MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 11:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 10, 2005 2:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 02, 2005 9:11 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Garmisch
witam,
może ktoś ma takie autko jak w temacie? chciałbym porównać prędkości osiągane na poszczególnych biegach, i tak:
na 1 - 40km/h,
na 2 - 60km/h,
na 3 - 90km/h,
na 4 - 120km/h,
na 5 - 150km/h.
szkrzynia wg VIN'u jest oryginalna, rozmiar kół taki jak powinien być. chyba powinien trochę więcej 'wyciągnąć', te 150 km/h osiągam po bardzo długim rozpędzaniu...
A jak to jest z przyspieszeniem: skrzynia 4 czy 5 wygra krótki sprint spod świateł?
POZDRAWIAM

_________________
W123 D30 był...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 10, 2005 2:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Wydaje mi się ze sprint z pod świtaeł jest niewykonalny w przypadku W123 300D, a jeśli juz to raczej szkoda motoru.

Zainstalowanie skrzyni 5-tki to przezd wszystkim zmniejszenie zużycia paliwa oraz hałasu podczas jazdy w trasie.

Skrzynia V w 123 nie była czesto montowana .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 10, 2005 3:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Na skrzyni 4 biegowej auto jest bardziej dynamiczne
na skrzyni 5 biegowej mniej pali.

Ja wybieram skrzynie ... automatyczną [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 10, 2005 8:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Piotr735 pisze:
Na skrzyni 4 biegowej auto jest bardziej dynamiczne


Nie do końca się z Tobą zgodzę. Przy skrzyni 4 jest mniej machania,
ale czy auto jest bardziej dynamiczne na dłuższych biegach to chyba
nie bardzo.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 11, 2005 10:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 17, 2005 1:40 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Rzeszów
i osiąga więcej niż 120 km/h


Na górę
Post: pt lis 11, 2005 1:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
kindzior pisze:
witam,
może ktoś ma takie autko jak w temacie? chciałbym porównać prędkości osiągane na poszczególnych biegach, i tak:
na 1 - 40km/h,
na 2 - 60km/h,
na 3 - 90km/h,
na 4 - 120km/h,
na 5 - 150km/h.
szkrzynia wg VIN'u jest oryginalna, rozmiar kół taki jak powinien być. chyba powinien trochę więcej 'wyciągnąć', te 150 km/h osiągam po bardzo długim rozpędzaniu...
A jak to jest z przyspieszeniem: skrzynia 4 czy 5 wygra krótki sprint spod świateł?
POZDRAWIAM


No to jest dziwne.... ja mam 240D z 5tką i 160 na auotostradzie osiagam spokojnie i wcale nie musze czeakc wiekow zanim osiagne te predkosc... 300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 11, 2005 2:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 02, 2005 9:11 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Garmisch
dobrzan pisze:
No to jest dziwne.... ja mam 240D z 5tką i 160 na auotostradzie osiagam spokojnie i wcale nie musze czeakc wiekow zanim osiagne te predkosc.. 300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej...

a przyspieszenie ma w porządku, nie czuje żeby silnik był jakiś zamulony, pracuje równo (oczywiście po rozgrzaniu) i naprawdę przyjemnie się zbiera. może mam coś nie tak z licznikiem (ten jest od skrz.4), albo samą linką?

dobrzan pisze:
300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej

tak szybko to pewnie i tak bym nie podróżował, ale jednak dziwi mnie to, że Twój silnik, teoretycznie słabszy, bez problemu osiąga 160 a mój ledwie 150...

_________________
W123 D30 był...


Na górę
Post: pt lis 11, 2005 5:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 22, 2004 11:10 pm
Posty: 80
Lokalizacja: Gliwice
dobrzan pisze:
kindzior pisze:
witam,
może ktoś ma takie autko jak w temacie? chciałbym porównać prędkości osiągane na poszczególnych biegach, i tak:
na 1 - 40km/h,
na 2 - 60km/h,
na 3 - 90km/h,
na 4 - 120km/h,
na 5 - 150km/h.
szkrzynia wg VIN'u jest oryginalna, rozmiar kół taki jak powinien być. chyba powinien trochę więcej 'wyciągnąć', te 150 km/h osiągam po bardzo długim rozpędzaniu...
A jak to jest z przyspieszeniem: skrzynia 4 czy 5 wygra krótki sprint spod świateł?
POZDRAWIAM


No to jest dziwne.... ja mam 240D z 5tką i 160 na auotostradzie osiagam spokojnie i wcale nie musze czeakc wiekow zanim osiagne te predkosc... 300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej...
Tez mam 240D i skrzynie piecio biegowa i na ostatnim bez problemu osiagam 160 km/h tyle ze podczas takiej predkosci na dluzsza mete- ciagnie olej

_________________
MB W123 300D 82r.MB W123 240D 81r. VW Golf II 1.4 87r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 11, 2005 5:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 22, 2004 11:10 pm
Posty: 80
Lokalizacja: Gliwice
kindzior pisze:
dobrzan pisze:
No to jest dziwne.... ja mam 240D z 5tką i 160 na auotostradzie osiagam spokojnie i wcale nie musze czeakc wiekow zanim osiagne te predkosc.. 300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej...

a przyspieszenie ma w porządku, nie czuje żeby silnik był jakiś zamulony, pracuje równo (oczywiście po rozgrzaniu) i naprawdę przyjemnie się zbiera. może mam coś nie tak z licznikiem (ten jest od skrz.4), albo samą linką?

dobrzan pisze:
300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej

tak szybko to pewnie i tak bym nie podróżował, ale jednak dziwi mnie to, że Twój silnik, teoretycznie słabszy, bez problemu osiąga 160 a mój ledwie 150...
Nieorientuje sie dokladnie ale kazda pojemnosc lub skrzynia diesel czy benzyna ma odpowiedni tylni most chodzi o przeliczenie mocy czy cos takiego,zorientuj sie czy w twoim aucie jest odpowiedni

_________________
MB W123 300D 82r.MB W123 240D 81r. VW Golf II 1.4 87r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 11, 2005 7:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 02, 2005 9:11 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Garmisch
leslaw pisze:
Nieorientuje sie dokladnie ale kazda pojemnosc lub skrzynia diesel czy benzyna ma odpowiedni tylni most chodzi o przeliczenie mocy czy cos takiego,zorientuj sie czy w twoim aucie jest odpowiedni

ok jutro zajrzę pod autko i sprawdzę jakie mam oznaczenie mostu

_________________
W123 D30 był...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 12, 2005 11:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Tak czy tak powiniennes miec most 3,46... czy to skrzynia 4 czy 5 tka.. wiec nie powinno byc problemu... chyba ze ktos Ci wsadzil od 200D 3,92 to nic dziwnego:))))))))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 12, 2005 1:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 02, 2005 9:11 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Garmisch
kurde głupia sprawa ale nie mogę znaleźć tego oznaczenia na moście, może mi ktoś podpowiedzieć? nie mam zbytnio czasu żeby teraz forum przeglądać. dzięki

_________________
W123 D30 był...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 12, 2005 1:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 02, 2005 9:11 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Garmisch
chyba znalazłem, z tyłu na obudowie mostu, na kołnierzu: 115 351 32 08. żadnego przecinka tam nie widzę. a więc to most od 300d?

_________________
W123 D30 był...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 13, 2005 2:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 1:19 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Numer przełożenia jest w lewym dolnym rogu tuz pod pokrywą, 3 ostatnie cyfry. Jak juz wczesniej bylo most sie nie różni w skrzynkach 4 czy 5 biegow, 5tka ma wieksze tylko ostatnie przelozenie wiec powinien byc szybszy. pozdrawiam Tomek.

_________________
W123 300D '80
W124 E280T '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 13, 2005 7:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Piotr735 pisze:
Na skrzyni 4 biegowej auto jest bardziej dynamiczne
na skrzyni 5 biegowej mniej pali.


W powyzszym przypadku nie jest tak, bo 5 u kolegii nie jest "nadbiegiem" (V max osiaga na 5 biegu). Jesli 5 jest nadbiegiem to V max auto osiaga na 4.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl