MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zaworek od centralnego w Beczce https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14964 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | elmo25 [ ndz paź 30, 2005 4:32 pm ] |
Tytuł: | Zaworek od centralnego w Beczce |
Witam, Proszę o radę. Po zdjęciu tapicerki drzwi (przednich od strony kierowcy) słychać jak przy zaworku sterującym centralnym zamkiem (czarna obudowa, dochodzą do niego trzy przewody cisnieniowe) uchodzi powietrze. Czy to normalne czy tak powinno działać? Dodam że centralny zamek działa dopiero po uruchomieniu silnika, po zgaszeniu silnika słuchać syczenie przez kilkanascie sekund. Czy ten element może być przyczyną źle działającego CZ? Pozdrówka |
Autor: | Gerri [ ndz paź 30, 2005 6:50 pm ] |
Tytuł: | |
Te zaworki psują się rzadko. Parę słów na temat działania: Siłownik centralu ma dwie komory: "górną" oraz "dolną". Każda ma swój króciec do połączenia z instalacją. Jeżeli podciśnienie podłączymy przykładowo do "górnej" - nastąpi ruch dźwigni w górę, jak przełożymy wężyk na "dolną" - nastąpi ruch w dół. Aby ułatwić obsługę zastosowano zaworek poruszany kluczem, który "przekłada" ten przewód, albo na górę, albo na dół. Jednak jest to uproszczenie: przypuśćmy że mamy podłączenie na górną komorę (panuje w niej podciśnienie), teraz przełączymy ten wężyk za pośrednictwem zaworka na "dół" i czekamy na efekt. I co? NIC SIĘ NIE DZIEJE. W komorze górnej jest "stare" podciśnienie, w komorze dolnej właśnie je wytworzyliśmy. A więc doszło do równowagi: w jednej komorze zostało podciśnienie, w drugiej jest wytworzone nowe - membrana się więc nie ruszy! I tutaj mamy drugie działanie zaworka: komora w danym czasie niepołączona ze źródłem pociśnienia jest łączona z atmosferą, aby mógł nastąpić ruch membranki. Odgłos napowietrzania jest słyszalny dopóki membranka w którychkolwiek drzwiach się porusza. Po zakończeniu procesu zamykania/otwierania ten syk ustaje. Teraz, jak (mam nadzieję) zrozumiałeś o co biega, to przeanalizuj przypadek przedziurawionej membrany w którymkolwiek z siłowników. Możesz opisać wnioski do których doszedłeś ![]() |
Autor: | elmo25 [ pn paź 31, 2005 8:39 am ] |
Tytuł: | |
Ok dzięki za opisanie problemu - bylem prawie pewny że to właśnie wina tego zaworka. Nie pozostaje mi nic innego jak rozbierać wszystkie drzwi, klapę i wlew paliwa wtedy mam nadzieję że coś się wyjaśni. Oczywiście dam znać jak poszło. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn paź 31, 2005 9:06 am ] |
Tytuł: | |
ten zaworek ma budowe rownie skomplikowana jak cep ![]() |
Autor: | elmo25 [ śr lis 02, 2005 9:27 am ] |
Tytuł: | |
Witajcie, Problem nieszczelności został zlokalizowany, a mianowicie nie dałem za wygraną i rozkręciłem wszystkie drzwi, kufer i wlew paliwa i okazało się że 2 siłowniki są poprostu dziurawe (uszkodzona membrama w środku siłownika). Tak więc jeden problem z głowy. Pozdrawiam |
Autor: | Idzik [ śr lis 02, 2005 10:05 am ] |
Tytuł: | |
elmo25 pisze: okazało się że 2 siłowniki są poprostu dziurawe (uszkodzona membrama w środku siłownika). Tak więc jeden problem z głowy.
Pozdrawiam To dość częsta przypadłość... ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |