MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

poziom oleju w ASB
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14199
Strona 1 z 1

Autor:  karaya [ czw wrz 15, 2005 12:32 pm ]
Tytuł:  poziom oleju w ASB

Znów głupie pytanie... Czy pozim oleju w ASB widać tak samo dokładnie jak w np.silniku? Bo na moim bagnecie mam wąską kreskę z jednej strony i sięga ona ponad MAX. Pomożecie?

Autor:  Wookee [ czw wrz 15, 2005 12:49 pm ]
Tytuł: 

karaya pisze:
wąską kreskę

Nie bardzo rozumiem opis.

Na pewno olej w ASB ocenia się trudniej, bo jest (przynajmniej powinien być) czysty. Zakładam, że kolejnośc czynności jest Ci znana. Jeśli masz wyraźnie ponad MAX w kolejnych pomiarach, to trzeba odessać.

Autor:  dobrzan [ czw wrz 15, 2005 12:53 pm ]
Tytuł: 

to zalezy jeszcze czy kolega sie orientuje w temacie ze poziom oleju w ASB sprawdza sie na pracującym silniku..... wtedy to wlasnie poziom oleju powinien zawierac sie pomiedzy dwoma kreskami a przy wylaczonym silniku bedzie duzo ponad max..

Autor:  PATE [ czw wrz 15, 2005 12:56 pm ]
Tytuł: 

a sprawdzasz na rozgrzanym układzie? bo jeżeli rano przed odpaleniem to wyglądać będzie zupelnie inaczej

Autor:  karaya [ czw wrz 15, 2005 1:00 pm ]
Tytuł: 

Może nie wyraziłem się jasno... Sprawdzam na rozgrzanym i na zimnym (po ok 2 minutach) Sytuacje jest za każdym razem podobna. Chodzi mi głównie o to czy ilość oleju na bagnecie powinna być wyraźnie widoczna jako powiedzmy kreska na szerokość bagnetu (podbnie jak przy silniku) cay jakoś inaczej? Powiem szczerze że zgłupiałem z tym olejem.

Autor:  PATE [ czw wrz 15, 2005 1:03 pm ]
Tytuł: 

powinieneś sprawdzać po rozgrzaniu do 80st.C
a jeżeli chodzi o poziom, to u mnie jest raczej dobrze widoczny, wyrażna kreska. trochę oczywiście się chlapie, ale poziom widać.
pozdr

Autor:  dobrzan [ czw wrz 15, 2005 1:07 pm ]
Tytuł: 

niedobry pisze:
a sprawdzasz na rozgrzanym układzie? bo jeżeli rano przed odpaleniem to wyglądać będzie zupelnie inaczej


Faktycznie powinno sie sprawdzac na rozgrzanym oleju w skrzyni ale jednak nie ma az takiej roznicy jak w silniku..
Karaya tak.. poziom oleju bedzie widozczny tak jak przy oleju silnikowym tylko ze olej od skrzyni jest bardziej rpzezroczysty stad czasami mozna miec problemy z odczytaniem stanu .. i wiesz o tym ze sprawdza sie na pracujacym silniku???

Autor:  _me: how_ [ czw wrz 15, 2005 1:10 pm ]
Tytuł: 

karaya pisze:
Może nie wyraziłem się jasno... Sprawdzam na rozgrzanym i na zimnym (po ok 2 minutach) Sytuacje jest za każdym razem podobna. Chodzi mi głównie o to czy ilość oleju na bagnecie powinna być wyraźnie widoczna jako powiedzmy kreska na szerokość bagnetu (podbnie jak przy silniku) cay jakoś inaczej? Powiem szczerze że zgłupiałem z tym olejem.


Oczywiście kreska na szerokość bagnetu. Chyba wiem, o czym piszesz, bo bagnet od ASB jest w kilku miejscach załamany i przy wyciąganiu wynik potrafi się nieco "rozmazać", ale i tak poziom powinien być wyraźnie widoczny.

Przy za niskim poziomie, jeśli się wsłuchasz, to usłyszysz pompę, przy sporo za wysokim będzie odczuwalna zmiana pracy skrzyni.

Autor:  karaya [ czw wrz 15, 2005 1:50 pm ]
Tytuł: 

Zgodnie z prośbą Wookee'ego podaję przepis na sprawdzenie pozimu oleju w ASB na zimno.
1. Temperatura oleju w ASB 20-30 st co umozliwia dokładniejszy odczyt ze względu na większą gęstość
2. samochód ustawiamy na płaskim terenie (oczywiście nie obciążony)
3. uruchomić silnik na 2 minuty aby przekładnia hydrokinetyczna wypełniła się olejem
4. dźwignia wyboru biegu na "P" i silnik na biegu jałowym
5. Sprawdzić stan oleju na bagnecie. Stan oleju powinien znajdować się poniżej minimum o wartość:

30 mm dla modelów: 200 do V.1983 , 230, 230E do IV 1983, 250 do VIII 1981, 280, 280E do VIII 10981, 200D 240D 300D do VI 1983 oraz 300 turboD do VIII 1981

12 mm dla modeli: 200 od VI 1983, 230E od V 1983, 200D 240D 300D od VII 1983

10 mm dla modeli: 250, 280E i 300 turboD od IX 1983
Opracowane na podstawie "Sam naprawiam..." H.R. Etzold i któregoś z forum zagranicznych (niestety wyciąłem sam tekst angielski)
Może ktoś się bardziej doświadczony ustosunkuje do tego?

Autor:  WeebShut [ czw wrz 15, 2005 2:11 pm ]
Tytuł: 

W sumie tez chciałbym wiedzieć to sprawdzę co i jak.

Autor:  Mat [ czw wrz 15, 2005 3:27 pm ]
Tytuł: 

karaya pisze:
. uruchomić silnik na 2 minuty aby przekładnia hydrokinetyczna wypełniła się olejem

dodam zalecane na każdej pozycji po 2 minuty (R,D,3,2)

Autor:  krzys124 [ pt wrz 16, 2005 11:58 am ]
Tytuł: 

Według moich danych , poziom oleju powinno sie sprawdzac po rozgrzaniu skrzynki do 40 stopni ,(jazda 30 minut po miescie około) i wtedy poziom nie powinien przekraczas wartosci MAX na miarce

Dla samochodów z znacznym przebiegiem zalecane jest właczenie biegu "d" (po wczesniejszym zablokowaniu kół , hamulcem recznym albo klinem ) i wtedy sprawdzanie poziomu oleju
W mecu zawsze nastarczało mi to problemu , bowiem ten poziom balansował jak diabli , czego nie zauwazyłem np . w BMW SERI-7 .Ale po paru próbach w koncu nauczyłem sie w MB odczytywac poziom oleju w skrzyni , cego i Tobie zyczę [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/