MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 9:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 30, 2005 10:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Panowie pomóżcie bo walczę z zamochodem i mam juz dość.
Po koleji , silnik 2,3 benzyna na gazie, mam problem bo silnik nie równo pracuje , jak się zatrzymam np. na swiatłach to gaśnie (skrzynia automat), w trakcię jazdy czuje ja ten silnik nie równo ciągnie.
Wymieniłem juz swiece (ze 3 razy ) przewody , kondensator , i dalej nic, jak jest zimny to pracuję w miarę równo ale po dłuższej jeździe dzieją się cuda. Poradzcie co robić i gdzie szukać przyczyn.
Dziekuję.

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 30, 2005 10:55 am 
Pompa paliwa do wymiany i filtr przy okazji.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: sob lip 30, 2005 11:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Zgadza się ale ja na benzynie mało jeżdze , to się dziejej przy jeżdzie na gazie

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 30, 2005 11:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
rozumiem ze autko jest na gażniku? jeżeli na benzynce jest gites, to znaczy, ze cos z instalacją gazowa albo zle wyregulowana albo reduktor padł. przede wszystkim musisz sprawdzic czy na benzynie faktycznie jest dobrze jak silnik osiagnie optymalą temperature (odpusci ssanie), jeżeli tak to na pewno instalacja.

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 30, 2005 12:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Bobas pisze:
rozumiem ze autko jest na gażniku? jeżeli na benzynce jest gites, to znaczy, ze cos z instalacją gazowa albo zle wyregulowana albo reduktor padł. przede wszystkim musisz sprawdzic czy na benzynie faktycznie jest dobrze jak silnik osiagnie optymalą temperature (odpusci ssanie), jeżeli tak to na pewno instalacja.


U mnie wlasnie tak jest - kiedy juz wylaczy sie ssanie, gasnie podczas rownoczesnego hamowania i krecenia kierownica. na gazie tak sie nie dzieje. co to moze byc?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 30, 2005 6:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
sprawdzcie stan gumowych wężyków z podciśnieniem, też czasem walcze z nierowno pracującym silnikiem, u mnie naprzykład raz wyskoczyła kostka z tego małego prostokątnego urządzenia które steruje ssaniem.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 30, 2005 7:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
od tygodnia opracuje w zakładzie instalującym gaz w samochodach. ucze się zawodu :d. z tego co zdążyłem się dowiedzieć to jeśli przy większej prędkości podczas hamowania albo puszczenia gazu na LPG samochód ma zbyt ubogą mieszankę a d ofiltra dalej dociera dużo powietrza. w zakłądzie radzą sobie z tym zasłaniając dopoływ powietrza z zewnątrz lub odchylając rurę dolotu w stronę kabiny. chyab to działa bo wszystkim tak robią. pozdro

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 30, 2005 10:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
ja powiem tak... hamowanie i skrecanie obciaza silnik! jesli hamujesz i skrecasz na luzie to ma prawo przygasac! pompa wspomagania obciaza i hamulce zreszta tez... moja rada to podkrecic niskie obroty bo moze macie za wolne... i dlatego potrafi zgasnąć przy takich operacjach. czyli zdziebko wyzsze obroty i powinno byc ok... zdziebko... podkrecic mieszanke gazu na reduktorze dla gazu lub podkrecic obroty na regulatorze wolnych obrotów dla benzyny

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)
MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 31, 2005 12:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Prawde mówiąć to próbowałem już wszystkiego (tak mi sie zdaje) jak na analizatorze ustawiłem jak książka pisze to jest Ok ale na krótko. Nie wiem jaki udział ma gaźnik w jeździe na gazie. W parowniku jest śruba regulacyjna , mam ję skręcona do końca bo jak odkręce to mieszanka za bogata i nie można wyregulować. Schody jak diabli i dalej nie wiem co robic.
A co do ssania , to u mnie jest chyba automatyczne bo nie mam żadnej dzwigni do jego wyłączenia.

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 31, 2005 1:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
ale co ustawiles na analizatorze???? gaz czy benzyne???
i co to znaczy ze sruba w parowniku jest skrecona na maxa??? to cos jest nie tak!!!! nie moze byc skrecona na maxa!!!!!! to masz zbyt uboga mieszanke lub odkrecone na maxa i wtedy zbyt bogata mieszanke!!!! sam mozesz sobie poregulowac i zobaczysz jak ustawisz zby bogata mieszanke to obroty lekko wzrosna a jak zbyt ubogą to obroty bede spadac i bedzie sie przyduszal az zgasnie... i dopiero po dodawaniu gazu dodasz troszke gazu wiecej i wtedy gada! czyli masz zbyt ubogą mieszanke moim zdaniem
zbyt stlumione!!!!! i nieusawiaj na analizator!!!! jasne ze wtedy teoretycznie jest najoszczedniejszy ale problemy z oszczednoscia wlasnie skutkujesz... ja po wyjechaniu z ustawiania na analizator mialem dokladnie to samo!!! gasl mi w najmniej odpowiednich momentach!!!! odtlum sobie tego gazu troszke wiecej i problem znikną!!!

EDIT1:
a wogole to masz reduktor do wymiany skoro masz skrecone na maxa i dalej chodzi na gazie!!!! sruba zmniejszasz dawke gazu na wolnych obrotach~~~!!!! to tak jakbyskran zakrecil a woda z kranu dalej leciala

EDIT2:
wlasciwie to uzywamy tu zlych slow!!! sruba jest na parowniku!!!! i ona sluzy do regulacji wolnych obrotów. reduktor masz na wezu do mieszalnika i tam ustawiasz dawke max gazu jaką chcesz podawac... Juz tyle razy to robilem ze juz nawet nie chce mi sie o tym pisac... gdybys byl blizej mnie to bym ci to ustawil...

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 31, 2005 3:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:47 am
Posty: 54
Numer GG: 244842
Lokalizacja: Brzeg-Wrocław
Miro, mam ten sam problem!
Poradziłeś sobie?

We wtorek odprowadzam samochód do p. Piotra (z polecenia Wroneckich).
Jeśli dałeś radę samemu, to może podzielisz się doświadczeniem, :).

Jeśli nie, to postaram się uzyskać jak najwięcej informacji od p. Piotra i Ci je przekażę (wraz z info o kosztach regulacji (gorzej jeśli naprawy, :( ).

_________________
Pozdrawiam
ux
-------------------------------------------
W126 560 SEC, '90, "B13" (od wpk)
W220 320, '00
ex - W123 230 CE,automat,'81 "Mieczysława" (od Krissa) - ex
ex - Ford Focus 2.0 "Czort" (żony)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 9:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:35 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Piła
Wszyscy chcą ci regulować instalacje i może mają racje ale ja wcześniej zacząłbym od wymiany filterka gazu i sprawdzenia przerwy na przerywaczu w aparacie zapłonowym pozdrawiam.

_________________
Arti_Merc (W124 '92 Coupe 300 24v)
oraz W124 '95 200D Budyń
(Ex W123 '78 200E+LPG)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd - to ludzie chodziliby na rękach :D
:star: DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi! :star:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 9:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:35 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Piła
W zasadzie przyczyn może być dużo ale co do gażnika to gaz w zasadzie omija wszystko i idzie głownym wlotem i przez przepustnice do kolektora ssącego, ja na ten przykład mam gaźnik stromberga i jak kupiłem mojego Merca to na benzynie zalewał się i gasł ale znalażlem kilka schematów gażnika i nauczyłem się regulować stromberga i na benzynce chodzi bez problemu i na gazie również ok.

_________________
Arti_Merc (W124 '92 Coupe 300 24v)

oraz W124 '95 200D Budyń

(Ex W123 '78 200E+LPG)

Gdyby Bóg popierał przedni napęd - to ludzie chodziliby na rękach :D

:star: DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi! :star:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 10:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
jarecki pisze:
ja powiem tak... hamowanie i skrecanie obciaza silnik! jesli hamujesz i skrecasz na luzie to ma prawo przygasac!


[szalone] czyli jak sie jedzie to najlepiej nie hamowac i nie skrecac?! albo najlepiej nie jezdzic na "luzie" :roll: [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 8:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Gaśnie bo ma za niskie obroty na jałowym.Podkręć gaz na wężu i będzie ok.
Cytuj:
mam gaźnik stromberga

Jaki ?Może 175 CD?
Cytuj:
znalażlem kilka schematów gażnika i nauczyłem się regulować stromberga

Gdzie znalazłeś te schematy?

_________________
123 200 1982


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl