MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jak poznać który to 300D?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13799
Strona 1 z 2

Autor:  Wojtek123 [ ndz sie 21, 2005 11:06 pm ]
Tytuł:  Jak poznać który to 300D?

Cześć!
Szukałem już w archiwum, ale nigdzie nie widzę [szalone]
Chciałbym wiedzieć jak szybko poznać czy OM617 ma 80, czy 88KM?
Czy jest jakaś różnica w pompie wtryskowej?(np. w mocniejszym jest gaszona za kluczyka?)
Czy są jakieś zasadnicze różnice w osprzęcie silnika(np. inna vacuum pompa :roll: ?)
Mam okazję kupić taki silnik i chciałbym wiedzieć jak to sprawdzić.
Dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam!
Wojtek

Autor:  pucek-benz [ ndz sie 21, 2005 11:23 pm ]
Tytuł: 

Pierwsza podstawowa róznica jest inna pompa wtryskowa, ta z silnika 88 KM jest mniejsza i ma męmbrane od gaszenia u góry (tam gdzie przychodzi przewód od podcisnienia), Tak jak mówisz rózni się obudowa od męmbrany gernerujacej podcisnienie, ale niewiem czy to napewno wyznaczało róznice w mocy silnika. No równie łatwe do sprawdzenia jest rodzaj głowicy, ta z małymi świecami grzejnymi pochodzi od nowszego silnika. A tak z ciekawości gdzie ma chodzić ten motorek, czy zależy ci na jescze lepszym dostojeniu go?

Autor:  Wojtek123 [ ndz sie 21, 2005 11:33 pm ]
Tytuł: 

No właśnie mogą być świece "szybkiego grzania" i "pręcikowe".Czy różnią się one grubością gwintu?(pręcikowe grubszy?)
Silnik miałby służyć u mnie w aucie. Pierwotnie był M110, ale poprzedniemu właścicielowi się "skończył" i założył OM615.
Ponieważ narazie nie stać mnie na utrzymanie 280E. a tą 300-tke miałbym praktycznie za darmo zastanawiam się nad tym rozwiązaniem.
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

Autor:  pucek-benz [ ndz sie 21, 2005 11:55 pm ]
Tytuł: 

te małe świece okolo zawsze były szybko grzejne, te duże mogą być takie i takie, szybkogrzejne mają jeden grubszy pręt, Niejaki PINKIFRANZ na forum Mercedes w Temacie "pomóżcie jaki motor" wspominał o tłokach w gwiazde, też już gdzies cos takiego słyszalem, całkiem możliwe że taki silnik potrafi bujnac fure do 200 ale to wymaga innego mostu lub skrzynia V.
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=13767

Autor:  Wojtek123 [ pn sie 22, 2005 12:43 am ]
Tytuł: 

On mówił o silniku z końca produkcji, ten "mój" miałby być z przełomu 79/80. Czy jest możliwe żeby silnik był już nowszego typu-mocniejszy-ale miał instalację grzania świec stareo typu?
Chyba podstawowa zmiana w jego mocy polegała na modyfikacji pompy wtryskowej?
W sumie to sam nie wiem czy "bawić" się w ten motor. On stał bez ruszania i zabezpieczenia przez ok. rok, więc uruchomienie go bedzie wiązało się z jego rozebraniem i oględzinami, a niewiadomo co zastanę [szalone] ...
Chociaż cena atrakcyjna...

Autor:  pucek-benz [ pn sie 22, 2005 8:55 am ]
Tytuł: 

Nowy typ silnika miał mniejsza pojemność, czyżby zmieniali korbowody, a może tylko ingerencja w głowice, tego nie wiem. Ale tak jak mówisz głównym wyznacznikiem dla ciebie będzie nowa pompa (ta mniejsza)

Autor:  pinkifranz [ pn sie 22, 2005 10:04 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
W sumie to sam nie wiem czy "bawić" się w ten motor. On stał bez ruszania i zabezpieczenia przez ok. rok, więc uruchomienie go bedzie wiązało się z jego rozebraniem i oględzinami, a niewiadomo co zastanę ...
Chociaż cena atrakcyjna...

Witam a co znaczy niezabezpieczony jezeli to, że wtryski lub swiece mial wykręcone to nie bież go chyba, że za pare stówek, zawsze na złom można sprzedać jak by co. Ale jak stał sobie skręcony z założonym kolektorem to ewentualnie wlac trochę oleju lub nafty do cylindrów i jak na zimno przekręcisz go kluczem i nie będzie nic stukało i szurało to go odpal. Jak jest miał rdzę na gładziach to i tak by był do remontu a tak mozna zaoszczę dzić i czas i pieniądze na nową uszczelkę.

Autor:  Wojtek123 [ pn sie 22, 2005 10:28 am ]
Tytuł: 

Jest cały skręcony, nic nie było z niego zdejmowane, problem w tym, że faktycznie nikt go nie zalał naftą ani olejem, na cały ten czas kiedy stał.
Tak jak mówisz może to oznaczać, że jest rdza na gładziach [szalone]
Jednak chyba spróbuje, bo dzisiaj się dowiedziałem, że mogę go sobie sprawdzić a nawet rozebrać jeśli chcę, a jak będzie uszkodzony to nie muszę kupować.Zobaczymy, dziękuje i pozdrawiam!

Autor:  MacKuz [ pn sie 22, 2005 10:50 am ]
Tytuł: 

pucek-benz pisze:
Nowy typ silnika miał mniejsza pojemność, czyżby zmieniali korbowody, a może tylko ingerencja w głowice, tego nie wiem. Ale tak jak mówisz głównym wyznacznikiem dla ciebie będzie nowa pompa (ta mniejsza)


no niedokońca jest tak jak mówisz.

Mniejsza pojemność wynika z innego kształtu denka tłoka z niczego więcej

Głowica jest identyczna różnica jest tylko w wałku rozrządu w silniejszym jest inny wałek (zmiany w fazach rozrządu) oraz są inne dźwigienki zaworowe ale to jest spowodowane tylko zmianami materiałowymi wałka.

100% odpowiedź na pytanie jaki to silnik da ci tylko zdjęcie pokrywy zaworowej i odczytanie numeru wybitego na wałku (na czole wałka na końcu przeciwnym do koła łańcucha)

Teraz nie pamietam ale na słabszym silniku jest 02 na mocniejszym 00 ale nie jestem pewien - sprawdze w domu i dam ci znać.

Pozdrawiam

Autor:  Wojtek123 [ pn sie 22, 2005 5:49 pm ]
Tytuł: 

pinkifranz pisze:
. Ale jak stał sobie skręcony z założonym kolektorem to ewentualnie wlac trochę oleju lub nafty do cylindrów i jak na zimno przekręcisz go kluczem i nie będzie nic stukało i szurało to go odpal.


Jak długo mam czekać od nalania nafty, do próby odpalenia?

Autor:  pinkifranz [ pn sie 22, 2005 5:53 pm ]
Tytuł: 

Trudno powiedzieć wlanie nafty miałoby na celu odrdzewienie silnika i zastałych elementów musiałoby to postać pare dni jak nie więcej. Jeśli chcesz sprawdzać ten silnik odrazu wlej oleju z góry na klawiaturę łańcuch, i przez wtryski i zacznij nim kręcić. Tymbardziej że jeśli będzie uszkodzony to nie musiś go brać.

Autor:  pinkifranz [ wt sie 23, 2005 9:50 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Mniejsza pojemność wynika z innego kształtu denka tłoka z niczego więcej


Tu się niestety nie mogę zgodzić z MacKuzem gdyż jak sama nazwa wskazuje pojemność skokowa mierzona jest od najniższego położenia tłoka do najwyższego położenia tłoka i wklęsłość czy wypukłość tłoka nie ma żadnego znaczenia.
Natomiast stopień sprężania jak najbardziej zależy od kształtu denka.

Autor:  MacKuz [ wt sie 23, 2005 10:44 am ]
Tytuł: 

pinkifranz pisze:
Tu się niestety nie mogę zgodzić z MacKuzem gdyż jak sama nazwa wskazuje pojemność skokowa mierzona jest od najniższego położenia tłoka do najwyższego położenia tłoka i wklęsłość czy wypukłość tłoka nie ma żadnego znaczenia.
Natomiast stopień sprężania jak najbardziej zależy od kształtu denka.


hmmmm ciekawe

no to może opisze w czym rzecz w sjednym silniku tłoki mają w denkach wyżłobienia a w drugim są płaskie czyli jeden silnik ma większa pojemność o te wyżłobienia w denku a drugi mniejszą bo ma płaskie denko, przecież te wyżłobienia maja jakaś pojemność czy powietrze do nich nie wpływa :D

tak mi sie przynajmniej wydaje :)

Autor:  Wojtek123 [ wt sie 23, 2005 12:13 pm ]
Tytuł: 

pucek-benz pisze:
Nowy typ silnika miał mniejsza pojemność,


Spadek pojemności był spowodowany chyba tym, że zmniejszyła się średnica tłoka. Spadła ona z 91mm do 90.9, ale czy to miało znaczenie? [szalone]

Autor:  MacKuz [ wt sie 23, 2005 12:28 pm ]
Tytuł: 

Masz racje średnica była inna:

Bore x stroke 91,0 x 92,4 mm; since 08.78: 90,9 x 92,4 mm
3005 ccm (tax 2971 ccm); ab 08.78: 2998 ccm (tax 2938 ccm)

moje obliczenia
3004,70495325 ab 08.78 2998,1048345325

no i nie miałem racji z tymi denkami tłoków są inne ale widocznie nie mają aż takiego wpływu bo różnica w pojemności wychodzi tylko z samej średnicy :(

Moja wina nie chciało mi sie wcześniej sprawdzać :oops: z tymi tłokami to szedłem na chłopski rozum buahahahaha.

ale rodzi sie następne pytanie - co z tłokami czy 1 setka to dużo dla tłoka ?

ale jednoznaczne rozpoznanie mocniejszego motoru i tak da tylko oblukanie wałka rozrządu - to wiem na 100% bo mam u siebie oba te silniki czyli słabszy i mocniejszy i róznica widoczna jest tylko w wałku i numerku wybitym na nim.

ps. zapomniałem sprawdzić jaki to numerek :oops:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/