MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wentylator chlodnicy sie nie wlacza
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14250
Strona 1 z 1

Autor:  paksas [ pn wrz 19, 2005 3:59 pm ]
Tytuł:  Wentylator chlodnicy sie nie wlacza

Czolem

Jestem swierzoupieczonym posiadaczem Mesia 190e benz. 1.8 kat z ASB. Ostatnio przyliczylem jazde w korkach i ze zgroza zauwazylem, ze temperatura silnika dochodzi do 110 st. C, a wentylator ani drgnie. Od nieuchronnej wymiany walu uratowalo mnie jedynie zielone swiatlo i dosyc spory kawalek wolnej drogi, na ktorej to udalo mi sie schlodzic nieco silnik.

Naczytalem sie o jakichs wiskozach, elektromagnesach itp. rzeczach. Niestety - to moja pierwsza bryka i nie mam zielonego pojecia, co do czego i gdzie sie znajduje.

Czy ktos moze mi pomoc w tym temacie? Jakies wskazowki, zeby sprawdzic chociaz, co sie stalo, nim rusze do mechanika.
No i moze jakies orientacyjne ceny ewentualnych usterek w tym temacie, coby "Specjalista" nie krzyknal jakiejs wydumanej sumy, a ja bidny-nieuswiadomiony nie wyskoczyl z resztek portfelowych zapasow.

Z gory wielkie dzieki :)

Autor:  Witek [ pn wrz 19, 2005 6:34 pm ]
Tytuł: 

moze termowłacznik magnesu wentyaltora jest uszkodzony albo poprostu spadł kabelek z tego czujnika. Czujnik ten znajduje sie po prawej stronie pierwszego cylindra ma wtopiony czerwony plastik. sprawdz go na krótko.

Autor:  paksas [ pn wrz 19, 2005 6:49 pm ]
Tytuł: 

Ten ustep o tym ze jest to moja pierwsza bryka i ze nie mam zielonego pojecia co i ak, to wcale nie przesada... :o

Wiem, co oznacza "spiac na krotko", ale nie wiem:
1. kiedy - przy wlaczonym silniku, czy przy wylaczanym
2. jak - wypiac czujnik i wsadzic dwa kabelki w jakas koncowke, przebic kabel szplika? czy mozna dokladny opis?
3. Co sie powinno stac po spieciu - wentylator powinien sie zaczac szybko krecic?


Poza tym - uzyles terminu "magnes wentylatora" - czy to znaczy, ze mam tam elektromagnes? O co chodzi z tym VISCO i elektromagnesem?

Sorki za nawalnice pytan, ale nim cos zrobie, wole najpierw wiedziec, co robie i jak ewentualnie cofnac niepozadane skutki takiego dzialania.

No i wielkie dzieki za odpowiedz :)

Autor:  Witek [ pn wrz 19, 2005 10:31 pm ]
Tytuł: 

1 wylaczony silnik, wlaczony zaplon.
2 Zdjąc wtyczke z tego czujnika i zewrzeć końcówki kabelkiem
3 Po zwarciu powinien załączyć sie elektromagnes. Usłyszysz nawet głosny strzał. i wiatrak nie bedzie chcial sie obracać. (jeśli masz to rozwiązanie. ale raczej tak.)

O wiskozie poczytaj w internecie, pewnie na forum o bmw bedzie o tym dużo. To takie małe sprzegło które jak sie nagrzeje to powinno przenosić ruch obrotowy z wału korbowego na wiatrak.

Autor:  paksas [ wt wrz 20, 2005 5:39 pm ]
Tytuł: 

Super ekstra - juz mniej wiecej czaje. Jeszce tylko ostatnie pytanko - jesli mozesz mi powiedziec, gdzie sie ten czujnik znajduje. Nie mam zadnej instrukcji do tego samochodu, wiec nie mam pojecia co gdzie i jak.

Mam model W201, 190E 1.8 katalizator z '91 roku.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/