MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

uklad chłodzenia
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15002
Strona 1 z 2

Autor:  wielki3333 [ wt lis 01, 2005 9:04 pm ]
Tytuł:  uklad chłodzenia

mam problem z ukladem chlodzenia gotuje mi sie woda ,stwierdzilem ze dul chlodnicy jest zimny ,wymienilem termostat i dalej to samo wiec wyjolem go calkiem i sie niegotuje.Czy to mozliwe zeby nowy termostat byl zepsuty ,przeprowadzilem jeszcze w domu eksperyment w garnku i obydwa otwieraja sie rownoczesnie a zamontowane w aucie niedzialaja co robic

Autor:  michau [ wt lis 01, 2005 9:10 pm ]
Tytuł: 

podstawowe pytanie: jakie auto?

Autor:  wielki3333 [ wt lis 01, 2005 9:15 pm ]
Tytuł: 

123 240D

Autor:  wielki3333 [ wt lis 01, 2005 10:48 pm ]
Tytuł: 

a jesli uszczelka pod glowica jest trafiona to chlodnica bedzie ciepla czy zimna?

Autor:  Kubitus [ śr lis 02, 2005 6:35 am ]
Tytuł: 

jak dla mnie na 99% jest to uszczelka pod głowicą [szalone] ,
miałem objawy "gotowania" w w 123, w 116 i w 126 ....za kazdym razem była to uszczelka......


Pozdrawiam

Autor:  wielki3333 [ śr lis 02, 2005 8:34 am ]
Tytuł: 

a poza gotowaniem sa jeszcze jakies inne objawy ze to uszczelka pod glowica ,tak zeby byc pewnym na 100%

Autor:  wielki3333 [ śr lis 02, 2005 9:45 pm ]
Tytuł: 

bylem u mechanika i gosciu mowi ze to jest nie do naprawienia imusze sobie tektura zaslonic chlodnice i tak jezdzic bez termostatu .Co wy na to?

Autor:  SiwyBis [ czw lis 03, 2005 12:27 am ]
Tytuł: 

Witam.

W mojej starej zastawce jakis geniusz wlasnie wywalil termostat i nie szlo dojsc do ladu z chlodzeniem, ogrzewaniem i pochodnymi. Nie polecam. Termostat ma byc i dzialac jak fabryka kaze. Ostatnio przewijal sie temat takiej cienkiej metalowej rurki na pompie wody ktora moze sie zapychac. Ja sprawdzil bym najpierw pompe, pozniej ta rurke a na koncu odkamienil bym dokladnie caly uklad - jak ktos 20 lat jezdzil na kranowie to rozne rzeczy moga sie tam zrobic.

http://www.fso.inds.pl/portal/index.php ... &Itemid=29

Tu masz opis jak to zrobic dobrze i tanio.

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak.

Autor:  Wookee [ czw lis 03, 2005 9:47 am ]
Tytuł: 

wielki3333 pisze:
dul chlodnicy jest zimny

Skoro dół chłodnicy jest zimny, to może czas oczyścić/wymienić wkład?

wielki3333 pisze:
Czy to mozliwe zeby nowy termostat byl zepsuty

Tak.

wielki3333 pisze:
obydwa otwieraja sie rownoczesnie

Pytanie, czy w odpowiednim momencie dla silnika.

wielki3333 pisze:
imusze sobie tektura zaslonic chlodnice i tak jezdzic bez termostatu


SiwyBis pisze:
Termostat ma byc i dzialac jak fabryka kaze

I to jest właściwa odpowiedź :)

Wywalenie termostatu zwiększa przepływ, ale nie rozwiązuje kwestii podstawowej. W najgorszym wypadku i jako absolutną ostateczność, można nawiercić kołnierz.

SiwyBis pisze:
Ja sprawdzil bym najpierw pompe, pozniej ta rurke a na koncu odkamienil bym dokladnie caly uklad

Zrobiłbym wszystko na raz, choć "rurki" u siebie chyba nie mam, ale to już kwestia koncepcji artystycznej ;)

wielki3333 pisze:
gosciu mowi ze to jest nie do naprawienia

Znajdź sobie mechanika.

Autor:  wielki3333 [ czw lis 03, 2005 9:54 am ]
Tytuł: 

a gdzie mozna kupic ten fosforan sodowy?

a czy te srodki do plukania ukladow chlodzenia dostepne w sklepach sa bezpieczne ?

Autor:  adamkatowice [ czw lis 03, 2005 10:03 am ]
Tytuł: 

Jiedź do wasztatu specjalizującego się chłodnicach, niech tam postawią diagnozę odnośnie chłodnicy, przypuszczam że jeżsli jest w pewnej części zimna to nie obędzie się bez jej wymiany. W moim 124 też mi sie woda gotwała i miałem część chłodnicy cały czas zimną, niepotrzebnie wymieniłęm termostat, bo był dobry, wszystko było jasne po wyzycie w warsztacie zajmującym się chłodnicami - wymiana chłodnicy załatwiła wszystkie moje problemy - koszt 500 PLN z 1/2 roczną gwarancją.
Pozdrawiam
Adam

p.s. zmien mechanika na innego bo tekturę to sobie sam mogę wsadzić przed chłodnicę - pyteanie tylko co powie jak przegrzeje Ci się silnik - a diesle bardzo tego nie lubią

Autor:  wielki3333 [ pt lis 04, 2005 4:56 pm ]
Tytuł: 

zrobilem plukanko raz jeszcze rurka byla czysta nawiercilem otworek w termostacie i zobaczymy jaki bedzie efekt

Autor:  and6412 [ pt lis 04, 2005 6:13 pm ]
Tytuł: 

Chłopie, bez urazy, ale naprawde zabierasz się do tego od d... strony.
1) Mechanika na Twoim miejscu pożegnałbym od razu. Nie ma rzeczy których się naprawić nie da, są za to takie których niektórzy naprawić nei potrafią
2) Na 99% chłodnica jest walnięta. Jakim cudem część jest zimna, a część ciepła. Musi nie być przepływu

Zacząłeś rozwiązywac problem, od zastanawiania się nad tekturami i niefabrycznymi modyfikacjami (wiercenie jakichś dziurek ;-) ). Skoro fabryka wymyśliła i działało przez tyle lat w tysiącach innych identycznych, to po jaką cholere kombinujesz inaczej. Poprostu napraw element który jest zepsuty.

Autor:  Wookee [ sob lis 05, 2005 2:00 pm ]
Tytuł: 

wielki3333 pisze:
nawiercilem otworek

Wookee pisze:
W najgorszym wypadku i jako absolutną ostateczność

I produkuj się tu człowieku... [szalone]

Autor:  wielki3333 [ sob lis 05, 2005 2:42 pm ]
Tytuł: 

to jeszcze raz
dolna czesc chlodnicy jest zimna bo termostat sie nie otwiera z jednej strony termostatu jest zimna rura a od strony silnika jest goraca .Wstawilem nowy termostat i jest tosamo i tu jest problem.Po wyjeciu termostatu jest wszystko gorace (czy nowy termostat moze byc walniety)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/