MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Stukajacy regulator - magistrala olejowa w V8
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14670
Strona 1 z 1

Autor:  lewandek [ pt paź 14, 2005 1:33 pm ]
Tytuł:  Stukajacy regulator - magistrala olejowa w V8

Mam ciekawy przypadek w moim silniku M116.
Mianowicie po porannym zapaleniu stuka jeden z regulatorow luzu zaworowego - na pierwszym cylindrze (prawa glowica).
Standardowa procedura przy stukajacym regulatorze (zgaszenie i ponowne zapalnie) nie pomaga.
Zdjalem pokrywe zaworowa - dzwigienka na pierwszym zaworze byla luzna - regulator "siedzial", wymienilem regulator i nastepnego dnia sytuacja ze stukaniem sie powtorzyla.
Ponownie zdjalem pokrywe zaworowa - regulator znow siedzial (grzybek byl w maksymalnej dolnej pozycji) i teraz podczas odkrecania zwrocilem uwage, ze regulator w pewnym momencie przy wykrecaniu robi: PSSSS... i wstaje do normalnej pozycji.

Tak wiec wychodzi na to, ze pojawia sie jakies podcisnienie w kanale regulatora luzu, ktore go wsysa i dopiero po kilkudziesieciu sekundach od uruchomienia silnika, olej go podnosi.

Tylko SKAD w tym miejscu tak silne podcisnienie, zeby wessac regulator.

Sytuacja zdarza sie tylko po nocy (przyjmijmy 12 godzinny postoj) - po porannym odpaleniu auto moze stac 6 godzin i po powtornym uruchomieniu nie stuka.

Zauwazylem tez, ze jezeli przed postawieniem auta na noc ostatnie kilometry przejade nieco szybciej - wyzsze obroty silnika - zdarza sie, ze rano w ogole nie stuka.

Autor:  JaKon [ pt paź 14, 2005 2:56 pm ]
Tytuł: 

Kup u mniemotor [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] a tak serio, mysleze jestes przewrazliwiony... ;)

Autor:  lewandek [ ndz paź 16, 2005 3:39 pm ]
Tytuł:  Stukajacy regulator - update

Korzystajac z weekendu bez samochodu (uszczelka pod pokrywa zaworow zmienila sie w 2 uszczelki) obadalem dokladnie zachowanie regulatorow.
Po 12 godzinach stania autka nic ich nie wessalo, takze trop z podcisnieniem byl bledny, natomiast z magistrali olejowej doprowadzonej do nich jakims cudem schodzi olej. Efekt wessania i podcisnienie robi sie poniewaz przy uruchomieniu regulator probuje zassac olej - a nie ma skad go zassac wiec zasysa sam siebie - dlatego siada. Wstaje dopiero jak olej do niego dojdzie.

Gdzie szukac przyczyny takiego zachowania???

Moje typy na dzis:
- pompa olejowa
- zawor zwrotny (po uruchomieniu silnika cisnienie oleju na wskazniku od razu wskakuje na 3 - wiec to chyba nie on).
- uszczelka pod glowica (pomiedzy wymianami oleju nie dolewam ani grama, stan plynu chlodzacego jest staly, nic nie cieknie, pracuje idealnie na wszystkie cylindry - wiec mam nadzieje, ze to nie ona)
- przytkany kanal olejowy (po wieczornym przegonieniu autka nic nie stuka - wiec tez chyba to nie to).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/