MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14979 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | morus [ pn paź 31, 2005 1:50 pm ] |
Tytuł: | Zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk |
Witam serdecznie Mam pytania do bardziej doświadczonych kolegów w tej materii. Od jakiegoś czasu mam samochód z silnikiem 290 Td, przebieg 210 tys. Samochód sprowadziłem przy stanie licznika 200 tys. i ponieważ nie znam jego historii, zalałem olejem mineralnym Shell Helix diesel 15W40. W tej chwili chciałbym jednak przejść na półsyntetyk a konkretnie na Valvoline Maxlife diesel 10W40[http://www.valvoline.pl/MaxLife_Diesel_index.html]. Czy ktoś z szanownych grupowiczów miał do czynienia z tym olejem? Opis sugeruje, że jest on wytworzony z myślą o dieslach o dużych przebiegach. Z tego co wiem nie powinno się przechodzić w tym kierunku ale może w tym przypadku warto? Czy ktokolwiek kojarzy produkty z tej serii? Mają również olej do automatów z dużym przebiegiem (również czeka mnie wymiana). Pozdrawiam[/url] |
Autor: | lukasz 200 [ pn paź 31, 2005 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.valvoline.pl/MaxLife_Diesel_index |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn paź 31, 2005 6:21 pm ] |
Tytuł: | |
ja bym odradzał takie experymenty przy tym przebiegu....ponad 200 tys to moze sie cos niemiłego stac-szczegolnie z Turbiną...wiadomo jakie to stwozenie jest czułe na jakosc oleju...Ja bym polecał mineralny jak jest i tylko czesciej zmieniac np 8 tys km i juz.Tanszy olej czesciej zmieniac i bedzie git. |
Autor: | krzys124 [ pn paź 31, 2005 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
dlaczego nie , ja mialem ponad 600 kkm i jezdzilem bez problemu na półsyntetyku |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn paź 31, 2005 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
znaczy jak ? na przykład 400 czy 500 kkm i potem poł syntetyk? czy poł syntetyk od poczatku? ja nie mam nic do połsyntetyku ale jak jest od poczatku... |
Autor: | mazy [ pn paź 31, 2005 8:38 pm ] |
Tytuł: | |
Ja lałem Castrol 15w/40 i było ok.nastepnie zmieniłem na Castrol pół syntetyk(zapomniałem oznaczenia),lecz zmiana była na gorsze ;głośniejsza praca silnika,brak mocy przeb.ok250-400 tyś.(nikt tego naorawdę nigdy nie wie)jednym słowem lepiej wlać syntetyk. |
Autor: | Adaś [ pn paź 31, 2005 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
mazy pisze: Ja lałem Castrol 15w/40 i było ok.nastepnie zmieniłem na Castrol pół syntetyk(zapomniałem oznaczenia),lecz zmiana była na gorsze ;głośniejsza praca silnika,brak mocy przeb.ok250-400 tyś.(nikt tego naorawdę nigdy nie wie)jednym słowem lepiej wlać syntetyk.
czyli co masz konkretnie na myśli pisząc powyższe ![]() |
Autor: | krzys124 [ wt lis 01, 2005 8:55 am ] |
Tytuł: | |
A co za róznica , jaki wczesniej jest olej !? jesli jest wymieniany tak jak powinien ! Nie wierze w jakieś wypłukiwania lepszych olei silników na tyle ze potem szlag je trafia , za stary jetem na takie sciemy , albo trafiałem na zadbane auta , jak i bardzo wiele ich swoich prywatnych juz miałem , zawsze stare , zawsze przechodziłem na polski półsyntetyk , co miały wczesnej ?? tylko one wiedzą , przebiegi jakie ?? tez tylko One , no bo ile moze miec merc 3000td z 88 roku ? ile BMW z 88 roku ? to tylko nieliczne przykłady samochodów w których po zakupie przeszedłem na półsyntetyk i nic sie złego nie działo ! NIC ! niedawno , zakupiłem od sasiada citroena BX z gazem , wziołem go za smieszne pieniadze , by był pod blokiem i jak trzeba gdzies skoczyc do sklepu , to nie latać do garazu po auto , samochód zadbany , bardzo !! zawsze na oleju mineralnym jezdzony ! przebieg 270kkm ,. wlałem mu polskiego półsyntetyka , juz był dwa razy pod nemiecką granicą , i dalej jezdzi ! w sumie juz na półsyntetyku przejechał 1400 km , nic mu nie ma , a to silnik połaczony z skrzynią biegów ! ale .... zobaczymy co bedzie dalej ! ![]() |
Autor: | mazy [ wt lis 01, 2005 6:06 pm ] |
Tytuł: | |
Przepraszam kolege Adasia, ze swojego doświadczenia polecam oczywiście olej mineralny, a napisałem że syntetyk sory. |
Autor: | AndyS [ wt lis 01, 2005 7:47 pm ] |
Tytuł: | |
krzys124 pisze: A co za róznica , jaki wczesniej jest olej !? jesli jest wymieniany tak jak powinien ! Nie wierze w jakieś wypłukiwania lepszych olei silników na tyle ze potem szlag je trafia , za stary jetem na takie sciemy , albo trafiałem na zadbane auta (...)
![]() Przychylam się do tej opinii. Nigdy nie zwracałem uwagi co za olej był - płukałem i lałem co uważam - przeważnie syntetyk bo taki "miałem". Był okres że kupiłem W126 (no fakt 118 tyś km) włałem syntetyk. Zeby się nie bawić z różnymi olejami do 20 letniego W115 ... też wlałem ten sam syntetyk. Miałem go jeszcze 7 lat i nic - żadnych problemów - wprost przeciwnie, życzę każdemu żeby mu tak chodził silnik. W126 ma teraz prawie 200 tyś. i przy 500 obr/s rozgrzany do 82 stopni silnik (ale nie przegoniony zbyt mocno) ma ciśnienie ponad 2. Czytałem już na boardzie dyskusje na ten temat. Też życzę wszystkim takiego ciśnienia. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |