MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Taki jakiś stuk https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13997 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Omen [ sob wrz 03, 2005 12:11 pm ] |
Tytuł: | Taki jakiś stuk |
Czemu przy zmianie biegu słychać taki stuk ? Co to może być ? I jeszcze jedno czy w silniku 240D, przebieg 290 000 tyś, litra oleju na 1000 km to duzo czy mało? |
Autor: | yogi [ sob wrz 03, 2005 12:45 pm ] |
Tytuł: | |
Luzy... luzy... luzy... Jeśli stuka przy zmianie biegów, pewnie masz coś zużyte w układzie napędowym np. wał, most, półosie napędowe... Oleju mi bierze podobnie (0.8-0,9l na tys km), ale ja mam dużo większy przebieg. Przy takim zużyciu oleju to już nie tylko uszczelniacze zaworowe, ale i pierścienie no chyba że masz wycieki ![]() Pozdrawiam - Maciek |
Autor: | nimnod [ sob wrz 03, 2005 3:22 pm ] |
Tytuł: | |
sprobuj doprecyzowac czy stuk slyszysz przy ponownym zasprzegleniu? i czy slyszysz go z okolic mostu? jesli tak, to moga byc chyba polosie, lub przynajmniej jedna z nich, bo tak bylo u mnie ;] |
Autor: | Magellan [ sob wrz 03, 2005 5:21 pm ] |
Tytuł: | |
yogi pisze: Luzy... luzy... luzy... Jeśli stuka przy zmianie biegów, pewnie masz coś zużyte w układzie napędowym np. wał, most, półosie napędowe... Czesc. Tak jak kolega @yogi napisal - u mnie bylo to samo. Wymiana mostu i polosi rozwiazala problem. Wał byl ok. Omen pisze: I jeszcze jedno czy w silniku 240D, przebieg 290 000 tyś, litra oleju na 1000 km to duzo czy mało?
U mnie przy przebiegu ponad 450k km. Po wymianie a wczesniej plukaniu silnika po starym oleju, zalalem Lotos Diesel 15W/40 przejechalem okolo 6000 km. - nie ubylo praktycznie nic ![]() ![]() Wskaznik cisnienia oleju na rozgrzanym silniku nie spada ponizej ok. 2,2. Osoba od ktorej zakupilem mesie, jezdzila nia 6 czy 7 lat i nie robila remontu silnika (wlasciwie to koles ten, praktycznie nie zrobil nic przy mesi). Wiec jezeli chodzi o Twoje pytanie to jak dla mnie to bardzo duze zuzycie oleju. pozdro |
Autor: | pucek-benz [ sob wrz 03, 2005 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
prawdopodobnie masz zużyte półosie, podczas zmiany biegu koła nie sa napedzane, zanikają naprężenia, półoś wtedy swobodnie sie kręci i puka. A co do tego zużycia oleju to może ciutek za dużo (patrząc na przebieg), ale wszystko zależy jak to auto bylo eksploatowane. |
Autor: | ZORTOX [ sob wrz 03, 2005 9:24 pm ] |
Tytuł: | |
Jakieś 2 m-ce temu zmieniłem prawą pół oś..bo mi stukało przy redukcji biegów..najgłosniej było z 2/3-jkę...przejechałem jakieś ok.3000 km i obawiam się że lewą pół oś należało by też zmienić ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Omen [ ndz wrz 04, 2005 9:04 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedzi... A co do zużycia oleju to przez poprzedniego właściciela auto było mocno tuczone |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |