MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

automat i podcisnienie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1395
Strona 1 z 2

Autor:  TeddyBeer [ wt lis 19, 2002 11:19 am ]
Tytuł:  automat i podcisnienie

NIewielu jest w stanie wymyslec co to może byc: mam MB 123 3.0D automat. Zmienia biegi przy prędkości około 20-30km/h większej niż było na początku i przy wyłanczaniu stacyjki gaśnie dopiero po dłuższej chwili. poziom i jakość oleju jest w porządku.
dzięki za pomoc

Autor:  sebi [ wt lis 19, 2002 11:45 am ]
Tytuł: 

Witam Teddy jestes bardzo konkretny jak na pierwszy post na tym forum.
a moze:
1.......
2.......
3....... a my poprostu zrobimy ad.

Pozdrawiam. [zlosnik]

Autor:  Ocet [ wt lis 19, 2002 12:05 pm ]
Tytuł: 

Ja tez mam pewne pomysly, zwlaszcza ad.2, ale lubie jak ktos sie przywita...

Autor:  TeddyBeer [ wt lis 19, 2002 12:56 pm ]
Tytuł: 

:oops: Ok jestem gburem lamerem itd itp. sorry.
ale jestem też w stresie bo ostatnio trochę szarpnąłem kasy w mesia.

W123 3.0D, '82 automat

Autor:  Ocet [ wt lis 19, 2002 1:23 pm ]
Tytuł: 

No dobra, nie ma powitania, ale jest cienkie usprawiedliwienie.
Nie gasnie, bo jest gdzies dziura w ukladzie podcisnienia.
Moga to byc silowniki drzwi, klapy, wlewu paliwa, trojniki lub czworniki na rurkach, moze silowniki przy reflektorach, moze pokretlo do nich, moze gaszak na pompie, moze pompa podcisnienia, ale raczej nie. Sprawdza sie to najlepiej wysokosciomierzem lotniczym. Pompujesz uklad i zaraz potem sprawdzasz na czworniku przy pompie hamulcowej, z ktorego ukladu schodzi. Jesli centralny, to potem patrzysz prawa badz lewa strona, itd. Na konkretne silowniki podzial jest pod przednimi dywanikami. Jak znajdziesz co Ci padlo mozesz sobie saslepic rurke doprowadzajaca. Pamietaj, ze osobna rurka jest od zamykania drzwi, a osobna od otwierania. Nie mow, ze nie masz centralnego zanim nie zobaczysz, ze nie masz silownikow. Pewnie Ci nie dziala, jak ci silnik nie dziala.

Autor:  TeddyBeer [ wt lis 19, 2002 1:28 pm ]
Tytuł: 

:) Dzięki za wskazówki, sprawdze i zdam relację

pozdrowienia

Autor:  RobGas [ wt lis 19, 2002 2:23 pm ]
Tytuł: 

ja na to mam inny patent.
Palisz faje (papierosa) wdychach w płuca a wydychasz w rurkę, kompan w tym czasie patrzy ktorędy wylatuje dym. [cool]
Mi sie sprawdziło i bardzo szybko doszedłem do usterki.

Autor:  Sebaa [ wt lis 19, 2002 2:47 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Sprawdza sie to najlepiej wysokosciomierzem lotniczym.


A jest to urządzenie powszechnie dostepne dla przeciętnego posiadacza MB z niesprawnym centralnym zamkiem [oslabiony] [oslabiony] [zlosnik] ...

Autor:  Ocet [ wt lis 19, 2002 3:55 pm ]
Tytuł: 

Idziesz do najblizszego aeroklubu i porzyczasz. Mozesz postarac sie rowniez z jednostki wojskowej, tam moga miec jakis demobil, bo jest to uzadzenie w wielu samolotach jeszcze eksploatowane na resurs.

Autor:  TeddyBeer [ śr lis 20, 2002 6:42 pm ]
Tytuł:  podcisnienie

Witam wszystkich

po przegladnięciu dostepnych "rurek" znalażłem jedna czarną która wychodzi u dołu silnika i kieruje się do tablicy rozdz. razem z żóltymi rurkami . Jest to jedyna jaką znalazłem która luźno latała i nie miała"drugiego końca". Nie potrafie niestety zlokalizować miejsca gdzie ewentualnie pasowałaby. Druga sprawa to poza tym co wcześcniej wymieniałem (tzn. automat przerzuca biegi przy wiekszej predkości i nie gaśnie silnik po wyłączeniu stacyjki) to centralny zamek nie działa przy drzwiach tylnych i pasażera. Te wolną rurke zasklepiłem taśmą i niestety to nie dało efektu . Czy to oznacza że jest to jakis obwód zamkniety czy raczej nieszczelność jest także w innym miejscu.
:(

pozdrowienia

Autor:  RobGas [ śr lis 20, 2002 7:11 pm ]
Tytuł:  Re: podcisnienie

TeddyBeer pisze:
Witam wszystkich

po przegladnięciu ....


Jak dla mnie to piszesz o trzech róznych usterkach. Poniekąd, kiedy ma się doczynienia z powietrzem (czy jego brakiem) mogą, ale nie muszą, być one ze soba powiązane.
1. "druga sprawa" centralny - prosto sprawdzić siłowniki zamków i "bycie" podciśnienia w niesprawnych drzwiach. Dość, jednak, nagminną usterką może tu być : zapchany przewód ewentualnie popsuta "centralka" (jak ją kiedyś nazwał MacKuz) - to taki rozgałęźnik podciśnień a znajduje się w drzwiach kierowcy.
2. silnik nie gaśnie- w tylnej części pompy wtryskowej znajduje sie gaszak, nie jest wcale trdno go wymontować i sprawdzić czy działa (koszt nowego 50-70zł, no chyba że 250 jak u mnie)
3. "automat przerzuca biegi przy wiekszej predkości" - to jak dla mnie niby banalna rzecz (chyba) należy pomodelować przy cięgnach. Prawdopodobnie wystarczy skrócić na regulacji cięgna od "kigdown'a ".

Autor:  Ocet [ czw lis 21, 2002 8:37 am ]
Tytuł: 

Jezeli nie dzialaja cale drzwi, tzn ani sie nie zamykaja, ani nie otwieraja, to nalezy zatkac dwie rurki - zamykania i otwierania.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ czw lis 21, 2002 10:59 pm ]
Tytuł: 

RobGas pisze:
3. "automat przerzuca biegi przy wiekszej predkości" - to jak dla mnie niby banalna rzecz (chyba) należy pomodelować przy cięgnach. Prawdopodobnie wystarczy skrócić na regulacji cięgna od "kigdown'a ".


Ja bym się jednak upierał, żeby na razie zostawić cięgna sterujące i zająć się podciśnieniem (u mnie też był nieszczelny central w pozycji "zamknięty" i jak sobie kiedyś zamknąłem drzwi w czasie jazdy to się nieźle zdziwiłem - przerzucał biegi o 15-20 km/h później niż zwykle). Spróbuj pozaślepiać wszystkie możliwe wyjścia na odbiorniki ciśnieniowe (central, regulacja świateł - nie wiem, czy coś jeszcze tym sterują), a dopiero później baw się cięgnami, bo jak sobie w nich namieszasz, to będziesz miał sporo zabawty z doprowadzeniem do poprzedniego stanu, jak się okaże, że to nie to...

Autor:  Ocet [ pt lis 22, 2002 8:58 am ]
Tytuł: 

Mike ma racje, najszybciej poprost zaslep caly centrany i swiatla jeszcze pod maska i sie przejedz.

Autor:  TeddyBeer [ pn lis 25, 2002 8:23 pm ]
Tytuł:  podciśnienie

[cool] Witam ponownie [cool]

wreszcie znalazłem usterkę w tym całym systemie podcisnienia. Na silniku jest taki plastikowy element z ttrójnikiem. Z rurek wychodzących z niego zrobiłem coś w rodzaju obwodu zamkniętego i DZIAŁA WSZYSTKO ELEGANCKO. Tylko nie wiem jak nazwać fachowow tę plastikową część która jesta najwyrażniej zuzyta.

super
;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/