MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ustawienie rozrządu i pompy w 123 200D https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13935 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | witek1 [ wt sie 30, 2005 11:40 pm ] |
Tytuł: | ustawienie rozrządu i pompy w 123 200D |
Witam po raz pierwszy na tym forum i pozdrawiam wszyskich wielbicieli marki ![]() Problem: Mój mesiu od dłuuugiego czasu biesi się. Mechanik - jak się później okazało - "artysta ludowy" - wymienił pierścienie, bo przedmuch był już konkretny i problemy z odpalaniem zwłaszcza zimą. Nie pomagał nawet podgrzewacz w bloku. Niestety po remoncie nic sie nie zmieniło. Po zimowych walkach miałem dość i chciałem posłać autko do żyda, ale źle dzialający silnik nie ułatwiał zadania. Postanowiłem doprowadzić go do porządku - na początek ustawienie pompy. Na kole z podziałką (nie wiem jak się fachowo nazywa) ustawiłem 24 stopnie przed , pompę na początek wtrysku metodą niskociśnieniową i skucha - jeszcze gorzej. Przewertowałem dwie książeczki w temacie i okazało się, że źle jest ustawiony rozrząd. Kupiłem nowy łańcuszek, założyłem, zgrałem znaki - na kole z podziałką ustawiłem OT na znacznik (tam sa dwa znaczniki - ja wybrałem ten w kształcie kółka - dobrze?) Na wałku rozrządu zgrałem znaki i próbowałem ustawić pompę, ale coś dalej jest nie tak. Silnik lepiej pracuje, choć ciut nierówno, ale wyrzuca obłoki siwego dymu, mam kłopoty z ustawieniem wolnych obrotów i dość ciężko pali. Na forum doczytałem, ze nie trzeba kombinować tylko ustawić 24 stopnie przed górnym zwrotnym (oczywiście we właściwym suwie) a pompę usztawić na znakach - tym wyglądającym jak brakujący ząbek i na obudowie, zamontować i powinno być cacy. W książce było inaczej i trudniej - myślę, że popełniłem jakiś błąd. Pytania są dwa: czy dobrze ustawiłem rozrząd i czy takie ustawienie pompy - tylko na znaki - wystarcza? (przynajmiej zgrubnie) Jutro będę dalej grzebał, bo dziś już słaoneczko zaszło i nie zdążyłem tej koncepcji sprawdzić. Proszę o łopatologiczne wyłożenie sprawy. Pozdrawiam Witek |
Autor: | yogi [ śr sie 31, 2005 4:45 pm ] |
Tytuł: | |
Witam kolegę. - Chyba powinieneś zacząć od przedstawienia siebię i auta w odpowiednim wątku, - Jeżeli się wstrzelisz w znaki (co bywa trudne), będzie chodził jak należy, - Znak nad wałem musi być pokryty z kreską w srodku OT, - Silnik 200D ustawia się na 26 stopni, - Jeśli nie zablokowałeś pompy przy wkładaniu, na 90% się przestawiła i trzeba teraz przyspieszyć lub opóźnić przysuwając do, lub odsuwając od silnika pompę wtryskową, Ps. Jeśli masz problemy z odpalaniem i dymi na siwo, stawiałbym na zbyt późny zapłon (jeśli ustawiłeś na 24 stopnie). Do silnika przyspieszasz, w przeciwną opóźniasz. Jak nie pomoże, zostaje ponowne wyciągnięcie pompy. ![]() Pozdrawiam - Maciek |
Autor: | witek1 [ śr sie 31, 2005 8:09 pm ] |
Tytuł: | |
yogi pisze: - Chyba powinieneś zacząć od przedstawienia siebię i auta w odpowiednim wątku, sorki ![]() yogi pisze: - Jeżeli się wstrzelisz w znaki (co bywa trudne), będzie chodził jak należy, - Znak nad wałem musi być pokryty z kreską w srodku OT, ale który znak - kółko jak myślę yogi pisze: - Silnik 200D ustawia się na 26 stopni, no to poprawię - dziś ustawiłem na znakach na 24 i chyba rzeczywiście jest troszkę późno - choć prawie dobrze yogi pisze: - Jeśli nie zablokowałeś pompy przy wkładaniu, na 90% się przestawiła a jak zablokować pompę? yogi pisze: i trzeba teraz
przyspieszyć lub opóźnić przysuwając do, lub odsuwając od silnika pompę wtryskową, Ps. Jeśli masz problemy z odpalaniem i dymi na siwo, stawiałbym na zbyt późny zapłon (jeśli ustawiłeś na 24 stopnie). Do silnika przyspieszasz, w przeciwną opóźniasz. Jak nie pomoże, zostaje ponowne wyciągnięcie pompy. ![]() to już mam wytrenowane he he dzięki i pozdrawiam Witek |
Autor: | yogi [ śr sie 31, 2005 9:52 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: a jak zablokować pompę?
Z boku tj z lewej strony pompy czyli od zewnętrznej trochę z tylu jest śruba z gwintem chyba M8, można wkręcić w to miejsce dłuższą blokując tym samym wałek pompy przed obracaniem. Znaki OT mają między sobą kreskę, ktora musi się pokrywać z krawędzią blaszki nad wałem korbowym przy składaniu rozrządu. I ważną rzeczą jest nigdy nie cofać wału do ustawienia na znaki, czyli należy zrobić obrót do przodu zgodnie z kierunkiem pracy. Powodzenia ![]() Pozdrawiam - Maciek |
Autor: | witek1 [ ndz wrz 04, 2005 12:42 pm ] |
Tytuł: | |
No więc tak: ustawiłem rozrząd na znakach - tzn u góry - wiadomo, na dole kreska pomiędzy OT pokryta z początkiem blaszki , (nie kółka). Wyprzedzenie wtrysku na 26 st.. i..... Cyka jak marzenie. ![]() ![]() ![]() DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM, KTÓRZY POMOGLI Pozdrawiam Witek |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |