MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jaką powinna mieć V-max 280E na gazie w automacie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14415
Strona 1 z 3

Autor:  Piotr735 [ pt wrz 30, 2005 11:12 am ]
Tytuł:  Jaką powinna mieć V-max 280E na gazie w automacie

Witam!
Posiadam 123 280e i mam problemik.
Auto do 160 idzie jak wsciekłe powyżej zaczyna się dławić i szczela gaz.
Zaznaczam ze nie pali wiele i nie wiem czy regulowac.
Pytanko. Ile wam idą 280 na gazie w automacie?
Jeszcze jedno.
Mam trzy stopniowego automata i na liczniki III jest przy 160. O co w tym chodzi?

Autor:  WeebShut [ pt wrz 30, 2005 11:23 am ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
Auto do 160 idzie jak wsciekłe powyżej zaczyna się dławić i szczela gaz.
Zaznaczam ze nie pali wiele i nie wiem czy regulowac.


To ze nie pali wiele to wcale może nie być dobrym objawem. Czy regulowany jest na ucho czy z analizatorem ? Jeżeli masz za uboga mieszankę to za niedługo zaczną się Twoje problemy.

Piotr735 pisze:
Pytanko. Ile wam idą 280 na gazie w automacie?


Myślę, że do 180 powinien lekko polecieć, jedź na analizator w pierwszej kolejności.

Piotr735 pisze:
Mam trzy stopniowego automata i na liczniki III jest przy 160. O co w tym chodzi?


Że teoretycznie maksymalna prędkośc na dwójce może wynieść 159 i w tym momencie skrzynia przerzuci bieg na 3. Ale z tego co zauważyłem po swoim silniku, to maksymalna prędkośc w automacie 3 biegowym, wynosi około 120.

Autor:  BamBam [ pt wrz 30, 2005 11:28 am ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
maksymalna prędkośc na dwójce może wynieść 159 i w tym momencie skrzynia przerzuci bieg na 3


hmm, u mnie na blacie jest tak:
Obrazek

znaczy to ze dopiero przy 40 wrzuca jedynke?? :)

ale zarty na bok, nie oznacza to maks predkosci na danym biegu?

Autor:  Piotr735 [ pt wrz 30, 2005 11:47 am ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Że teoretycznie maksymalna prędkośc na dwójce może wynieść 159 i w tym momencie skrzynia przerzuci bieg na 3


Głupi jetsem i nic mi się nie zgadza
Rozumiem że na III (160km) przełoży na III przy II (90km) przełoży n na II
I (60km) przeloży na I a 0-60 to na co przełoż [zlosnikz]

Autor:  WeebShut [ pt wrz 30, 2005 11:55 am ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
Głupi jetsem i nic mi się nie zgadza


Tego to nie wiem ;-)

Piotr735 pisze:
a 0-60 to na co przełoż


Musisz go na piechotę rozpędzić ;-)

Mój błąd :D Źle się wypowiedziałem, oznaczają maksymalne prędkości, ale przy 160, to raczej nie będziesz miał końca możliwości silnika 2.8.

Dlatego pierwszą rzeczą powinno być wyregulowanie instalacji na analizatorze.

Autor:  michau [ pt wrz 30, 2005 11:56 am ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
Mam trzy stopniowego automata i na liczniki III jest przy 160. O co w tym chodzi?


Masz na pewno 4 biegowa skrzynie. Kreseczki na liczniku oznaczaja momenty zmiany biegow, kiedy ruszasz z 'pedalem w podlodze'. III przy 160 oznacza, ze 3 zmiana biegu (czyli na czworke) nastapi przy tej wlasnie predkosci. Jesli bedziesz traktowal pedal gazu delikatniej, zmiany biegow nastapia wczesniej.

Co do predkosci maksymalnej nie wiem, bo nie testowalem. Ale raz jechalismy tym autem na gazie (wszyscy w aucie na gazie [zlosnik] ) okolo 180km/h (tyle pokazywal licznik). Wydawalo sie jednak, ze moze pojechac wiecej. Katalogowa V - max dla 185 konnej w123 280E z autmatem to 205km/h - oczywiscie na Pb.

Autor:  BamBam [ pt wrz 30, 2005 12:03 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
III przy 160 oznacza, ze 3 zmiana biegu (czyli na czworke) nastapi przy tej wlasnie predkosci


no tak wlasnie tez bym obstawial. czy mozna po VIN'ie stwierdzic ilu biegowy jest automat w aucie?
Troche odbieglem od tematu. ja mam 123 200 i wlasnie w automacie.

Autor:  michau [ pt wrz 30, 2005 12:11 pm ]
Tytuł: 

BamBam pisze:
czy mozna po VIN'ie stwierdzic ilu biegowy jest automat w aucie?


Po numerze VIN mozesz ustalic numer skrzyni biegow, a nastepnie po jej numerze ustalic, jaka to skrzynia. Niemniej jednak w W123 200 (zarowno z silnikiem M115 jak i M102) bylo tylko 4 biegowe automaty.

Autor:  BamBam [ pt wrz 30, 2005 12:14 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
Niemniej jednak w W123 200 (zarowno z silnikiem M115 jak i M102) bylo tylko 4 biegowe automaty.


Dzieki, to mi wystarczy!

Autor:  Piotr735 [ pt wrz 30, 2005 12:20 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
Masz na pewno 4 biegowa skrzynie.


A po czym taka pewność? Jak to sprawdzić na 100%

Autor:  kubol [ pt wrz 30, 2005 12:24 pm ]
Tytuł: 

po prostu przy ruszaniu pedał w podłoge - wtedy ruszy z 1, gdy ruszasz delikatnie to rusza z 2.
biegi sa 4 i koniec [zlosnikz]
ja jechałem 190 i konczyła się droga ale jeszcze by szedł

Autor:  michau [ pt wrz 30, 2005 12:27 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
A po czym taka pewność? Jak to sprawdzić na 100%


Do W123 280E bylo montowane tylko 4 biegowe automaty, przy czym niektore startuja z dwojki przy delikatnym wcisnieciu gazu na D. Jesli masz taka wlasnie skrzynie, a chcesz ruszyc z jedynki, musisz ruszac z 'gazem w podlodze', lub wybrac odpowiedni program skrzyni - i tu nie mam pewnosci - bedzie to chyba L.

Autor:  BamBam [ pt wrz 30, 2005 12:30 pm ]
Tytuł: 

kubol pisze:
po prostu przy ruszaniu pedał w podłoge - wtedy ruszy z 1, gdy ruszasz delikatnie to rusza z 2.


no wlasnie, tez to zauwazylem.

podobnie jak w 200D automat. Kiedys z ojcem, jeszcze za gowniarza, probowalismy to rozgrysc. a ze ruszenie z kopa w 200D jest prawie nie mozliwe to ruszal z 2 i wychodzily ciagle 3 biegi. Ale kiedys wrzucilismy pozycje chyba L (dobrze kojarze, jest D S i L jako ostatnia pozycja) i przy 30 paru, zgodnie z licznikiem wrzucil 2! i na koncu wyszly nam 4 biegi :)

Autor:  Piotr735 [ pt wrz 30, 2005 12:36 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Do W123 280E bylo montowane tylko 4 biegowe automaty, przy czym niektore startuja z dwojki przy delikatnym wcisnieciu gazu na D. Jesli masz taka wlasnie skrzynie, a chcesz ruszyc z jedynki, musisz ruszac z 'gazem w podlodze', lub wybrac odpowiedni program skrzyni - i tu nie mam pewnosci - bedzie to chyba L.


A to mi wszystko wyjaśnia.
Dziękuje za wyczerpującą pomoc

Autor:  MacKuz [ pt wrz 30, 2005 1:58 pm ]
Tytuł: 

przy pomiarze V-max musisz wziąśc pod uwage ze zagazowane auto ma przytkany dolot powietrza (bunkrem) co powoduje że nie uzyskasz nigdy pełnej mocy z motoru nawet jak przełączysz na Pb.

Pozdrawiam

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/