MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

uklad chłodzenia
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14612
Strona 1 z 2

Autor:  wielki3333 [ wt paź 11, 2005 2:51 pm ]
Tytuł:  uklad chłodzenia

dwa m-ce temu zmieniłem mojego meśka na na świeższego i sauważyłem ,że jak jade po dłuższą górke to sie woda zagotowuje 120st i wywala przelewem .Po drugim razie przepłukałem cały układ środkiem do płukania,było dużo syfu ale chyba nic niedało bo znowu sie zagrzał,co robić

Autor:  Piotr735 [ wt paź 11, 2005 3:00 pm ]
Tytuł: 

Może być głowica, uszczelka, jaki samochód?

chłodnica zamulona.

Autor:  kolarek [ wt paź 11, 2005 3:21 pm ]
Tytuł:  Re: uklad ch³odzenia

wielki3333 pisze:
dwa m-ce temu zmieni³em mojego me¶ka na na ¶wie¿szego i sauwa¿y³em ,¿e jak jade po d³u¿sz± górke to sie woda zagotowuje 120st i wywala przelewem .Po drugim razie przep³uka³em ca³y uk³ad ¶rodkiem do p³ukania,by³o du¿o syfu ale chyba nic nieda³o bo znowu sie zagrza³,co robiæ



Witaj,

przyczyna może dosyć prozaiczna.
Może się okazać, że zamulona jest taka mała rureczka w kształcie U odpowiadająca za odpowietrzenie pompy wody.
Postępowanie:
- odkręcić dwie śrubki
- przepchać najlepiej drutem
- dobrać nowe podkładki
- przykręcić

Cała operacja w granicach 15 minut pracy.

Powinno ustąpić.

Pozdrawiam

Kolarek

Autor:  wielki3333 [ wt paź 11, 2005 3:30 pm ]
Tytuł: 

240D

Autor:  kolarek [ wt paź 11, 2005 3:40 pm ]
Tytuł: 

wielki3333 pisze:
240D


Silnik ten nie ma paru a parenaście lat.
Rureczka na 90%!

Pozdrawiam

Autor:  wielki3333 [ wt paź 11, 2005 5:55 pm ]
Tytuł: 

Przed chwilką wyczyściłem rurke jedna śrobka miała zapchane otworki.Efekt czyszczenia opisze przy najbliższej okazji jak tylko napotkam jakąś większą górkę
pozdrawiam i dzięki za pomoc

Autor:  TOXIC [ śr paź 12, 2005 5:36 pm ]
Tytuł:  Re: uklad chłodzenia

Cytuj:
Witaj,

przyczyna może dosyć prozaiczna.
Może się okazać, że zamulona jest taka mała rureczka w kształcie U odpowiadająca za odpowietrzenie pompy wody.
Postępowanie:
- odkręcić dwie śrubki
- przepchać najlepiej drutem
- dobrać nowe podkładki
- przykręcić
Cała operacja w granicach 15 minut pracy.
Powinno ustąpić.
Pozdrawiam
Kolarek


ha, problem mam też z temperaturą(zbyt wysoką czasem w korku, na światłach, pod górkę) czy 102.982 też ma tą rurkę? jak tak to może jakies zdjęcie????? please [zlosnik]

Autor:  wielki3333 [ śr paź 12, 2005 9:24 pm ]
Tytuł: 

rurka jest z przodu silnika za górną rurą od chłodnicy

Autor:  TOXIC [ czw paź 13, 2005 9:03 pm ]
Tytuł: 

wielki3333 pisze:
rurka jest z przodu silnika za górną rurą od chłodnicy

Niewiele mi to mówi, ale jutro po robocie sprawdze.
Jakby kto jakiś obrazek miał, to chetnie [zlosnik]
POZDRO [zlosnikz]

Autor:  kriss [ pt paź 14, 2005 11:35 am ]
Tytuł: 

A może ktoś odpowie co jest przyczyną utrzymywania się na trasie temp w okolicach 70 stopni....dzisiaj w nocy zrobiłem 360 km i ani na chwilę wskazówka nie dotknęła 80-tki....to chyba też nie za fajnie?...silnik M110.

Autor:  BamBam [ pt paź 14, 2005 11:49 am ]
Tytuł: 

moze termostat??

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt paź 14, 2005 12:09 pm ]
Tytuł: 

Na 100000000% termostat-nie wiem czemu ale wszystkie moje mercedesy w wieku około 17-20 lat maja padniety termostat.Zawsze jak sie zabieram za wymiane to jest jeszcze oryginalny z gwaizdka i zawsze ta sama usterka ze jest troche otwarty i zimny niedogrzany silnik...Taka juz przypadłosc termostatow MB i ich trawałosc na około 20lat....

Autor:  BamBam [ pt paź 14, 2005 12:27 pm ]
Tytuł: 

TOXIC pisze:
ha, problem mam też z temperaturą



tu mialo to byc - moze visco?? ja mialem cos z viskiem w 250D - gorka, miasto i temp szla w gore.

Autor:  qzyn [ pt paź 14, 2005 3:52 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Na 100000000% termostat

Przerabialem w 240TD i 300TD. Pierwszy byl zbyt zimny (70*) a drugi non stop 100*. Oba sie zacieraly i reagowaky dziwnie skokowo. Porzadny to 20-30 PLN a warto. Przestaje byc potrzebna tektura w atrapie zima :-)

Przy okazji wymiana plynu chlodniczego i kolejne kika lat spokoju :-)
Te rurkr odpowietrzajaca czyscilem przy wymianie pompy wody.

Autor:  Petersen [ ndz paź 16, 2005 8:00 pm ]
Tytuł: 

kriss pisze:
A może ktoś odpowie co jest przyczyną utrzymywania się na trasie temp w okolicach 70 stopni....dzisiaj w nocy zrobiłem 360 km i ani na chwilę wskazówka nie dotknęła 80-tki....to chyba też nie za fajnie?...silnik M110.


TERMOSTAT. JEDYNE CO MI PRZYCHODZI DO GŁOWY.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/