MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Vacuum pompa https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15618 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Wojtek123 [ czw gru 01, 2005 12:42 pm ] |
Tytuł: | Vacuum pompa |
Cześć, na zdjęciach pokazane są silniki z dwoma różnymi pompami: Jedna ma dwa wyjścia(jedno do serwa drugie z powrotem do kolektora dolotowego) ![]() Druga zaś ma tylko jedno wyjście- do serwa: ![]() W którym roku zmieniono tą pompe z "podwójnej" na "pojedynczą" (albo na odwrót?) ? (nie wiem czy to jakaś różnica, ale chodzi mi o silniki OM615 i OM616) Dziękuje i pozdrawiam! |
Autor: | wojz [ czw gru 01, 2005 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
"pPodwójna" jest starszego typu. Obie występowały w silnikach OM616. Wydaje mi się, że zmiana nastąpiła w '79 (lub 80) roku, przy czym z moich obserwacji wynika, że nie należy jednoznacznie łączyć zmiany rodzaju pompy z pojawieniem się silników większej mocy. Dobrze by było, gdyby ktoś to jeszcze potwierdził/zaprzeczył ![]() |
Autor: | Wojtek123 [ czw gru 01, 2005 6:29 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Wydaje mi się, że zmiana nastąpiła w '79 (lub 80) roku Też mi się tak wydaje ![]() wojz pisze: przy czym z moich obserwacji wynika, że nie należy jednoznacznie łączyć zmiany rodzaju pompy z pojawieniem się silników większej mocy.
Wydaje mi się, że silnik o większej mocy na początku posiadał jeszcze "podwójną" pompę, dopiero później wprowadzono pojedynczą, ale właśnie tego nie jestem pewien |
Autor: | leslaw [ czw gru 01, 2005 6:36 pm ] |
Tytuł: | |
foto nr 2 jest z modelu z 82roku (jest to foto mojej beczuni jeszcze przed remontem)ale w ktorym roku podwojna pompa zamieniona zostala na pojedyncza to niestety niewiem. Pozdrawiam! |
Autor: | Piotr735 [ czw gru 01, 2005 7:37 pm ] |
Tytuł: | |
Ja miałem podwójną w modelu z 81r. |
Autor: | wojz [ czw gru 01, 2005 8:04 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtek123 pisze: Wydaje mi się, że silnik o większej mocy na początku posiadał jeszcze "podwójną" pompę, dopiero później wprowadzono pojedynczą
Właśnie tak mam u siebie*. *prawdopodobnie |
Autor: | VALENTINE123 [ czw gru 01, 2005 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Ogólnie vacum pomp były 3 rodzaje ,od lewej: -dwumembranowa -jednomembranowa -tłokowa To ,która ,kiedy i jakim silniku była montowana zależy od numeru i typu silnika. ![]() |
Autor: | wojz [ czw gru 01, 2005 10:01 pm ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM ![]() |
Autor: | Mitu [ czw gru 01, 2005 11:43 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM
![]() A czy nie jest tak, że motory palone z kluczyka (OM 615 i 616) miały wiekszą moc. Tzn., cheblowane 200 D miało 55 koni, a kluczykowe 60, a 240 D chelbowane miało 65 koni, a kluczykowe 72? To nie szło w parze? Do do tej pory żyłem w przeswiadczeniu, że szło... ![]() Tyle tylko, że 200 D wzmocniono pół roku później niz 240 D. |
Autor: | Wojtek123 [ pt gru 02, 2005 12:40 am ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM )?
Właśnie o to mi chodzi, kiedyś próbowałem się już tego dowiedzieć: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight= Ja mam silnik odpalany i gaszony z kluczyka, po czym wnoszę, że jest to 60 konna wersja, ale nie mam pewności, a chciałbym ją mieć ![]() Pozdrawiam! |
Autor: | Wojtek123 [ pt gru 02, 2005 12:46 am ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: Ogólnie vacum pomp były 3 rodzaje ,od lewej:
Rozumiem, że przynależność elementów 95 i 86 jest dowolna i nie zależy od typu pompy? Tzn że 95 nie występował tylko i wyłącznie z pompą dwumembranową, ale mógł również występować z jednomembranową? |
Autor: | wojz [ pt gru 02, 2005 12:43 pm ] |
Tytuł: | |
Mitu pisze: A czy nie jest tak, że motory palone z kluczyka (OM 615 i 616) miały wiekszą moc. Tzn., cheblowane 200 D miało 55 koni, a kluczykowe 60, a 240 D chelbowane miało 65 koni, a kluczykowe 72? To nie szło w parze?
Nie wiem jak 200, ale w przypadku 240D nie ![]() No chyba, że jednak tak, a ja już się pogubiłem w tym wszystkim ![]() Dlatego staram się wyszukać detale i inne takie ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ pt gru 02, 2005 7:47 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtek123 pisze: Rozumiem, że przynależność elementów 95 i 86 jest dowolna i nie zależy od typu pompy?
Nie ,odwrotnie .Jest tak jak na rys. rurka 95 jest w komplecie z pompą dwumembranową ,a 86 z jednomembranową. |
Autor: | VALENTINE123 [ pt gru 02, 2005 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM
![]() Tak,dla 240-tki tak to wygląda: Diesel engine 48KW(65PS) -do końcówki numeru silnika 063573 (dla manuala ) -do końcówki numeru silnika 021689 (dla automata) 53KW (72PS) -od końcówki numeru silnika 063574 (dla manuala) -od końcówki numeru silnika 021690 (dla automata) |
Autor: | Wojtek123 [ sob gru 03, 2005 1:16 am ] |
Tytuł: | |
VALENTINE123 pisze: Tak,dla 240-tki tak to wygląda:
VALENTINE123 a Mogłbyś sprawdzic to samo dla 200D?Byłbym bardzo wdzięczny.Dzięki i pozdrawiam! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |