MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Taki jakiś stuk
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13997
Strona 1 z 1

Autor:  Omen [ sob wrz 03, 2005 12:11 pm ]
Tytuł:  Taki jakiś stuk

Czemu przy zmianie biegu słychać taki stuk ? Co to może być ?
I jeszcze jedno czy w silniku 240D, przebieg 290 000 tyś, litra oleju na 1000 km to duzo czy mało?

Autor:  yogi [ sob wrz 03, 2005 12:45 pm ]
Tytuł: 

Luzy... luzy... luzy...
Jeśli stuka przy zmianie biegów, pewnie masz coś zużyte w układzie napędowym np. wał, most, półosie napędowe...
Oleju mi bierze podobnie (0.8-0,9l na tys km), ale ja mam dużo większy przebieg. Przy takim zużyciu oleju to już nie tylko uszczelniacze zaworowe, ale i pierścienie no chyba że masz wycieki ;)

Pozdrawiam - Maciek

Autor:  nimnod [ sob wrz 03, 2005 3:22 pm ]
Tytuł: 

sprobuj doprecyzowac czy stuk slyszysz przy ponownym zasprzegleniu? i czy slyszysz go z okolic mostu?
jesli tak, to moga byc chyba polosie, lub przynajmniej jedna z nich, bo tak bylo u mnie ;]

Autor:  Magellan [ sob wrz 03, 2005 5:21 pm ]
Tytuł: 

yogi pisze:
Luzy... luzy... luzy...
Jeśli stuka przy zmianie biegów, pewnie masz coś zużyte w układzie napędowym np. wał, most, półosie napędowe...


Czesc.

Tak jak kolega @yogi napisal - u mnie bylo to samo. Wymiana mostu i polosi rozwiazala problem. Wał byl ok.


Omen pisze:
I jeszcze jedno czy w silniku 240D, przebieg 290 000 tyś, litra oleju na 1000 km to duzo czy mało?



U mnie przy przebiegu ponad 450k km. Po wymianie a wczesniej plukaniu silnika po starym oleju, zalalem Lotos Diesel 15W/40 przejechalem okolo 6000 km. - nie ubylo praktycznie nic :) To co wylecialo to tylko przez niedokrecony korek w misce olejowej no i oczywiscie przy korku wlewu oleju :)
Wskaznik cisnienia oleju na rozgrzanym silniku nie spada ponizej ok. 2,2.
Osoba od ktorej zakupilem mesie, jezdzila nia 6 czy 7 lat i nie robila remontu silnika (wlasciwie to koles ten, praktycznie nie zrobil nic przy mesi).

Wiec jezeli chodzi o Twoje pytanie to jak dla mnie to bardzo duze zuzycie oleju.

pozdro

Autor:  pucek-benz [ sob wrz 03, 2005 7:53 pm ]
Tytuł: 

prawdopodobnie masz zużyte półosie, podczas zmiany biegu koła nie sa napedzane, zanikają naprężenia, półoś wtedy swobodnie sie kręci i puka.
A co do tego zużycia oleju to może ciutek za dużo (patrząc na przebieg), ale wszystko zależy jak to auto bylo eksploatowane.

Autor:  ZORTOX [ sob wrz 03, 2005 9:24 pm ]
Tytuł: 

Jakieś 2 m-ce temu zmieniłem prawą pół oś..bo mi stukało przy redukcji biegów..najgłosniej było z 2/3-jkę...przejechałem jakieś ok.3000 km i obawiam się że lewą pół oś należało by też zmienić :-? Zmieniłem olej i uszczelniłem most...było fajnie prze te 3 m-ce ale teraz wiem że trzeba był zmienić obie pół osie...ale bez nerw...juz niebawem [zlosnik] Co do zużycia oleju to powiem tak, 3 tyg. temu zrobiłem trasę Wrocław-Mielno-Wrocław=ok.1000km.Przed wyjazdem zmieniłem olej na Olej Texaco. Po przyjeżdzie musiałem uzupełnić braki [cool] czyli jeno 200ml...więc jest chyba u mnie w normie...u Ciebie nie wygląda to zadowalająco ale nie ma tragedii znam o wiel gorsze przypadki więc za nie długo trza by coś ruszyć w twym silniczku [zlosnikz]

Autor:  Omen [ ndz wrz 04, 2005 9:04 am ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedzi... A co do zużycia oleju to przez poprzedniego właściciela auto było mocno tuczone

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/