MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Regulacja obrotów M110
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14764
Strona 1 z 1

Autor:  Piotr735 [ czw paź 20, 2005 12:04 pm ]
Tytuł:  Regulacja obrotów M110

Witam. Gdzie szukać jakiegoś regulatora obrotów w 280?
Chciałbym podnieśmu troszkę obroty bo jak jest mocno ciepły to raz po raz zgaśnie.

Autor:  harrier [ czw paź 20, 2005 12:44 pm ]
Tytuł: 

Z tego co ja wiem, to reguluje sie kluczem imbusowym pod deklem filtra powietrza i śrubokrętem płaskim między głowicą a obudową filtra (regulacja naciągu linki gazu) - przy numerach silnika. Jak będę przy samochodzie to strzele fote.

Jak się mylę, to napewno ktoś mnie poprawi.

Pozdrawiam,

Autor:  michau [ czw paź 20, 2005 12:51 pm ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
Chciałbym podnieśmu troszkę obroty bo jak jest mocno ciepły to raz po raz zgaśnie.


Hej, tez mialem taki problem i wcale nie byla to wina niskich obrotow. Po wymianie klapy przeplywomierza, regulacji skladu mieszanki i regulacji zaworow, nie gasnie tak jak kiedys (a gasl na cieplym silniku co chwile), mimo, ze ma teraz duzo nizsze obroty biegu jalowego (tez zostaly wyregulowane). Ponadto silnik pracuje o wiele ciszej i super zapala. Odzyskalem wiare w swoj motor [oczko] Generalnie daze do tego, ze to gasniecie niekoniecznie musi byc spowodowane zbyt niskimi obrotami. Wiecej na ten temat znajdziesz w watku http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=11849

Pozdrawiam i zycze powodzenia [oczko]

Autor:  kriss [ czw paź 20, 2005 1:16 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
Piotr735 pisze:
Chciałbym podnieśmu troszkę obroty bo jak jest mocno ciepły to raz po raz zgaśnie.


Hej, tez mialem taki problem i wcale nie byla to wina niskich obrotow. Po wymianie klapy przeplywomierza, regulacji skladu mieszanki i regulacji zaworow, nie gasnie tak jak kiedys (a gasl na cieplym silniku co chwile), mimo, ze ma teraz duzo nizsze obroty biegu jalowego (tez zostaly wyregulowane). Ponadto silnik pracuje o wiele ciszej i super zapala. Odzyskalem wiare w swoj motor [oczko] Generalnie daze do tego, ze to gasniecie niekoniecznie musi byc spowodowane zbyt niskimi obrotami. Wiecej na ten temat znajdziesz w watku http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=11849

Pozdrawiam i zycze powodzenia [oczko]


Jakbyś jeszcze zdradził kto Ci się tak ładnie zajął tą regulacją M110 to byłoby fajnie.
Pozdrawiam!

Autor:  michau [ czw paź 20, 2005 1:30 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jakbyś jeszcze zdradził kto Ci się tak ładnie zajął tą regulacją M110 to byłoby fajnie.


Wiele razy bylo juz pisane (m.in. w przytoczonym przeze mnie watku), zeby z regulacja M110 jechac do zakladu ASEKO przy ulicy Mińskiej w Warszawie. Tam musisz sie udac.

Pozdrawiam

Autor:  kriss [ czw paź 20, 2005 1:48 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
Cytuj:
Jakbyś jeszcze zdradził kto Ci się tak ładnie zajął tą regulacją M110 to byłoby fajnie.


Wiele razy bylo juz pisane (m.in. w przytoczonym przeze mnie watku), zeby z regulacja M110 jechac do zakladu ASEKO przy ulicy Mińskiej w Warszawie. Tam musisz sie udac.

Pozdrawiam


Tak...tyle , że ASEKO jak usłyszało że jest instalacja gazowa w aucie to umyło rączki....

Autor:  michau [ czw paź 20, 2005 2:35 pm ]
Tytuł: 

kriss pisze:
Tak...tyle , że ASEKO jak usłyszało że jest instalacja gazowa w aucie to umyło rączki....


U mnie tez nie ruszali gazu. Wszystko bylo regulowane na Pb, bo tego dotyczyl moj problem. Jeszcze raz odsylam do lektury przytoczonego watku. [cool]

Pozdrawiam

Autor:  erio [ pn paź 24, 2005 12:56 am ]
Tytuł: 

harrier pisze:
Z tego co ja wiem, to reguluje sie kluczem imbusowym pod deklem filtra powietrza i śrubokrętem płaskim między głowicą a obudową filtra (regulacja naciągu linki gazu) - przy numerach silnika. Jak będę przy samochodzie to strzele fote.

Jak się mylę, to napewno ktoś mnie poprawi.

Pozdrawiam,


oj chyba wprowadzasz kolegę w błąd.

Kluczem imbusowym pod filtrem powietrza reguluje się skład mieszanki ... tzn jaka dawka paliwa ma byc podana przy danym wychyleniu klapy przepływomierza ( dobrze żeby ta klapa była niedoświadczona strzałami z gazu - PROSTA NIE POKRZYWIONA, NIE PROSTOWANA, vide post michaua), na podstawie podcisnienia kóre powoduje ewychylenie w/w klapy. FABRYCZNIE SRUBA IMBUSOWA JEST ZALAKOWANA I NIE POWINNO SIĘ JEJ RUSZAĆ BEZ ANALIZATORA SPALIN!!!!! zmienia dawkę paliwa w pełnym zakresie obrotów nie tylko na wolnych , w stosunku do ilości powietrza.

Sruba na sruboktęt długi płaski , biała plastikowa ze sprężynką z przodu w okolicach gumowego kołnierza łączącego ukłąd wtryskowy (tzw. szprycę") z przepustnicą służy co regulacji wolnch obrotów. Wykręcając srubę dajemy więcej powietrza i zwiększają się obrotuy. ( dziala super przy prostej nie prostowanej klapie przepływomierza.)

Regulacja wolnych obrotów polega na zwiększaniu ilości powietrza przepływającą osobnym kanałem obok klapy przepływomierza. za pomocą w/w śrubki.

Jako użytkownik sprawdz klapę czy jest idealna (BAAAARDZO WAŻNE) i nieprostowana po czym reguluj tylko białą srubą na srubokręt płaski

Autor:  harrier [ pn paź 24, 2005 1:17 am ]
Tytuł: 

erio pisze:
oj chyba wprowadzasz kolegę w błąd

Trochę mi przykro z tego powodu, ale przynajmniej i ja się dowiedziałem tego o co pytałem przy okazji innego wątku i nieuzyskałem odpowiedzi ( http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 054#128054 ). :-P

Rozumiem, że chodzi Ci o tą śrubę: http://www.bsdtruck.net/~harrier/galler ... lnik09.jpg do regulowania wolnych obrotów? Po ostatnich regulacjach odniosłem wrażenie, że jak silnik jest zimny (na ssaniu) to obroty zrobiły sie za wysokie (ponad 1.5k obr/min), a na wolnych obrotach po nagrzaniu nadal więdną do prawie zera... a czasami całkowicie gaśnie.

Pozdrawiam,

Autor:  harrier [ pn paź 31, 2005 5:37 pm ]
Tytuł: 

Tak sobie pomyślałem... auto stało dość długo nieodpalane, więc może jakieś wężyki wymagają wymiany? Coś może sparciało i kwalifikuje się do wymiany? Jak to sprawdzić? Poproszę o jakieś podpowiedzi, schematy EPC, linki...

Pozdrawiam,

Autor:  AMG [ wt lis 01, 2005 12:05 pm ]
Tytuł: 

erio pisze:
oj chyba wprowadzasz kolegę w błąd.

Kluczem imbusowym pod filtrem powietrza reguluje się skład mieszanki ...


Dokładnie tak !!

Dopiero by sobie Kolega narobił jak by poszedł za Twoja radą.

Autor:  harrier [ wt lis 01, 2005 12:22 pm ]
Tytuł: 

AMG pisze:
Dopiero by sobie Kolega narobił jak by poszedł za Twoja radą.

Przepraszam. Wstyd mi.

Pozdrawiam,
Konrad Lapsz / harrier

Autor:  kruszyn [ wt lis 01, 2005 1:20 pm ]
Tytuł: 

a ja tam proponuje jezeli ktos nie chce sobie jeszcze gorzej napsuc a nie ma w tym doswiadczenia lepiej nie grzebac samemu :D:D M110 to nieprzewidywalna bestia dla ,,domowych majsterkowiczkow,,:D:D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/