MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Stary temat, nie odpala ... :(
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15376
Strona 1 z 2

Autor:  maciej_z [ sob lis 19, 2005 10:57 pm ]
Tytuł:  Stary temat, nie odpala ... :(

Witajcie


Jestem nowym "członkiem" rodziny MB ... .

Zakupiłem swego zielonego "potwora" 3 dni temu.Ładny w zielonym kolorze :)... . Zaczęły się problemy.
W garażu sprzedajacego odpalił bez problemu; w domu po 3h. postoju odplaił z kopyta. Po krótszych postojach 1~2 h. odpalał bez problemu. Rankiem nie można było uruchomić silnika, przekręciłem "wajhę" ręcznego gazu, kręciłem i nic ... .Wczoraj postanowiłem naładować akumulator (nocą spadł śnieg) wkładam i ... nic. Żwawo kręci ... a ja jestem sfrustrowany.

Czytałem wiele postów na temat zimowych "dysfunkcji" dieseli, jednakże stosując się do wskazówek :

cytuję :"sprawdź":

-akumulator (ładowany po nieudanych próbach odpalenia, ma 3 m-ce,92Ah)
-rozrusznik (ładnie kręci)
-świece (sprawdzałem, dostają napięcie, mierzyłem czy nie ma zwarcia-nie ma, dla próby jedną wyciągnąłem i ... momentalnie się rozgrzała do czerwoności-świeca tzw. ołówek)
-układ elektryczny (mierzyłem miernikiem-ok, akumulator 14V przy rozruchu spada do 11~12V, silny prąd rozruchowy brakowało skali na chińskim mierniku :) )
-pompowałem ręczną pompką
-sprawdzałem czy jest paliwo (jest)
-odpalam na "P"

nie pomogło

Ów zielony pan to W123 300D Automat.

Pomożecie ?

Może jest ktoś Rudy Śl. lub miast ościennych; chętnie przywiozę, odwiozę (niestety nie zielonym :( ).

Autor:  Przemek Sz [ ndz lis 20, 2005 9:29 am ]
Tytuł:  Zaczęły się problemy.

Witaj! Twoje problemy moga miec rozne podloze jednakze w moim 123 240D problem ten rowniez wystepuje jak temp. na zewnatrz spadnie do 1 stopniaC to mam problem z odpaleniem pomimo tego ze swiece grzeja wszystko sprawne i w wiekszych temp. odpala bez problemu.Ja u siebie stawiam na niska kompresje silnika byc moze u ciebie to samo bo zauwaz ze zrobilo sie troszke zimno a jak silnik byl cieply to palil.Rozwiazaniem jest jeszcze co sie dowiedzialem ostatnio grzalka w bloku silnika na 220v(jesli taka posiadasz) podgrzej silnik do 40 stopni i zobacz czy odpali!pozdrawiam!

Autor:  filippo [ ndz lis 20, 2005 10:30 am ]
Tytuł: 

Na pewno sprawę rozwiąże pomiar ciśnienia na cylindrach a także dokładny przegląd filtrów paliwa. Sytuacja przypomina mi moje problemy, gdyż kupiłem auto z takimi samymi objawami prawie dokładnie rok temu. Ale już po remoncie silnika znalazłem pewnego dnia liście i owadzi kokon w filtrze paliwa. Szukaj i daj znać co znalazłeś.

Autor:  elvis [ ndz lis 20, 2005 12:02 pm ]
Tytuł: 

Poczekaj 10 sekund od momentu kiedy zgaśnie kontrolka nagrzania świec żarowych i wtedy zakręć. Coś takiego obiło mi się o uszy, chociaż może i coś zmyśliłem bo moja beczka 300D już dawno jest w innych rękach, ostatnio same benzyny.

Autor:  erio [ ndz lis 20, 2005 12:46 pm ]
Tytuł: 

wymien filtry paliwa, sprawdz przewody przelewowe czy sie nie zapowietrza przy dluzszym postokjy, , a jak nie to sprawdz cisnienie spręzania ... moze nie masz sprezania ... ale wyglada na zapoweitrzajacy sie uklad ... ja tak mialem wymienilem przewod przelewowy i jest git.

Autor:  maciej_z [ ndz lis 20, 2005 1:49 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję serdecznie za zaangażowanie :). Jutro z rana dobiorę się do bestii ... .:)

Autor:  pucek-benz [ ndz lis 20, 2005 8:30 pm ]
Tytuł: 

a moze twoja fura jest zalana OR, cieżko odpalić przy niskiej temp. jesli tak mialo by byc weż opalarke elektryczna i podgrzej wtryski i kolektory dolotowe :)

Autor:  maciej_z [ ndz lis 20, 2005 9:22 pm ]
Tytuł: 

Olej tankowałem na BP, jakie są objawy słabego stopnia sprężania ? Gdzie jest umiejscowiony ów wąż przelewowy ?

Autor:  erio [ ndz lis 20, 2005 11:58 pm ]
Tytuł: 

przewody pzrelewowe ... od wtrysku do wtrysku ... i na koncu zaślepiony, sprawdz czy gdzies nie cieknie ropa, nie poci sie ...

Autor:  _me: how_ [ pn lis 21, 2005 8:58 am ]
Tytuł: 

Pomiar kompresji to dobry pomysł, ale to dopiero diagnostyka, więc ja bym jeszcze przy okazji wyregulował zawory.

Autor:  kocur [ pn lis 21, 2005 1:13 pm ]
Tytuł: 

Zawory do regulacji. Pomiar kompresji przy okazji - będziesz miał miarodajne info o stanie silnika.
Pozdrawiam,

Autor:  Maniek [ pn lis 21, 2005 1:28 pm ]
Tytuł: 

Sporo ewentualnych problemów już jak napisałeś wyeliminowałeś.
Ustaw luzy zaworowe, zrób pomiar kompresji a przy okazji przebadaj stan końcówek wtrysków. Jesli są złe to wymień. Można też by się pokusić o ustawienie pompy wtryskowej (początek wtrysku)

Autor:  Piotr735 [ pn lis 21, 2005 3:13 pm ]
Tytuł: 

Na 99% masz koniec ciśnienia na cylindrach. Jest to przykra sprawa ale takie są fakty. Ja kiedyś miałem 200D i objawy podobne.
Pojechałem do mechanika i powiedział że silnik jest wykończony.
Ja na to że tak równo chodzi a on że równo wykończony.
Facet miał racje. [zlosnik]

Może Ci jeszcze ropa schodzić ale to 1%.

Wymiana pierścionków załatwi sprawe. No i może mały szlif.
Chyba że narazie grzałę włożysz. Ale co będzie jak pojedziesz przy -15 na seans z panienką do kina a po kinie... Pozdrawiam

Autor:  _me: how_ [ pn lis 21, 2005 3:27 pm ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
Na 99% masz koniec ciśnienia na cylindrach. Jest to przykra sprawa ale takie są fakty. Ja kiedyś miałem 200D i objawy podobne.
(...)
Może Ci jeszcze ropa schodzić ale to 1%.


Piotrze735, podziwiam pewność stawianych przez ciebie na odległość diagnoz oraz wycen realnej wartości samochodów. Powiedz tylko proszę, ze szklanej kuli którego producenta korzystasz?

Autor:  Piotr735 [ pn lis 21, 2005 3:43 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Piotrze735, podziwiam pewność stawianych przez ciebie na odległość diagnoz


A jak przy ciepłym motorze pali a jak jest zimny to nie. Co to może być.
Brak kompresji w większości przypadków w starych dieslach.
Z dieslami tak jest jak zobaczą 0 stopni C.
Jeszcze jak przebieg ponad pół miliona to 99% pewne.
No może jeszcze świece ale kolega je wykluczył a 300 ładnie pali jak ma kompresje.
Ja swojej to nawet za długo grzać nie muszę.

(me: how) pisze:
Powiedz tylko proszę, ze szklanej kuli którego producenta korzystasz?


Poprostu kojarze fakty.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/