MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

5 biegów w 123 300d
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15188
Strona 1 z 2

Autor:  kindzior [ czw lis 10, 2005 2:18 pm ]
Tytuł:  5 biegów w 123 300d

witam,
może ktoś ma takie autko jak w temacie? chciałbym porównać prędkości osiągane na poszczególnych biegach, i tak:
na 1 - 40km/h,
na 2 - 60km/h,
na 3 - 90km/h,
na 4 - 120km/h,
na 5 - 150km/h.
szkrzynia wg VIN'u jest oryginalna, rozmiar kół taki jak powinien być. chyba powinien trochę więcej 'wyciągnąć', te 150 km/h osiągam po bardzo długim rozpędzaniu...
A jak to jest z przyspieszeniem: skrzynia 4 czy 5 wygra krótki sprint spod świateł?
POZDRAWIAM

Autor:  AMG [ czw lis 10, 2005 2:29 pm ]
Tytuł: 

Wydaje mi się ze sprint z pod świtaeł jest niewykonalny w przypadku W123 300D, a jeśli juz to raczej szkoda motoru.

Zainstalowanie skrzyni 5-tki to przezd wszystkim zmniejszenie zużycia paliwa oraz hałasu podczas jazdy w trasie.

Skrzynia V w 123 nie była czesto montowana .

Autor:  Piotr735 [ czw lis 10, 2005 3:45 pm ]
Tytuł: 

Na skrzyni 4 biegowej auto jest bardziej dynamiczne
na skrzyni 5 biegowej mniej pali.

Ja wybieram skrzynie ... automatyczną [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  MercBeginner [ czw lis 10, 2005 8:20 pm ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
Na skrzyni 4 biegowej auto jest bardziej dynamiczne


Nie do końca się z Tobą zgodzę. Przy skrzyni 4 jest mniej machania,
ale czy auto jest bardziej dynamiczne na dłuższych biegach to chyba
nie bardzo.

Autor:  Mroczny [ pt lis 11, 2005 10:34 am ]
Tytuł: 

i osiąga więcej niż 120 km/h

Autor:  dobrzan [ pt lis 11, 2005 1:23 pm ]
Tytuł:  Re: 5 biegów w 123 300d

kindzior pisze:
witam,
może ktoś ma takie autko jak w temacie? chciałbym porównać prędkości osiągane na poszczególnych biegach, i tak:
na 1 - 40km/h,
na 2 - 60km/h,
na 3 - 90km/h,
na 4 - 120km/h,
na 5 - 150km/h.
szkrzynia wg VIN'u jest oryginalna, rozmiar kół taki jak powinien być. chyba powinien trochę więcej 'wyciągnąć', te 150 km/h osiągam po bardzo długim rozpędzaniu...
A jak to jest z przyspieszeniem: skrzynia 4 czy 5 wygra krótki sprint spod świateł?
POZDRAWIAM


No to jest dziwne.... ja mam 240D z 5tką i 160 na auotostradzie osiagam spokojnie i wcale nie musze czeakc wiekow zanim osiagne te predkosc... 300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej...

Autor:  kindzior [ pt lis 11, 2005 2:20 pm ]
Tytuł: 

dobrzan pisze:
No to jest dziwne.... ja mam 240D z 5tką i 160 na auotostradzie osiagam spokojnie i wcale nie musze czeakc wiekow zanim osiagne te predkosc.. 300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej...

a przyspieszenie ma w porządku, nie czuje żeby silnik był jakiś zamulony, pracuje równo (oczywiście po rozgrzaniu) i naprawdę przyjemnie się zbiera. może mam coś nie tak z licznikiem (ten jest od skrz.4), albo samą linką?

dobrzan pisze:
300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej

tak szybko to pewnie i tak bym nie podróżował, ale jednak dziwi mnie to, że Twój silnik, teoretycznie słabszy, bez problemu osiąga 160 a mój ledwie 150...

Autor:  leslaw [ pt lis 11, 2005 5:45 pm ]
Tytuł:  Re: 5 biegów w 123 300d

dobrzan pisze:
kindzior pisze:
witam,
może ktoś ma takie autko jak w temacie? chciałbym porównać prędkości osiągane na poszczególnych biegach, i tak:
na 1 - 40km/h,
na 2 - 60km/h,
na 3 - 90km/h,
na 4 - 120km/h,
na 5 - 150km/h.
szkrzynia wg VIN'u jest oryginalna, rozmiar kół taki jak powinien być. chyba powinien trochę więcej 'wyciągnąć', te 150 km/h osiągam po bardzo długim rozpędzaniu...
A jak to jest z przyspieszeniem: skrzynia 4 czy 5 wygra krótki sprint spod świateł?
POZDRAWIAM


No to jest dziwne.... ja mam 240D z 5tką i 160 na auotostradzie osiagam spokojnie i wcale nie musze czeakc wiekow zanim osiagne te predkosc... 300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej...
Tez mam 240D i skrzynie piecio biegowa i na ostatnim bez problemu osiagam 160 km/h tyle ze podczas takiej predkosci na dluzsza mete- ciagnie olej

Autor:  leslaw [ pt lis 11, 2005 5:50 pm ]
Tytuł: 

kindzior pisze:
dobrzan pisze:
No to jest dziwne.... ja mam 240D z 5tką i 160 na auotostradzie osiagam spokojnie i wcale nie musze czeakc wiekow zanim osiagne te predkosc.. 300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej...

a przyspieszenie ma w porządku, nie czuje żeby silnik był jakiś zamulony, pracuje równo (oczywiście po rozgrzaniu) i naprawdę przyjemnie się zbiera. może mam coś nie tak z licznikiem (ten jest od skrz.4), albo samą linką?

dobrzan pisze:
300D powinna spokojnie 170 poleciec jak nie wiecej

tak szybko to pewnie i tak bym nie podróżował, ale jednak dziwi mnie to, że Twój silnik, teoretycznie słabszy, bez problemu osiąga 160 a mój ledwie 150...
Nieorientuje sie dokladnie ale kazda pojemnosc lub skrzynia diesel czy benzyna ma odpowiedni tylni most chodzi o przeliczenie mocy czy cos takiego,zorientuj sie czy w twoim aucie jest odpowiedni

Autor:  kindzior [ pt lis 11, 2005 7:20 pm ]
Tytuł: 

leslaw pisze:
Nieorientuje sie dokladnie ale kazda pojemnosc lub skrzynia diesel czy benzyna ma odpowiedni tylni most chodzi o przeliczenie mocy czy cos takiego,zorientuj sie czy w twoim aucie jest odpowiedni

ok jutro zajrzę pod autko i sprawdzę jakie mam oznaczenie mostu

Autor:  dobrzan [ sob lis 12, 2005 11:38 am ]
Tytuł: 

Tak czy tak powiniennes miec most 3,46... czy to skrzynia 4 czy 5 tka.. wiec nie powinno byc problemu... chyba ze ktos Ci wsadzil od 200D 3,92 to nic dziwnego:))))))))

Autor:  kindzior [ sob lis 12, 2005 1:08 pm ]
Tytuł: 

kurde głupia sprawa ale nie mogę znaleźć tego oznaczenia na moście, może mi ktoś podpowiedzieć? nie mam zbytnio czasu żeby teraz forum przeglądać. dzięki

Autor:  kindzior [ sob lis 12, 2005 1:51 pm ]
Tytuł: 

chyba znalazłem, z tyłu na obudowie mostu, na kołnierzu: 115 351 32 08. żadnego przecinka tam nie widzę. a więc to most od 300d?

Autor:  kmieciuone [ ndz lis 13, 2005 2:04 pm ]
Tytuł: 

Numer przełożenia jest w lewym dolnym rogu tuz pod pokrywą, 3 ostatnie cyfry. Jak juz wczesniej bylo most sie nie różni w skrzynkach 4 czy 5 biegow, 5tka ma wieksze tylko ostatnie przelozenie wiec powinien byc szybszy. pozdrawiam Tomek.

Autor:  laudan [ ndz lis 13, 2005 7:33 pm ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
Na skrzyni 4 biegowej auto jest bardziej dynamiczne
na skrzyni 5 biegowej mniej pali.


W powyzszym przypadku nie jest tak, bo 5 u kolegii nie jest "nadbiegiem" (V max osiaga na 5 biegu). Jesli 5 jest nadbiegiem to V max auto osiaga na 4.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/