MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ustawienie rozrządu i pompy w 123 200D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13935
Strona 1 z 1

Autor:  witek1 [ wt sie 30, 2005 11:40 pm ]
Tytuł:  ustawienie rozrządu i pompy w 123 200D

Witam po raz pierwszy na tym forum i pozdrawiam wszyskich wielbicieli marki [zlosnikz] .
Problem:
Mój mesiu od dłuuugiego czasu biesi się. Mechanik - jak się później okazało - "artysta ludowy" - wymienił pierścienie, bo przedmuch był już konkretny i problemy z odpalaniem zwłaszcza zimą. Nie pomagał nawet podgrzewacz w bloku. Niestety po remoncie nic sie nie zmieniło. Po zimowych walkach miałem dość i chciałem posłać autko do żyda, ale źle dzialający silnik nie ułatwiał zadania. Postanowiłem doprowadzić go do porządku - na początek ustawienie pompy. Na kole z podziałką (nie wiem jak się fachowo nazywa) ustawiłem 24 stopnie przed , pompę na początek wtrysku metodą niskociśnieniową i skucha - jeszcze gorzej. Przewertowałem dwie książeczki w temacie i okazało się, że źle jest ustawiony rozrząd. Kupiłem nowy łańcuszek, założyłem, zgrałem znaki - na kole z podziałką ustawiłem OT na znacznik (tam sa dwa znaczniki - ja wybrałem ten w kształcie kółka - dobrze?) Na wałku rozrządu zgrałem znaki i próbowałem ustawić pompę, ale coś dalej jest nie tak. Silnik lepiej pracuje, choć ciut nierówno, ale wyrzuca obłoki siwego dymu, mam kłopoty z ustawieniem wolnych obrotów i dość ciężko pali. Na forum doczytałem, ze nie trzeba kombinować tylko ustawić 24 stopnie przed górnym zwrotnym (oczywiście we właściwym suwie) a pompę usztawić na znakach - tym wyglądającym jak brakujący ząbek i na obudowie, zamontować i powinno być cacy. W książce było inaczej i trudniej - myślę, że popełniłem jakiś błąd.
Pytania są dwa:
czy dobrze ustawiłem rozrząd i czy takie ustawienie pompy - tylko na znaki - wystarcza? (przynajmiej zgrubnie)
Jutro będę dalej grzebał, bo dziś już słaoneczko zaszło i nie zdążyłem tej koncepcji sprawdzić.
Proszę o łopatologiczne wyłożenie sprawy.
Pozdrawiam
Witek

Autor:  yogi [ śr sie 31, 2005 4:45 pm ]
Tytuł: 

Witam kolegę.
- Chyba powinieneś zacząć od przedstawienia siebię i auta w odpowiednim wątku,
- Jeżeli się wstrzelisz w znaki (co bywa trudne), będzie chodził jak należy,
- Znak nad wałem musi być pokryty z kreską w srodku OT,
- Silnik 200D ustawia się na 26 stopni,
- Jeśli nie zablokowałeś pompy przy wkładaniu, na 90% się przestawiła i trzeba teraz przyspieszyć lub opóźnić przysuwając do, lub odsuwając od silnika pompę wtryskową,
Ps. Jeśli masz problemy z odpalaniem i dymi na siwo, stawiałbym na zbyt późny zapłon (jeśli ustawiłeś na 24 stopnie). Do silnika przyspieszasz, w przeciwną opóźniasz. Jak nie pomoże, zostaje ponowne wyciągnięcie pompy. ;)


Pozdrawiam - Maciek

Autor:  witek1 [ śr sie 31, 2005 8:09 pm ]
Tytuł: 

yogi pisze:
- Chyba powinieneś zacząć od przedstawienia siebię i auta w odpowiednim wątku,

sorki :oops: - byłem zdołowany po kilku dniach udręki z beczką - nadrobię
yogi pisze:
- Jeżeli się wstrzelisz w znaki (co bywa trudne), będzie chodził jak należy,
- Znak nad wałem musi być pokryty z kreską w srodku OT,

ale który znak - kółko jak myślę
yogi pisze:
- Silnik 200D ustawia się na 26 stopni,

no to poprawię - dziś ustawiłem na znakach na 24 i chyba rzeczywiście jest troszkę późno - choć prawie dobrze
yogi pisze:
- Jeśli nie zablokowałeś pompy przy wkładaniu, na 90% się przestawiła

a jak zablokować pompę?
yogi pisze:
i trzeba teraz
przyspieszyć lub opóźnić przysuwając do, lub odsuwając od silnika pompę wtryskową,
Ps. Jeśli masz problemy z odpalaniem i dymi na siwo, stawiałbym na zbyt późny zapłon (jeśli ustawiłeś na 24 stopnie). Do silnika przyspieszasz, w przeciwną opóźniasz. Jak nie pomoże, zostaje ponowne wyciągnięcie pompy. ;)

to już mam wytrenowane he he

dzięki i pozdrawiam
Witek

Autor:  yogi [ śr sie 31, 2005 9:52 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
a jak zablokować pompę?

Z boku tj z lewej strony pompy czyli od zewnętrznej trochę z tylu jest śruba z gwintem chyba M8, można wkręcić w to miejsce dłuższą blokując tym samym wałek pompy przed obracaniem.
Znaki OT mają między sobą kreskę, ktora musi się pokrywać z krawędzią blaszki nad wałem korbowym przy składaniu rozrządu. I ważną rzeczą jest nigdy nie cofać wału do ustawienia na znaki, czyli należy zrobić obrót do przodu zgodnie z kierunkiem pracy.
Powodzenia :)

Pozdrawiam - Maciek

Autor:  witek1 [ ndz wrz 04, 2005 12:42 pm ]
Tytuł: 

No więc tak:
ustawiłem rozrząd na znakach - tzn u góry - wiadomo, na dole kreska pomiędzy OT pokryta z początkiem blaszki , (nie kółka). Wyprzedzenie wtrysku na 26 st.. i..... Cyka jak marzenie.[cool] [cool] [cool]
DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM, KTÓRZY POMOGLI

Pozdrawiam
Witek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/