MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 2:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 15, 2005 12:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Znów głupie pytanie... Czy pozim oleju w ASB widać tak samo dokładnie jak w np.silniku? Bo na moim bagnecie mam wąską kreskę z jednej strony i sięga ona ponad MAX. Pomożecie?

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 12:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
karaya pisze:
wąską kreskę

Nie bardzo rozumiem opis.

Na pewno olej w ASB ocenia się trudniej, bo jest (przynajmniej powinien być) czysty. Zakładam, że kolejnośc czynności jest Ci znana. Jeśli masz wyraźnie ponad MAX w kolejnych pomiarach, to trzeba odessać.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 12:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
to zalezy jeszcze czy kolega sie orientuje w temacie ze poziom oleju w ASB sprawdza sie na pracującym silniku..... wtedy to wlasnie poziom oleju powinien zawierac sie pomiedzy dwoma kreskami a przy wylaczonym silniku bedzie duzo ponad max..

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 12:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 07, 2005 12:55 am
Posty: 146
Lokalizacja: józefów nad wisłą
a sprawdzasz na rozgrzanym układzie? bo jeżeli rano przed odpaleniem to wyglądać będzie zupelnie inaczej

_________________
W 123 240D ASB Coupe "bekunia"
OR


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 1:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Może nie wyraziłem się jasno... Sprawdzam na rozgrzanym i na zimnym (po ok 2 minutach) Sytuacje jest za każdym razem podobna. Chodzi mi głównie o to czy ilość oleju na bagnecie powinna być wyraźnie widoczna jako powiedzmy kreska na szerokość bagnetu (podbnie jak przy silniku) cay jakoś inaczej? Powiem szczerze że zgłupiałem z tym olejem.

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 07, 2005 12:55 am
Posty: 146
Lokalizacja: józefów nad wisłą
powinieneś sprawdzać po rozgrzaniu do 80st.C
a jeżeli chodzi o poziom, to u mnie jest raczej dobrze widoczny, wyrażna kreska. trochę oczywiście się chlapie, ale poziom widać.
pozdr

_________________
W 123 240D ASB Coupe "bekunia"

OR


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 1:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
niedobry pisze:
a sprawdzasz na rozgrzanym układzie? bo jeżeli rano przed odpaleniem to wyglądać będzie zupelnie inaczej


Faktycznie powinno sie sprawdzac na rozgrzanym oleju w skrzyni ale jednak nie ma az takiej roznicy jak w silniku..
Karaya tak.. poziom oleju bedzie widozczny tak jak przy oleju silnikowym tylko ze olej od skrzyni jest bardziej rpzezroczysty stad czasami mozna miec problemy z odczytaniem stanu .. i wiesz o tym ze sprawdza sie na pracujacym silniku???

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Ostatnio zmieniony czw wrz 15, 2005 1:13 pm przez dobrzan, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 1:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
karaya pisze:
Może nie wyraziłem się jasno... Sprawdzam na rozgrzanym i na zimnym (po ok 2 minutach) Sytuacje jest za każdym razem podobna. Chodzi mi głównie o to czy ilość oleju na bagnecie powinna być wyraźnie widoczna jako powiedzmy kreska na szerokość bagnetu (podbnie jak przy silniku) cay jakoś inaczej? Powiem szczerze że zgłupiałem z tym olejem.


Oczywiście kreska na szerokość bagnetu. Chyba wiem, o czym piszesz, bo bagnet od ASB jest w kilku miejscach załamany i przy wyciąganiu wynik potrafi się nieco "rozmazać", ale i tak poziom powinien być wyraźnie widoczny.

Przy za niskim poziomie, jeśli się wsłuchasz, to usłyszysz pompę, przy sporo za wysokim będzie odczuwalna zmiana pracy skrzyni.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 1:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Zgodnie z prośbą Wookee'ego podaję przepis na sprawdzenie pozimu oleju w ASB na zimno.
1. Temperatura oleju w ASB 20-30 st co umozliwia dokładniejszy odczyt ze względu na większą gęstość
2. samochód ustawiamy na płaskim terenie (oczywiście nie obciążony)
3. uruchomić silnik na 2 minuty aby przekładnia hydrokinetyczna wypełniła się olejem
4. dźwignia wyboru biegu na "P" i silnik na biegu jałowym
5. Sprawdzić stan oleju na bagnecie. Stan oleju powinien znajdować się poniżej minimum o wartość:

30 mm dla modelów: 200 do V.1983 , 230, 230E do IV 1983, 250 do VIII 1981, 280, 280E do VIII 10981, 200D 240D 300D do VI 1983 oraz 300 turboD do VIII 1981

12 mm dla modeli: 200 od VI 1983, 230E od V 1983, 200D 240D 300D od VII 1983

10 mm dla modeli: 250, 280E i 300 turboD od IX 1983
Opracowane na podstawie "Sam naprawiam..." H.R. Etzold i któregoś z forum zagranicznych (niestety wyciąłem sam tekst angielski)
Może ktoś się bardziej doświadczony ustosunkuje do tego?

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 2:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
W sumie tez chciałbym wiedzieć to sprawdzę co i jak.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 3:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 15, 2005 7:10 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
karaya pisze:
. uruchomić silnik na 2 minuty aby przekładnia hydrokinetyczna wypełniła się olejem

dodam zalecane na każdej pozycji po 2 minuty (R,D,3,2)

_________________
MB 123 2,3 '82coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 16, 2005 11:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 10, 2005 2:30 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Slask górny
Według moich danych , poziom oleju powinno sie sprawdzac po rozgrzaniu skrzynki do 40 stopni ,(jazda 30 minut po miescie około) i wtedy poziom nie powinien przekraczas wartosci MAX na miarce

Dla samochodów z znacznym przebiegiem zalecane jest właczenie biegu "d" (po wczesniejszym zablokowaniu kół , hamulcem recznym albo klinem ) i wtedy sprawdzanie poziomu oleju
W mecu zawsze nastarczało mi to problemu , bowiem ten poziom balansował jak diabli , czego nie zauwazyłem np . w BMW SERI-7 .Ale po paru próbach w koncu nauczyłem sie w MB odczytywac poziom oleju w skrzyni , cego i Tobie zyczę [zlosnik]

_________________
MB 124 300 td automat ,sprzedany !
potem CLK 3200 cm
teraz okular 2001 rok 2.7 cdi
vin-WBD2100161B476884
http://www.youtube.com/watch?v=NNi2tJ7H7FM
http://www.youtube.com/watch?v=ui5K4TrSGMI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl