MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 1:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 30, 2005 11:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Witam!
Posiadam 123 280e i mam problemik.
Auto do 160 idzie jak wsciekłe powyżej zaczyna się dławić i szczela gaz.
Zaznaczam ze nie pali wiele i nie wiem czy regulowac.
Pytanko. Ile wam idą 280 na gazie w automacie?
Jeszcze jedno.
Mam trzy stopniowego automata i na liczniki III jest przy 160. O co w tym chodzi?

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 11:23 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Piotr735 pisze:
Auto do 160 idzie jak wsciekłe powyżej zaczyna się dławić i szczela gaz.
Zaznaczam ze nie pali wiele i nie wiem czy regulowac.


To ze nie pali wiele to wcale może nie być dobrym objawem. Czy regulowany jest na ucho czy z analizatorem ? Jeżeli masz za uboga mieszankę to za niedługo zaczną się Twoje problemy.

Piotr735 pisze:
Pytanko. Ile wam idą 280 na gazie w automacie?


Myślę, że do 180 powinien lekko polecieć, jedź na analizator w pierwszej kolejności.

Piotr735 pisze:
Mam trzy stopniowego automata i na liczniki III jest przy 160. O co w tym chodzi?


Że teoretycznie maksymalna prędkośc na dwójce może wynieść 159 i w tym momencie skrzynia przerzuci bieg na 3. Ale z tego co zauważyłem po swoim silniku, to maksymalna prędkośc w automacie 3 biegowym, wynosi około 120.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 11:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
WeebShut pisze:
maksymalna prędkośc na dwójce może wynieść 159 i w tym momencie skrzynia przerzuci bieg na 3


hmm, u mnie na blacie jest tak:
Obrazek

znaczy to ze dopiero przy 40 wrzuca jedynke?? :)

ale zarty na bok, nie oznacza to maks predkosci na danym biegu?

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 11:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
WeebShut pisze:
Że teoretycznie maksymalna prędkośc na dwójce może wynieść 159 i w tym momencie skrzynia przerzuci bieg na 3


Głupi jetsem i nic mi się nie zgadza
Rozumiem że na III (160km) przełoży na III przy II (90km) przełoży n na II
I (60km) przeloży na I a 0-60 to na co przełoż [zlosnikz]

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 11:55 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Piotr735 pisze:
Głupi jetsem i nic mi się nie zgadza


Tego to nie wiem ;-)

Piotr735 pisze:
a 0-60 to na co przełoż


Musisz go na piechotę rozpędzić ;-)

Mój błąd :D Źle się wypowiedziałem, oznaczają maksymalne prędkości, ale przy 160, to raczej nie będziesz miał końca możliwości silnika 2.8.

Dlatego pierwszą rzeczą powinno być wyregulowanie instalacji na analizatorze.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 11:56 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Piotr735 pisze:
Mam trzy stopniowego automata i na liczniki III jest przy 160. O co w tym chodzi?


Masz na pewno 4 biegowa skrzynie. Kreseczki na liczniku oznaczaja momenty zmiany biegow, kiedy ruszasz z 'pedalem w podlodze'. III przy 160 oznacza, ze 3 zmiana biegu (czyli na czworke) nastapi przy tej wlasnie predkosci. Jesli bedziesz traktowal pedal gazu delikatniej, zmiany biegow nastapia wczesniej.

Co do predkosci maksymalnej nie wiem, bo nie testowalem. Ale raz jechalismy tym autem na gazie (wszyscy w aucie na gazie [zlosnik] ) okolo 180km/h (tyle pokazywal licznik). Wydawalo sie jednak, ze moze pojechac wiecej. Katalogowa V - max dla 185 konnej w123 280E z autmatem to 205km/h - oczywiscie na Pb.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 12:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
michau pisze:
III przy 160 oznacza, ze 3 zmiana biegu (czyli na czworke) nastapi przy tej wlasnie predkosci


no tak wlasnie tez bym obstawial. czy mozna po VIN'ie stwierdzic ilu biegowy jest automat w aucie?
Troche odbieglem od tematu. ja mam 123 200 i wlasnie w automacie.

_________________
'00 BMW 530d touring

Obrazek

'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 12:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
BamBam pisze:
czy mozna po VIN'ie stwierdzic ilu biegowy jest automat w aucie?


Po numerze VIN mozesz ustalic numer skrzyni biegow, a nastepnie po jej numerze ustalic, jaka to skrzynia. Niemniej jednak w W123 200 (zarowno z silnikiem M115 jak i M102) bylo tylko 4 biegowe automaty.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 12:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
michau pisze:
Niemniej jednak w W123 200 (zarowno z silnikiem M115 jak i M102) bylo tylko 4 biegowe automaty.


Dzieki, to mi wystarczy!

_________________
'00 BMW 530d touring

Obrazek

'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 12:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
michau pisze:
Masz na pewno 4 biegowa skrzynie.


A po czym taka pewność? Jak to sprawdzić na 100%

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 12:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
po prostu przy ruszaniu pedał w podłoge - wtedy ruszy z 1, gdy ruszasz delikatnie to rusza z 2.
biegi sa 4 i koniec [zlosnikz]
ja jechałem 190 i konczyła się droga ale jeszcze by szedł

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 12:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Cytuj:
A po czym taka pewność? Jak to sprawdzić na 100%


Do W123 280E bylo montowane tylko 4 biegowe automaty, przy czym niektore startuja z dwojki przy delikatnym wcisnieciu gazu na D. Jesli masz taka wlasnie skrzynie, a chcesz ruszyc z jedynki, musisz ruszac z 'gazem w podlodze', lub wybrac odpowiedni program skrzyni - i tu nie mam pewnosci - bedzie to chyba L.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 12:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
kubol pisze:
po prostu przy ruszaniu pedał w podłoge - wtedy ruszy z 1, gdy ruszasz delikatnie to rusza z 2.


no wlasnie, tez to zauwazylem.

podobnie jak w 200D automat. Kiedys z ojcem, jeszcze za gowniarza, probowalismy to rozgrysc. a ze ruszenie z kopa w 200D jest prawie nie mozliwe to ruszal z 2 i wychodzily ciagle 3 biegi. Ale kiedys wrzucilismy pozycje chyba L (dobrze kojarze, jest D S i L jako ostatnia pozycja) i przy 30 paru, zgodnie z licznikiem wrzucil 2! i na koncu wyszly nam 4 biegi :)

_________________
'00 BMW 530d touring

Obrazek

'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 12:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Cytuj:
Do W123 280E bylo montowane tylko 4 biegowe automaty, przy czym niektore startuja z dwojki przy delikatnym wcisnieciu gazu na D. Jesli masz taka wlasnie skrzynie, a chcesz ruszyc z jedynki, musisz ruszac z 'gazem w podlodze', lub wybrac odpowiedni program skrzyni - i tu nie mam pewnosci - bedzie to chyba L.


A to mi wszystko wyjaśnia.
Dziękuje za wyczerpującą pomoc

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 30, 2005 1:58 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
przy pomiarze V-max musisz wziąśc pod uwage ze zagazowane auto ma przytkany dolot powietrza (bunkrem) co powoduje że nie uzyskasz nigdy pełnej mocy z motoru nawet jak przełączysz na Pb.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl