MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pomocy- zawory M103 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14746 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mechu [ śr paź 19, 2005 10:35 am ] |
Tytuł: | Pomocy- zawory M103 |
Witam, chyba mam niewąski problem, dziś rano padł mi piąty cylinder-ciśnienie 0 ![]() pozdr Mechu |
Autor: | AndyS [ śr paź 19, 2005 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
UUU uch! To nie częsty przypadek bo po obserwacjach co z M103 wyczyniał mój słynny kolega-taksówkarz ![]() ![]() Pozdrowienia |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr paź 19, 2005 9:16 pm ] |
Tytuł: | |
szukaj uzywki....mozna nowy jeden kupic w ASO -nawet w aso nie bedzie chyba wiecej niz 100zł szt.Ale moim zdaniem to poszukaj na allegro kogos co ma silnik na czesci i sprzeda Ci za grosze |
Autor: | Mechu [ pt paź 21, 2005 1:14 pm ] |
Tytuł: | |
Wiem już co się stało, po zdjęciu "klawiatury" okazało się że zawór wydechowy jest dość mocno rozklepany, ponadto cały się rusza w prowadnicy czeka mnie wymiana prowadnic oczywiście obróbka głowicy, uszczelnienie silnika, jak myślicie czy zmienić od razu pierścienie na nowe, bo trochę sporo mi brał oleju przed awarią. |
Autor: | AndyS [ pt paź 21, 2005 2:52 pm ] |
Tytuł: | Hmmmmm |
Mechu pisze: Wiem już co się stało, po zdjęciu "klawiatury" okazało się że zawór wydechowy jest dość mocno rozklepany, ponadto cały się rusza w prowadnicy czeka mnie wymiana prowadnic oczywiście obróbka głowicy, uszczelnienie silnika, jak myślicie czy zmienić od razu pierścienie na nowe, bo trochę sporo mi brał oleju przed awarią.
Osobiście jestem zwolennikiem praktyki -"co oryginał to oryginał" i najczęściej postepuję zgodnie z nią. No oczywiscie przychodzi moment, że oryginał ma dosyć. Rzecz w tym aby 100%-wo określić ten moment (no i przyczynę). Po prostu potrzebna jest weryfikacja części. Pierścienie, luzy na zamkach oraz (ważne!) stan tłoków trzeba obejżeć i pomierzyć. Może się okazać, że wymiana pierścieni da efekt na krótko lub nieproporcjonalnie mały bo tłoki mają "wychlastane" rowki. Nic nie dzieje się bez przyczyny. Jeżeli pierścienie dostały w "d..pę" przez olej to słabe smarowanie wykończyło i tłoki. To samo jeżeli jest bardzo duży przebieg. Praktyka warsztatowa zaleca wymieniać wtedy obie rzeczy a to już wielki remont Reasumując: Najpierw poszukaj miejsc wycieków oleju (mam M103 więc wiem ![]() To wiedza nabyta od mojego ojca (45 lat praktyki silnikowej) - przedstawiciela "starej szkoły". Na pewno będą i inne opinie. Ja pozostanę przy swojej - praktycznie nigdy mnie nie zawiodła. Pozdrowienia |
Autor: | Mechu [ pt paź 21, 2005 3:32 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odpowiedż -pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |