MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Regulator intensywności nawiewu.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14308
Strona 1 z 1

Autor:  paulzaski1 [ pt wrz 23, 2005 4:15 pm ]
Tytuł:  Regulator intensywności nawiewu.

Witam wszystkich forumowiczów !
Z góry przepraszam za nieco długi opis ale chciałbym aby wszystko było zrozumiałe.
Od kupna mojej "gwiazdy" MB W124 300 TE VIN: WDB1240901F199194 mam problem z "jeżem" (regulator obrotów wentylatora) nr części: 124 820 27 10 (BOSCH 914 001 00 87; BEHR 90.943.01.755).
Objawia się on następująco:
1. Po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się wszystkich kontrolek wszystko wydaje się być O.K. - tzn. przełączając klawiszami min, aut, max (foto konsoli w załączeniu) wentylator reaguje prawidłowo i zmienia natężenie (intensywność) nawiewu (tzn. cały czas słychać i czuć że pracuje).
2. Po przekręceniu kluczyka w pozycje start i zapaleniu silnika jeśli nawiew jest ustawiony na max wentylator działa dalej tak jak i przed zapaleniem silnika, po przełączeniu na auto regulator działa do osiągnięcia określonej (na konsoli) temperatury i potem stop i nie ma już żadnego sterowania przełączanie pomiędzy max, auto i min nie daje żadnego efektu wentylator obraca się ze stała (bardzo mała) prędkością - ale go nie słychać a nawiew do kabiny jest prawie niewyczuwalny (chociaż czasem zdarza się ze jak przełączę na maks. to po kilku minutach czasem nawet godzinie zaczyna działać).
3. Po przekręceniu kluczyka w pozycje start (nastawienie na konsoli min) wentylator przestaje pracować tzn. działa jak opisałem powyżej: wentylator obraca się ze stała (bardzo mała) prędkością - ale go nie słychać a nawiew do kabiny jest prawie niewyczuwalny.
Mam następujące pytania:
1. Co może zakłócać jego pracę.
2. Jakie powinno być napięcie na kablach które podają do niego (jeża) prąd. Wtyczka "podająca" napięcie do "jeża" znajduje się vis a vis kierowcy pod podszybiem - trzy kable:
czerwony +, czarny -, i żółty +. Czerwony i czarny podają prąd na "jeża" a żółty podaje napięcie sterowania "jeżem".
3. Jak powinno wahać się napięcie na żółtym przewodzie po przełączaniu na min i maks.
4. Ile powinno wynosić napięcie na wentylatorze przy nastawieniu na min a ile na maks. - kable czerwony i niebieski wychodzące z "jeża" i idące do wentylatora.
5. Ponadto mam jeszcze jeden mały problem przy nastawieniu EC na konsoli kompresor climy również się załącza tak samo jak i przy innych nastawach (oprócz 0 oczywiście) - wydaje mi się że tak nie powinno być - co może być przyczyna takiego stanu rzeczy. Konsola chyba jest sprawna bo podpinałem z innego samochodu "niby sprawna i było tak jak w opisie powyżej.
Cały ten opis i zawracanie wam głowy wynika z faktu, iż część ta (jeż) jest horendalnie droga i chce być na 100 % pewny, że to ona jest przyczyną kłopotów z nawiewem.
Byłbym bardzo zobowiązany jeżeli któryś z kolegów podesłał jakieś schematy elektryczne dotyczące systemu wentylacji w mojej "gwiazdce".
Chciałbym posprawdzać konsolę i jeża i może ewentualnie jakieś przekaźniki - bardzo proszę o opis co i jak posprawdzać.
Może ktoś z kolegów wie czym zastąpić jeża - może jakimś termorezystorem - tylko jak go podłączyć.
Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc - jazda przy nastawie dmuchawy na maks. nie należy do najprzyjemniejszych - poza tym na pewno nie jest to za zdrowe dla silniczka wentylatora.
Nadchodzi zima a w Polsce mróz trzyma.
Pozdrawiam
Za wszystkie sugestie z góry dziękuję
Paweł Sz.
[/img]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/