MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
patent .podobno stary jak świat https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15005 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Irek [ śr lis 02, 2005 8:04 am ] |
Tytuł: | patent .podobno stary jak świat |
Panowie znawcy . Któryś z kolegów taksiarzy wspomniał mi kiedyś o ciekawym patencie z lat 90-tych jaki stosowali w beczkach zimą .Mianowicie ściągali wiatrak .Silnik był podobno lepiej dogrzany i sporo mniej palił.Niedawno też ten sposób polecił mi kolega mercedesiarz (pasjonat) .Coś wiecie na ten temat? |
Autor: | lysy2 [ śr lis 02, 2005 9:04 am ] |
Tytuł: | |
niewiele wiem w temacie, ale: -wiatrak to obciazenie dla silnika (to moze miec wplyw na spalanie), ale nie az takie wielkie -jak zaslonisz chlodnice, to tez bedzie lepiej dogrzany silnik -w miescie na krotkich trasach i zima to moze i zda egzamin, ale sprobuj tylko ruszyc w trase(nawet zima) to sie zdziwisz lekko |
Autor: | Irek [ śr lis 02, 2005 9:16 am ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: niewiele wiem w temacie, ale:
-w miescie na krotkich trasach i zima to moze i zda egzamin, ale sprobuj tylko ruszyc w trase(nawet zima) to sie zdziwisz lekko Generalnie się zgadzam ale.................... przecież wiatrak wymusza obieg powietrza przez chłodnicę.Zatem w trasie(zimą) masz naturalnie wymuszony obieg predkością pojazdu ,dodatkowo temperatura jest wiele niższa niż latem co powoduje ze chłodzenie musi być efektywne .Zatem dlaczego mam się zdziwić???? |
Autor: | Piotr735 [ śr lis 02, 2005 9:22 am ] |
Tytuł: | |
Myśle że jak utkniesz w korku bez wiatraka to zagotujesz motor. Uwaga na głowice!!! Na trasie roblemu być nie powinno. Ja bym nie ryzykował. Dobry termostat- masz ciepełko. A litr na 100km oszczędności to nic w poruwnaniu z wymianą głowicy. |
Autor: | Irek [ śr lis 02, 2005 9:43 am ] |
Tytuł: | |
Piotr735 pisze: Myśle że jak utkniesz w korku bez wiatraka to zagotujesz motor. Uwaga na głowice!!!
A litr na 100km oszczędności to nic w poruwnaniu z wymianą głowicy. Nie mozna Ci nie przyznać racji ![]() |
Autor: | runcajs [ śr lis 02, 2005 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
hehe patent znany od lat. znam wielu taksiarzy którzy tak sie bujają w zimie a ich mercedesy jezdza i jezdza;) |
Autor: | Tofik [ ndz lis 06, 2005 7:22 pm ] |
Tytuł: | |
"dochłodzić" silnik można poprzez włączenie ogrzewania na max. wraz z nadmuchem, tak robiłem w zimie gdy śmigałem z zasłoniętą chłodnicą (ale z wentylatorem). Można założyć na chłodnicę elektryczny wentylator ....nie obciąża silnika i włącza się kiedy trzeba.. |
Autor: | Milosh [ ndz lis 06, 2005 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
za to taka el. farelka obciaza alternator a ten wskutek poboru mocy posrednio obciaza silnik. Ale to juz takie pastwienie sie nad obciazeniami mechanicznymi ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn lis 07, 2005 8:33 am ] |
Tytuł: | |
boze czego to złotowy nie wymyslą ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Mroczny [ pn lis 07, 2005 10:15 am ] |
Tytuł: | |
zgadzam się auto ma mieć i chłodnicę i wentylator i jego obudowę. Super jak ma sprawny termostat i drożną chłodnicę i sprawną pompę wody - wtedy ma jeździć prawidłowo a wszelkie patenty tego typu to tak średnio mi podchodzą. W mega mrozy dopuszczam przysłonięcie chłodnicy |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |