MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 19, 2002 11:19 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 11:11 am
Posty: 27
Lokalizacja: Katowice
NIewielu jest w stanie wymyslec co to może byc: mam MB 123 3.0D automat. Zmienia biegi przy prędkości około 20-30km/h większej niż było na początku i przy wyłanczaniu stacyjki gaśnie dopiero po dłuższej chwili. poziom i jakość oleju jest w porządku.
dzięki za pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 11:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Witam Teddy jestes bardzo konkretny jak na pierwszy post na tym forum.
a moze:
1.......
2.......
3....... a my poprostu zrobimy ad.

Pozdrawiam. [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 12:05 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja tez mam pewne pomysly, zwlaszcza ad.2, ale lubie jak ktos sie przywita...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 12:56 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 11:11 am
Posty: 27
Lokalizacja: Katowice
:oops: Ok jestem gburem lamerem itd itp. sorry.
ale jestem też w stresie bo ostatnio trochę szarpnąłem kasy w mesia.

W123 3.0D, '82 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 1:23 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
No dobra, nie ma powitania, ale jest cienkie usprawiedliwienie.
Nie gasnie, bo jest gdzies dziura w ukladzie podcisnienia.
Moga to byc silowniki drzwi, klapy, wlewu paliwa, trojniki lub czworniki na rurkach, moze silowniki przy reflektorach, moze pokretlo do nich, moze gaszak na pompie, moze pompa podcisnienia, ale raczej nie. Sprawdza sie to najlepiej wysokosciomierzem lotniczym. Pompujesz uklad i zaraz potem sprawdzasz na czworniku przy pompie hamulcowej, z ktorego ukladu schodzi. Jesli centralny, to potem patrzysz prawa badz lewa strona, itd. Na konkretne silowniki podzial jest pod przednimi dywanikami. Jak znajdziesz co Ci padlo mozesz sobie saslepic rurke doprowadzajaca. Pamietaj, ze osobna rurka jest od zamykania drzwi, a osobna od otwierania. Nie mow, ze nie masz centralnego zanim nie zobaczysz, ze nie masz silownikow. Pewnie Ci nie dziala, jak ci silnik nie dziala.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 1:28 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 11:11 am
Posty: 27
Lokalizacja: Katowice
:) Dzięki za wskazówki, sprawdze i zdam relację

pozdrowienia

_________________
W123, 300D, '82, automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 2:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
ja na to mam inny patent.
Palisz faje (papierosa) wdychach w płuca a wydychasz w rurkę, kompan w tym czasie patrzy ktorędy wylatuje dym. [cool]
Mi sie sprawdziło i bardzo szybko doszedłem do usterki.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 2:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Ocet pisze:
Sprawdza sie to najlepiej wysokosciomierzem lotniczym.


A jest to urządzenie powszechnie dostepne dla przeciętnego posiadacza MB z niesprawnym centralnym zamkiem [oslabiony] [oslabiony] [zlosnik] ...

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 3:55 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Idziesz do najblizszego aeroklubu i porzyczasz. Mozesz postarac sie rowniez z jednostki wojskowej, tam moga miec jakis demobil, bo jest to uzadzenie w wielu samolotach jeszcze eksploatowane na resurs.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł: podcisnienie
Post: śr lis 20, 2002 6:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 11:11 am
Posty: 27
Lokalizacja: Katowice
Witam wszystkich

po przegladnięciu dostepnych "rurek" znalażłem jedna czarną która wychodzi u dołu silnika i kieruje się do tablicy rozdz. razem z żóltymi rurkami . Jest to jedyna jaką znalazłem która luźno latała i nie miała"drugiego końca". Nie potrafie niestety zlokalizować miejsca gdzie ewentualnie pasowałaby. Druga sprawa to poza tym co wcześcniej wymieniałem (tzn. automat przerzuca biegi przy wiekszej predkości i nie gaśnie silnik po wyłączeniu stacyjki) to centralny zamek nie działa przy drzwiach tylnych i pasażera. Te wolną rurke zasklepiłem taśmą i niestety to nie dało efektu . Czy to oznacza że jest to jakis obwód zamkniety czy raczej nieszczelność jest także w innym miejscu.
:(

pozdrowienia

_________________
W123, 300D, '82, automat


Na górę
Post: śr lis 20, 2002 7:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
TeddyBeer pisze:
Witam wszystkich

po przegladnięciu ....


Jak dla mnie to piszesz o trzech róznych usterkach. Poniekąd, kiedy ma się doczynienia z powietrzem (czy jego brakiem) mogą, ale nie muszą, być one ze soba powiązane.
1. "druga sprawa" centralny - prosto sprawdzić siłowniki zamków i "bycie" podciśnienia w niesprawnych drzwiach. Dość, jednak, nagminną usterką może tu być : zapchany przewód ewentualnie popsuta "centralka" (jak ją kiedyś nazwał MacKuz) - to taki rozgałęźnik podciśnień a znajduje się w drzwiach kierowcy.
2. silnik nie gaśnie- w tylnej części pompy wtryskowej znajduje sie gaszak, nie jest wcale trdno go wymontować i sprawdzić czy działa (koszt nowego 50-70zł, no chyba że 250 jak u mnie)
3. "automat przerzuca biegi przy wiekszej predkości" - to jak dla mnie niby banalna rzecz (chyba) należy pomodelować przy cięgnach. Prawdopodobnie wystarczy skrócić na regulacji cięgna od "kigdown'a ".

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 21, 2002 8:37 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jezeli nie dzialaja cale drzwi, tzn ani sie nie zamykaja, ani nie otwieraja, to nalezy zatkac dwie rurki - zamykania i otwierania.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 21, 2002 10:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
RobGas pisze:
3. "automat przerzuca biegi przy wiekszej predkości" - to jak dla mnie niby banalna rzecz (chyba) należy pomodelować przy cięgnach. Prawdopodobnie wystarczy skrócić na regulacji cięgna od "kigdown'a ".


Ja bym się jednak upierał, żeby na razie zostawić cięgna sterujące i zająć się podciśnieniem (u mnie też był nieszczelny central w pozycji "zamknięty" i jak sobie kiedyś zamknąłem drzwi w czasie jazdy to się nieźle zdziwiłem - przerzucał biegi o 15-20 km/h później niż zwykle). Spróbuj pozaślepiać wszystkie możliwe wyjścia na odbiorniki ciśnieniowe (central, regulacja świateł - nie wiem, czy coś jeszcze tym sterują), a dopiero później baw się cięgnami, bo jak sobie w nich namieszasz, to będziesz miał sporo zabawty z doprowadzeniem do poprzedniego stanu, jak się okaże, że to nie to...

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 22, 2002 8:58 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Mike ma racje, najszybciej poprost zaslep caly centrany i swiatla jeszcze pod maska i sie przejedz.

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł: podciśnienie
Post: pn lis 25, 2002 8:23 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 11:11 am
Posty: 27
Lokalizacja: Katowice
[cool] Witam ponownie [cool]

wreszcie znalazłem usterkę w tym całym systemie podcisnienia. Na silniku jest taki plastikowy element z ttrójnikiem. Z rurek wychodzących z niego zrobiłem coś w rodzaju obwodu zamkniętego i DZIAŁA WSZYSTKO ELEGANCKO. Tylko nie wiem jak nazwać fachowow tę plastikową część która jesta najwyrażniej zuzyta.

super
;)

_________________
W123, 300D, '82, automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl