MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
poziom oleju w ASB https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14199 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | karaya [ czw wrz 15, 2005 12:32 pm ] |
Tytuł: | poziom oleju w ASB |
Znów głupie pytanie... Czy pozim oleju w ASB widać tak samo dokładnie jak w np.silniku? Bo na moim bagnecie mam wąską kreskę z jednej strony i sięga ona ponad MAX. Pomożecie? |
Autor: | Wookee [ czw wrz 15, 2005 12:49 pm ] |
Tytuł: | |
karaya pisze: wąską kreskę
Nie bardzo rozumiem opis. Na pewno olej w ASB ocenia się trudniej, bo jest (przynajmniej powinien być) czysty. Zakładam, że kolejnośc czynności jest Ci znana. Jeśli masz wyraźnie ponad MAX w kolejnych pomiarach, to trzeba odessać. |
Autor: | dobrzan [ czw wrz 15, 2005 12:53 pm ] |
Tytuł: | |
to zalezy jeszcze czy kolega sie orientuje w temacie ze poziom oleju w ASB sprawdza sie na pracującym silniku..... wtedy to wlasnie poziom oleju powinien zawierac sie pomiedzy dwoma kreskami a przy wylaczonym silniku bedzie duzo ponad max.. |
Autor: | PATE [ czw wrz 15, 2005 12:56 pm ] |
Tytuł: | |
a sprawdzasz na rozgrzanym układzie? bo jeżeli rano przed odpaleniem to wyglądać będzie zupelnie inaczej |
Autor: | karaya [ czw wrz 15, 2005 1:00 pm ] |
Tytuł: | |
Może nie wyraziłem się jasno... Sprawdzam na rozgrzanym i na zimnym (po ok 2 minutach) Sytuacje jest za każdym razem podobna. Chodzi mi głównie o to czy ilość oleju na bagnecie powinna być wyraźnie widoczna jako powiedzmy kreska na szerokość bagnetu (podbnie jak przy silniku) cay jakoś inaczej? Powiem szczerze że zgłupiałem z tym olejem. |
Autor: | PATE [ czw wrz 15, 2005 1:03 pm ] |
Tytuł: | |
powinieneś sprawdzać po rozgrzaniu do 80st.C a jeżeli chodzi o poziom, to u mnie jest raczej dobrze widoczny, wyrażna kreska. trochę oczywiście się chlapie, ale poziom widać. pozdr |
Autor: | dobrzan [ czw wrz 15, 2005 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
niedobry pisze: a sprawdzasz na rozgrzanym układzie? bo jeżeli rano przed odpaleniem to wyglądać będzie zupelnie inaczej
Faktycznie powinno sie sprawdzac na rozgrzanym oleju w skrzyni ale jednak nie ma az takiej roznicy jak w silniku.. Karaya tak.. poziom oleju bedzie widozczny tak jak przy oleju silnikowym tylko ze olej od skrzyni jest bardziej rpzezroczysty stad czasami mozna miec problemy z odczytaniem stanu .. i wiesz o tym ze sprawdza sie na pracujacym silniku??? |
Autor: | _me: how_ [ czw wrz 15, 2005 1:10 pm ] |
Tytuł: | |
karaya pisze: Może nie wyraziłem się jasno... Sprawdzam na rozgrzanym i na zimnym (po ok 2 minutach) Sytuacje jest za każdym razem podobna. Chodzi mi głównie o to czy ilość oleju na bagnecie powinna być wyraźnie widoczna jako powiedzmy kreska na szerokość bagnetu (podbnie jak przy silniku) cay jakoś inaczej? Powiem szczerze że zgłupiałem z tym olejem.
Oczywiście kreska na szerokość bagnetu. Chyba wiem, o czym piszesz, bo bagnet od ASB jest w kilku miejscach załamany i przy wyciąganiu wynik potrafi się nieco "rozmazać", ale i tak poziom powinien być wyraźnie widoczny. Przy za niskim poziomie, jeśli się wsłuchasz, to usłyszysz pompę, przy sporo za wysokim będzie odczuwalna zmiana pracy skrzyni. |
Autor: | karaya [ czw wrz 15, 2005 1:50 pm ] |
Tytuł: | |
Zgodnie z prośbą Wookee'ego podaję przepis na sprawdzenie pozimu oleju w ASB na zimno. 1. Temperatura oleju w ASB 20-30 st co umozliwia dokładniejszy odczyt ze względu na większą gęstość 2. samochód ustawiamy na płaskim terenie (oczywiście nie obciążony) 3. uruchomić silnik na 2 minuty aby przekładnia hydrokinetyczna wypełniła się olejem 4. dźwignia wyboru biegu na "P" i silnik na biegu jałowym 5. Sprawdzić stan oleju na bagnecie. Stan oleju powinien znajdować się poniżej minimum o wartość: 30 mm dla modelów: 200 do V.1983 , 230, 230E do IV 1983, 250 do VIII 1981, 280, 280E do VIII 10981, 200D 240D 300D do VI 1983 oraz 300 turboD do VIII 1981 12 mm dla modeli: 200 od VI 1983, 230E od V 1983, 200D 240D 300D od VII 1983 10 mm dla modeli: 250, 280E i 300 turboD od IX 1983 Opracowane na podstawie "Sam naprawiam..." H.R. Etzold i któregoś z forum zagranicznych (niestety wyciąłem sam tekst angielski) Może ktoś się bardziej doświadczony ustosunkuje do tego? |
Autor: | WeebShut [ czw wrz 15, 2005 2:11 pm ] |
Tytuł: | |
W sumie tez chciałbym wiedzieć to sprawdzę co i jak. |
Autor: | Mat [ czw wrz 15, 2005 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
karaya pisze: . uruchomić silnik na 2 minuty aby przekładnia hydrokinetyczna wypełniła się olejem
dodam zalecane na każdej pozycji po 2 minuty (R,D,3,2) |
Autor: | krzys124 [ pt wrz 16, 2005 11:58 am ] |
Tytuł: | |
Według moich danych , poziom oleju powinno sie sprawdzac po rozgrzaniu skrzynki do 40 stopni ,(jazda 30 minut po miescie około) i wtedy poziom nie powinien przekraczas wartosci MAX na miarce Dla samochodów z znacznym przebiegiem zalecane jest właczenie biegu "d" (po wczesniejszym zablokowaniu kół , hamulcem recznym albo klinem ) i wtedy sprawdzanie poziomu oleju W mecu zawsze nastarczało mi to problemu , bowiem ten poziom balansował jak diabli , czego nie zauwazyłem np . w BMW SERI-7 .Ale po paru próbach w koncu nauczyłem sie w MB odczytywac poziom oleju w skrzyni , cego i Tobie zyczę ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |