MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
gumy na zderzakach W123 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15048 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | aegm [ czw lis 03, 2005 6:29 pm ] |
Tytuł: | gumy na zderzakach W123 |
witam! jak sie sciaga gumy ochronne na zderzakach w W123 tak by nic nie popsuc czy pourywac?bo nie wiem w ogole jak sie za nie zabrac. i czy ponowny montaz jest klopotliwy czy prostszy niz demontaz...?! dziekuje i pozdrawiam |
Autor: | wojz [ czw lis 03, 2005 7:31 pm ] |
Tytuł: | |
Banalnie prosto. Można je wysunąć, można wyrwać, jak kto woli. Zepsuć się nic nie da, chyba że masz zgnite mocowania gum - wtedy zdejmiesz je razem z gumami ![]() Właściwie nie ma potrzeby demontowania gum bocznych. Jak je założyć dowiesz się sam po zdemontowaniu. |
Autor: | aegm [ czw lis 03, 2005 7:38 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Banalnie prosto. Można je wysunąć, można wyrwać, jak kto woli.
![]() no dzieki! ale od ktorej "maryny" sie za nie zabrac i czym najlepiej by bylo lekko i skutecznie...?! bo slowo "wyrwac" mnie troche nie pokoi! kojarzy mie sie z dentysta a to jest zbyt bolesne i nieprzyjemne. ![]() a ja nie chce by mejego Benza lub jego zderzaczki cos bolalo ![]() |
Autor: | wojz [ czw lis 03, 2005 7:44 pm ] |
Tytuł: | |
Np z tyłu podważasz gumę w jakimkolwiek miejscu i ją ciągniesz. Jest elastyczna i bez kłopotu wychodzi z mocowania. Mnie kiedys całą gumę z tylnego zderzaka wyrwał pies. Nic nie zepsuł a wątpię, żeby się na MB znał ![]() Sposób cywilizowany: ściągasz gumę boczną i wysuwasz gumę. Tylko że to zbędna dodatkowa robota. Sam się przekonasz. |
Autor: | aegm [ czw lis 03, 2005 7:46 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Mnie kiedys całą gumę z tylnego zderzaka wyrwał pies. Nic nie zepsuł a wątpię, żeby się na MB znał
hm!psa nie mam ale jakos dam rade! ![]() dzieki za rade! ![]() |
Autor: | _me: how_ [ czw lis 03, 2005 7:55 pm ] |
Tytuł: | |
Gumę tylną jak sama nazwa wskazuje trzeba ciągnąć poziomo i do przodu auta. Warto mieć czysty błotnik, żeby sobie nic nie porysować i raczej odciągać gumę od karoserii. Gumy przednie są przykręcone razem ze stelażem do błotnika, więc tutaj trzeba zdjąć zderzak i stelaż od błotnika odkręcić. Przy montażu tyłu warto zastosować lubryfikant. Przodu jeśli naprawdę nie musisz & dawno tam nie zaglądałeś, to nie ruszaj, ewentualnie zobacz w jakim stanie jest stelaż, bo najczęściej jak go ruszysz, to sypnie się z błotnika, stelaż nie chce się wykręcić z przelotki przez otwór w błotniku, rozpada się i zaczynają się kłopoty. |
Autor: | wojz [ czw lis 03, 2005 8:06 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie.... warto dodać, że ja pisałem WYŁĄCZNIE o gumach nasuniętych na zderzak (np z tyłu o tej, która biegnie przez całą długość zderzaka)!!! Przykręcanych śrubami lepiej nie wyrywać ![]() (me: how) pisze: stelaż nie chce się wykręcić z przelotki przez otwór w błotniku, rozpada się i zaczynają się kłopoty.
Dokładnie - przelotka jest z aluminium (znalu?), dlatego ZAWSZE jest zapieczona. |
Autor: | _me: how_ [ czw lis 03, 2005 8:10 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Właśnie.... warto dodać, że ja pisałem WYŁĄCZNIE o gumach nasuniętych na zderzak (np z tyłu o tej, która biegnie przez całą długość zderzaka)!!!
Przykręcanych śrubami lepiej nie wyrywać ![]() Znowu każdy zrozumiał jak chciał ![]() Ja pisałem o narożnikach. ![]() |
Autor: | aegm [ czw lis 03, 2005 8:16 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Gumę tylną jak sama nazwa wskazuje trzeba ciągnąć poziomo i do przodu auta. Warto mieć czysty błotnik, żeby sobie nic nie porysować i raczej odciągać gumę od karoserii.
Gumy przednie są przykręcone razem ze stelażem do błotnika, więc tutaj trzeba zdjąć zderzak i stelaż od błotnika odkręcić. a no tak! bo zapomnialem w ogole o tych gumowych naroznikach i chodzilo mi tylko o te dumy idace w zdluz zderzaka! dobrze zrozumialem? tylny zderzak nie trzeba a przedni trzeba sciagac! ![]() bo ja juz chcal "rwac" ![]() ![]() |
Autor: | wojz [ czw lis 03, 2005 8:20 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Znowu każdy zrozumiał jak chciał
Ja pisałem o narożnikach. O jakie by nie chodziło, dziwię się trochę takim pytaniom. Wystarczy się przyglądnąć i wszystko staje się jasne. |
Autor: | _me: how_ [ czw lis 03, 2005 8:36 pm ] |
Tytuł: | |
Tak czy owak, tylne narożniki zdejmowałem, żeby miec od czego zacząć zdejmować ten gumowy pas. Margines na którym siedzi guma koroduje w pierwszej kolejności i często chrom się w tym miejscu łuszczy, dlatego warto go oczyścić, zabezpieczyć antykorozyjnie i ewentualnie podgiąć, jeśli jest gdzieś trafiony. Im będzie prostszy, tym guma będzie ładniej siedzieć. Z przodu zderzak trzeba zdjąć. To tylko dwie duże nakrętki na gwinatch we wzmocnieniu między podłużnicami. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |