MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
wskaźnik ciśnienia oleju https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15520 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Grakoz [ sob lis 26, 2005 11:44 pm ] |
Tytuł: | wskaźnik ciśnienia oleju |
witam. od kilku dni zauważyłem dziwne zachowanie wskaźnika ciśnienia oleju w swojej MB. a bojawai się to tym, że podczas jazdy normalnie wskazuje 3 ale na wolnych obrotach dalej pokazuje to samo. wcześniej działało tak jak powinno czyli 3 podczas jazdy i trochę ponizej 2 na wolnych obrotach. oczywiście wskazówka opada do zera po wyłączeniu silnika. ma ktoś jakiś pomysł co mogło się stać ? z góry dziękuję za pomoc |
Autor: | kane [ ndz lis 27, 2005 10:20 am ] |
Tytuł: | |
moze się po prostu zawiesza - przeczyść ale ostrożnie przy demontaży |
Autor: | Duszek [ ndz lis 27, 2005 11:35 am ] |
Tytuł: | |
A obroty są w porządku. Może masz podwyższone obroty i to jest powód. U mnie tak jest przy gazie. Sprężyna do końca nie odciąga gazu i obroty są wyższe. Może to. |
Autor: | Gerri [ ndz lis 27, 2005 1:21 pm ] |
Tytuł: | |
Jak zachowuje się wskazówka po włączeniu zapłonu? |
Autor: | Grakoz [ ndz lis 27, 2005 1:44 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A obroty są w porządku. Może masz podwyższone obroty i to jest powód. tak na słuch (nie mam obrotomierza) to obroty są w normie. kiedyś jak działało to nawet po podkręceniu rećznego gazu na maksa ciśnienie nie pokazywało nigdy 3 na wolnych obrotach. Cytuj: Jak zachowuje się wskazówka po włączeniu zapłonu?
stoi w miejscu. dopiero jak zapale silnik to wedruje na 3 . |
Autor: | aegm [ ndz lis 27, 2005 2:28 pm ] |
Tytuł: | Re: wskaźnik ciśnienia oleju |
a moze silnik niedogrzany odpowiednio i wskazowka pozostaje na 3! dzieje sie tak zwykle zima jak sie jezdzi krotkie odcinki miejskie. wtedy silnik nie osiaga tak szybko albo w ogole nie osiaga temperatury roboczej ok.80-90stopni, przy ktorej to dopiero wskazowka cisnienia oleju powinna spasc do 2.przegon go porzadnie poza miastem i zobacz jak jest. pozdr. |
Autor: | Wookee [ ndz lis 27, 2005 4:54 pm ] |
Tytuł: | |
aegm pisze: .przegon go porzadnie poza miastem
Jak już, to trzeba zostawic na jałowym. Przy przegonieniu będzie za duży przepływ powietrza i chłodzenie odp. do tego. Chyba że miałes na myśli jechanie koło (EDIT) 4000 rpm na 1 albo z maks. prędkością (przy tych warunkach drogowych) |
Autor: | aegm [ ndz lis 27, 2005 8:51 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Jak już, to trzeba zostawic na jałowym. Przy przegonieniu będzie za duży przepływ powietrza i chłodzenie odp. do tego.
na jalowym to w zimie nigdy nie nie osiagnie odpowiedniej temperatury roboczej!! chyba ze bedze cala noc chodzil. u siebie mam czesto podobny problem o ile to mozna nazwac problemem! jak jezdze po miescie krotkie odcinki to tez mi wsakznik nigdy prawie nie spada na 2. jest albo na 3 (w duze mrozy) albo na 2,5.ale jak go przegonie poza miastem na dluzszym dystansie to potem prawidlowo mam na 2 bo silnik osiaga przy wyzszych obrotach wlasciwa temp.robocza. i tu nie ma nic do tego jak napisales "duzy przeplyw powietrza" ![]() |
Autor: | Wookee [ ndz lis 27, 2005 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
aegm pisze: nigdy nie nie osiagnie
Osiągnie. Jeśli termostat jest sprawny, to nawet dość szybko. A jeśli już potrzebne są komuś wyższe obroty, to wydaje mi się, że łatwiej i bezpieczniej je uzyskać stojąc, niż prując po mokro-zamarzniętej nawierzchni. Jak się myle, to może ktos z fachowców niech mnie wyprostuje. |
Autor: | Grakoz [ pn lis 28, 2005 1:10 am ] |
Tytuł: | |
hmm co do niedogrzania to ta opcja odpada bo akurat silnik nie ma z rtm problemów. po kilku kilometrach silnik osiąga właściwą temperaturę. widze, że jednak będę musiał to rozebrać i przeczyściś czy jakoś tak |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |