MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 11:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 21, 2005 11:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Cześć!
Szukałem już w archiwum, ale nigdzie nie widzę [szalone]
Chciałbym wiedzieć jak szybko poznać czy OM617 ma 80, czy 88KM?
Czy jest jakaś różnica w pompie wtryskowej?(np. w mocniejszym jest gaszona za kluczyka?)
Czy są jakieś zasadnicze różnice w osprzęcie silnika(np. inna vacuum pompa :roll: ?)
Mam okazję kupić taki silnik i chciałbym wiedzieć jak to sprawdzić.
Dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam!
Wojtek

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 21, 2005 11:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
Pierwsza podstawowa róznica jest inna pompa wtryskowa, ta z silnika 88 KM jest mniejsza i ma męmbrane od gaszenia u góry (tam gdzie przychodzi przewód od podcisnienia), Tak jak mówisz rózni się obudowa od męmbrany gernerujacej podcisnienie, ale niewiem czy to napewno wyznaczało róznice w mocy silnika. No równie łatwe do sprawdzenia jest rodzaj głowicy, ta z małymi świecami grzejnymi pochodzi od nowszego silnika. A tak z ciekawości gdzie ma chodzić ten motorek, czy zależy ci na jescze lepszym dostojeniu go?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 21, 2005 11:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
No właśnie mogą być świece "szybkiego grzania" i "pręcikowe".Czy różnią się one grubością gwintu?(pręcikowe grubszy?)
Silnik miałby służyć u mnie w aucie. Pierwotnie był M110, ale poprzedniemu właścicielowi się "skończył" i założył OM615.
Ponieważ narazie nie stać mnie na utrzymanie 280E. a tą 300-tke miałbym praktycznie za darmo zastanawiam się nad tym rozwiązaniem.
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 21, 2005 11:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
te małe świece okolo zawsze były szybko grzejne, te duże mogą być takie i takie, szybkogrzejne mają jeden grubszy pręt, Niejaki PINKIFRANZ na forum Mercedes w Temacie "pomóżcie jaki motor" wspominał o tłokach w gwiazde, też już gdzies cos takiego słyszalem, całkiem możliwe że taki silnik potrafi bujnac fure do 200 ale to wymaga innego mostu lub skrzynia V.
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=13767


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 12:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
On mówił o silniku z końca produkcji, ten "mój" miałby być z przełomu 79/80. Czy jest możliwe żeby silnik był już nowszego typu-mocniejszy-ale miał instalację grzania świec stareo typu?
Chyba podstawowa zmiana w jego mocy polegała na modyfikacji pompy wtryskowej?
W sumie to sam nie wiem czy "bawić" się w ten motor. On stał bez ruszania i zabezpieczenia przez ok. rok, więc uruchomienie go bedzie wiązało się z jego rozebraniem i oględzinami, a niewiadomo co zastanę [szalone] ...
Chociaż cena atrakcyjna...

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 8:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
Nowy typ silnika miał mniejsza pojemność, czyżby zmieniali korbowody, a może tylko ingerencja w głowice, tego nie wiem. Ale tak jak mówisz głównym wyznacznikiem dla ciebie będzie nowa pompa (ta mniejsza)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 10:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Cytuj:
W sumie to sam nie wiem czy "bawić" się w ten motor. On stał bez ruszania i zabezpieczenia przez ok. rok, więc uruchomienie go bedzie wiązało się z jego rozebraniem i oględzinami, a niewiadomo co zastanę ...
Chociaż cena atrakcyjna...

Witam a co znaczy niezabezpieczony jezeli to, że wtryski lub swiece mial wykręcone to nie bież go chyba, że za pare stówek, zawsze na złom można sprzedać jak by co. Ale jak stał sobie skręcony z założonym kolektorem to ewentualnie wlac trochę oleju lub nafty do cylindrów i jak na zimno przekręcisz go kluczem i nie będzie nic stukało i szurało to go odpal. Jak jest miał rdzę na gładziach to i tak by był do remontu a tak mozna zaoszczę dzić i czas i pieniądze na nową uszczelkę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 10:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Jest cały skręcony, nic nie było z niego zdejmowane, problem w tym, że faktycznie nikt go nie zalał naftą ani olejem, na cały ten czas kiedy stał.
Tak jak mówisz może to oznaczać, że jest rdza na gładziach [szalone]
Jednak chyba spróbuje, bo dzisiaj się dowiedziałem, że mogę go sobie sprawdzić a nawet rozebrać jeśli chcę, a jak będzie uszkodzony to nie muszę kupować.Zobaczymy, dziękuje i pozdrawiam!

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 10:50 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
pucek-benz pisze:
Nowy typ silnika miał mniejsza pojemność, czyżby zmieniali korbowody, a może tylko ingerencja w głowice, tego nie wiem. Ale tak jak mówisz głównym wyznacznikiem dla ciebie będzie nowa pompa (ta mniejsza)


no niedokońca jest tak jak mówisz.

Mniejsza pojemność wynika z innego kształtu denka tłoka z niczego więcej

Głowica jest identyczna różnica jest tylko w wałku rozrządu w silniejszym jest inny wałek (zmiany w fazach rozrządu) oraz są inne dźwigienki zaworowe ale to jest spowodowane tylko zmianami materiałowymi wałka.

100% odpowiedź na pytanie jaki to silnik da ci tylko zdjęcie pokrywy zaworowej i odczytanie numeru wybitego na wałku (na czole wałka na końcu przeciwnym do koła łańcucha)

Teraz nie pamietam ale na słabszym silniku jest 02 na mocniejszym 00 ale nie jestem pewien - sprawdze w domu i dam ci znać.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 5:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
pinkifranz pisze:
. Ale jak stał sobie skręcony z założonym kolektorem to ewentualnie wlac trochę oleju lub nafty do cylindrów i jak na zimno przekręcisz go kluczem i nie będzie nic stukało i szurało to go odpal.


Jak długo mam czekać od nalania nafty, do próby odpalenia?

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 5:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Trudno powiedzieć wlanie nafty miałoby na celu odrdzewienie silnika i zastałych elementów musiałoby to postać pare dni jak nie więcej. Jeśli chcesz sprawdzać ten silnik odrazu wlej oleju z góry na klawiaturę łańcuch, i przez wtryski i zacznij nim kręcić. Tymbardziej że jeśli będzie uszkodzony to nie musiś go brać.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 9:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Cytuj:
Mniejsza pojemność wynika z innego kształtu denka tłoka z niczego więcej


Tu się niestety nie mogę zgodzić z MacKuzem gdyż jak sama nazwa wskazuje pojemność skokowa mierzona jest od najniższego położenia tłoka do najwyższego położenia tłoka i wklęsłość czy wypukłość tłoka nie ma żadnego znaczenia.
Natomiast stopień sprężania jak najbardziej zależy od kształtu denka.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 10:44 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
pinkifranz pisze:
Tu się niestety nie mogę zgodzić z MacKuzem gdyż jak sama nazwa wskazuje pojemność skokowa mierzona jest od najniższego położenia tłoka do najwyższego położenia tłoka i wklęsłość czy wypukłość tłoka nie ma żadnego znaczenia.
Natomiast stopień sprężania jak najbardziej zależy od kształtu denka.


hmmmm ciekawe

no to może opisze w czym rzecz w sjednym silniku tłoki mają w denkach wyżłobienia a w drugim są płaskie czyli jeden silnik ma większa pojemność o te wyżłobienia w denku a drugi mniejszą bo ma płaskie denko, przecież te wyżłobienia maja jakaś pojemność czy powietrze do nich nie wpływa :D

tak mi sie przynajmniej wydaje :)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 12:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
pucek-benz pisze:
Nowy typ silnika miał mniejsza pojemność,


Spadek pojemności był spowodowany chyba tym, że zmniejszyła się średnica tłoka. Spadła ona z 91mm do 90.9, ale czy to miało znaczenie? [szalone]

_________________
126.034


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 12:28 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Masz racje średnica była inna:

Bore x stroke 91,0 x 92,4 mm; since 08.78: 90,9 x 92,4 mm
3005 ccm (tax 2971 ccm); ab 08.78: 2998 ccm (tax 2938 ccm)

moje obliczenia
3004,70495325 ab 08.78 2998,1048345325

no i nie miałem racji z tymi denkami tłoków są inne ale widocznie nie mają aż takiego wpływu bo różnica w pojemności wychodzi tylko z samej średnicy :(

Moja wina nie chciało mi sie wcześniej sprawdzać :oops: z tymi tłokami to szedłem na chłopski rozum buahahahaha.

ale rodzi sie następne pytanie - co z tłokami czy 1 setka to dużo dla tłoka ?

ale jednoznaczne rozpoznanie mocniejszego motoru i tak da tylko oblukanie wałka rozrządu - to wiem na 100% bo mam u siebie oba te silniki czyli słabszy i mocniejszy i róznica widoczna jest tylko w wałku i numerku wybitym na nim.

ps. zapomniałem sprawdzić jaki to numerek :oops:

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl