MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak to sie mogła stać - HISTORIA PEWNEGO WAŁKA ROZRZĄDU 300D https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14958 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | maxw123 [ ndz paź 30, 2005 10:54 am ] |
Tytuł: | Jak to sie mogła stać - HISTORIA PEWNEGO WAŁKA ROZRZĄDU 300D |
Czy ktoś może wie jak do tego doszło??? Wałek pękł między podporami - z tym ,że z jednej strony pęknięcie jest mniej więcej w połowie krzywki zaworowej. Peknięciu ulego również: podpora widoczna na odłamanej części i łańcuszek rozrządu. Co mogło być przyczyną pęknięcia??? http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1130665006_unfall.jpg http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11306 ... nfall2.jpg |
Autor: | Maniek [ ndz paź 30, 2005 6:53 pm ] |
Tytuł: | |
A czy to nie zączęło się wszystko od peknięcia łańcuszka rozrządu? W następstwie tego tłok walnął w otwarty zawór a ten wywalił wałek rozrządu wraz z podporą |
Autor: | maxw123 [ ndz paź 30, 2005 7:59 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawa powoli rozwiązuje sie. Tak wyglądały najlepsze zęby przy napedzie NIVO http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11306 ... nfall3.jpg A tak najgorsze http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11306 ... nfall4.jpg Napinacz łańcuszka rozrządu moim zdaniem tez zawinił. Na zaworze ani na tłoku nie widac śladu uderzania. To wygląda raczej na pęknięcie zmęczeniowe. Trzy tygodnie temu rozbierałem 240D z busa - silnik w stanie KATASTROFALNYM - ktoś na oleju przejechał z 150 tyś. Pęknięty był łańcuszek rozrządu - łańcuszek zablokował sie i wyrwał kawałek aluminiowej części miski olejowej. Pekły również dwie aluminiowe podpory wałka rozrządu... ALE wałek był cały |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |