MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

regulacja obrotow 123 240D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15086
Strona 1 z 1

Autor:  Przemek Sz [ sob lis 05, 2005 2:45 pm ]
Tytuł:  regulacja obrotow 123 240D

Byc moze temat byl juz omawiany ale prosze o informacje jak zmniejszyc obroty w w123 240D bo wydaje mi sie ze mam za duze a tak na sluch to inne mesie (zwlaszcza taxi) pracuja duzo wolniej byc moze wiaze sie to z oszczednosciami na paliwie.A wogule jak (zwlaszcza ze brak obrotomieza) okreslic prawidlowe obroty silnika?

Autor:  Noon [ sob lis 05, 2005 3:00 pm ]
Tytuł: 

Obroty ustawia sia słuch , do puki nie telepie , nie rzuca , pracuje równo to ok można obroty skręcać.

Co do samej regulacji to masz tak , po pierwsze (myślę że o tym wiesz ale napiszę dla pewności) w heblu zapalania masz pokrętło więc upewni się że nie jest na podniesionych obrotach czyli pokręć nim w lewo (chyba że masz odpalanie ze stacyjki no to w miejscu chebla masz pokrętło :) ). Do regulacji wolnych obrotów masz wkręt przy cięgłach gazu (tam gdzie cięgła przechodzą nad silnikiem) bodaj nad kolektorem ssącym (ale mogę się mylić) , tak czy inaczej napewno znajdziesz bo nigdzie nie jest to schowane tylko na górze na wierchu :)

Pozdrawiam

Autor:  Przemek Sz [ sob lis 05, 2005 3:21 pm ]
Tytuł: 

Autko palone jest na kluczyk. Dzieki pokombinuje wiec troche przy ciegnach :)

Autor:  kocur [ pn lis 07, 2005 10:56 am ]
Tytuł: 

Cięgna to jedno, a przede wszystkim jest śruba regulacyjna na pompie wtryskowej, na tym końcu, który jest skierowany do grodzi. Jest kontrowana drugą śrubą. Potrzebne są dwa klucze o odpowiednich rozmiarach, lekko luzujesz kontrę, delikatnie obracasz śrubą do uzyskania zadowalającego efektu, po czym dokręcasz kontrę i gotowe.
Nie skręć za bardzo, żeby nie gasł przy kręceniu kierownicą.
Pozdrawiam,

Autor:  Przemek Sz [ pn lis 07, 2005 1:36 pm ]
Tytuł:  Cięgna to jedno...

Dzieki za cenna informacje.Przy okazji widze ze masz te same autko co ja powiedz na jakim oleju jezdzisz??Bo ja na lotosie 15w40 co zauwazylem nie jest chwalone przez milosnikow mercedesow.Lotos przecierz kosztuje ok. 14zl za litr przecierz to nie wcale tak malo .Jakie skutki to moze za soba pociagnac?? Fakt ze przy mrozach strasznie gestnieje co praktycznie uniemozliwiami odpalenie silnika. Czy zmiana na mobil1 zniweluje te problemy?? Pozdrawiam rowniez! :)

Autor:  WeebShut [ pn lis 07, 2005 2:18 pm ]
Tytuł: 

Przemek Sz pisze:
Bo ja na lotosie 15w40


4 lata jeździłem na tym oleju

Przemek Sz pisze:
co zauwazylem nie jest chwalone przez milosnikow mercedesow


Ja go sobie chwaliłem, regularne wymiany co 10 000 km i nie było żadnych problemów.

Przemek Sz pisze:
Lotos przecierz kosztuje ok. 14zl


W Opolu jakieś 11 zł

Przemek Sz pisze:
Fakt ze przy mrozach strasznie gestnieje co praktycznie uniemozliwiami odpalenie silnika


Każdy olej gęstnieje przy mrozach, sprawdź mobila wrzucając go do zamrażarki i będziesz wiedział czy mają podobną gęstość, a problemów z odpalaniem szukaj raczej gdzie indziej :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/