr) w Twoim podpisie??? [zlosnikz]

Autor:  Witek [ sob sie 13, 2005 3:27 pm ]
Tytuł: 

Croolick pisze:
a co znaczy to (grrrrr) w Twoim podpisie???

Sprawdz archiwum i nie wywołuj następnej potyczki słownej ;)

A wracając do beczek w benzynie, moja 200 w automacie pali od 13,5 do 17l gazu. Pb nie sprawdzałem.

Autor:  pinkifranz [ sob sie 13, 2005 4:44 pm ]
Tytuł: 

Moja beczułka 250 na skrzyni zwykłej 4 biegowej pali w trasie kolo 11-11.5, w jeździe mieszanej około 13 na gazie na benzynie wogóle nie jeździ.

Autor:  lukasz 200 [ sob sie 13, 2005 6:12 pm ]
Tytuł: 

M 102 wersja dwulitrowa jest jednak trochę za słaba.Taki sam tylko 2.3 z wtryskiem potrafi spalić tyle samo a jest mocniejszy.Co do wersji 2.5 to prawda co pisze wyżej. Wielu ludzi twierdzi ,że to najmniej udany silnik do 123.Choć ja mam 2 litry polecałbym Tobie 2.3.To chyba najlepsze rozwiązanie do W 123 biorąc pod uwagę wszystkie "za" i "przeciw".

Autor:  Bobas [ sob sie 13, 2005 9:47 pm ]
Tytuł: 

AMG pisze:
Kozmo1 pisze:
MIałem W123 250 na automacie. Super jazda, mocny, zrywny. Palił od 14l gazu (przy normalnej jezdzie 100-120 + troche w cyklu miejskim) do 17,5 przy ostrym dawaniu w palnik.


Niestety silnik 250 M123 ma opinie najgorszego silnika benzynowego w 123 . Pamietam gdy mój ojciec posiadał W123 z silnikiem 250, auto palilo ponad 20 litrów benzyny w mieście.

Sam posiadałem do niedawna W123 z silnikiem M110 2.8 . Autko bardzo zrywne (185KM) uważam, że to świetny silnik. Saplanie wachało sie od minimum 10l w trasie (jazda do 120km/h) do 18 w mieście przy ostej jeździe.

Innym silnikiem godnym polecenia w 123 jest motor M102 2.3 . Silniki te sa dośc ekonomiczne i przy tym dynamiczne (136KM) . A jesli chodzi o spalanie to myśle, że 12 w mieście nie bedzie wiekszym wyczynem .

Ja osobiście polecał bym Ci motor M102 jeśli chcesz jeździć szybko i dośc ekonomicznie lub M110 jesli wolisz szybciej a mniej ekonomicznie .
Zaś jesli cenisz dzwiek to M123 całkiem nie ekonomicznie [zlosnik] lub M110 też miło a ekonomiczniej [oczko]




kurde stary, najgorszy silnik benzynowy, trochę Cię poniosło! :o mój pali 18 litrow gazu po miescie i przy mocnym kręceniu ale wtedy dysponujesz w pełni 140 kM mocy, co powoduje, ze ta półtora tonowa gablota świetnie przyspiesza. poza tym ma, jak to mówią, wysoką kulturę pracy, te sześć garów przepięknie spiewa [cool]

p.s. wyczytałem kiedyś na jakiejś stronie(niestety nie pamętam gdzie ale to było chyba przepisane z jakiegoś fachowego periodyku), ze jeżeli chodzi op silniki benzynowe w beczkach to 2,5 jest najbardziej zaawansowany technicznie.

Autor:  Wookee [ sob sie 13, 2005 10:20 pm ]
Tytuł: 

Bobas pisze:
zaawansowany technicznie

Nawet jeśli to absolutna prawda, to nie jest ona równoznaczna z niskimi kosztami eksploatacji (trwałość, spalanie).
Np. Citroen często miał super zaawansowane technicznie auta, tylko czasem aż za bardzo, jak na ówczesne możliwości technologiczne ;)

Autor:  pinkifranz [ sob sie 13, 2005 10:26 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
ze jeżeli chodzi op silniki benzynowe w beczkach to 2,5 jest najbardziej zaawansowany technicznie.


Zastanawiam się na jakiej podstawie stwierdzili że jest on taki zaawansowany technicznie [pytanie][/quote]

Autor:  marcin280e [ ndz sie 14, 2005 1:06 am ]
Tytuł: 

Bobas pisze:
wyczytałem kiedyś na jakiejś stronie(niestety nie pamętam gdzie ale to było chyba przepisane z jakiegoś fachowego periodyku), ze jeżeli chodzi op silniki benzynowe w beczkach to 2,5 jest najbardziej zaawansowany technicznie.

Hehehe...
M123 to silnik o uproszczonej w stosunku do M110 konstrukcji.
6cyl ale tanie-wal korbowy podparty na czterech panewkach(M110 na siedmiu) starozytna wywodząca sie jeszcze z M 180 z '52r komora spalania i jeden walek rozrządu-głowica jest identyczna z tymi z lat '50.
Do tego nietrwały jednorzedowy łańcuch rozrządu.
M123 to rozwiercony do 2,5l M180 z 1952r(orginalnie 2,2l i 80 KM)
Najlepszy motor w beczce to bezprzecznie M110-ten jest najbardzej zaawansowany technicznie.

Autor:  AMG [ ndz sie 14, 2005 9:22 am ]
Tytuł: 

marcin280e pisze:
Hehehe...
M123 to silnik o uproszczonej w stosunku do M110 konstrukcji.
6cyl ale tanie-wal korbowy podparty na czterech panewkach(M110 na siedmiu) starozytna wywodząca sie jeszcze z M 180 z '52r komora spalania i jeden walek rozrządu-głowica jest identyczna z tymi z lat '50.
Do tego nietrwały jednorzedowy łańcuch rozrządu.
M123 to rozwiercony do 2,5l M180 z 1952r(orginalnie 2,2l i 80 KM)
Najlepszy motor w beczce to bezprzecznie M110-ten jest najbardzej zaawansowany technicznie.


No właśnie i tu Marcin ma racje !
Kolego Bobas to, że masz taki silnik i auto przyspiesza dobrze nie oznacza, że to jest najlepszy silnik. Motor M102 2.3 nie bedzie ustepował Twojemu osiagami a jest sporo ekonomiczniejszy,jego konstrukcja zachacza o lata 80-te a nie 50-te, choc brzmi napewno gorzej a już nie wspomne o silniczku M110 2.8 który przy podobym spalaniu jeździ duzo lepiej .

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/