MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Vacuum pompa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15618
Strona 1 z 2

Autor:  Wojtek123 [ czw gru 01, 2005 12:42 pm ]
Tytuł:  Vacuum pompa

Cześć,

na zdjęciach pokazane są silniki z dwoma różnymi pompami:

Jedna ma dwa wyjścia(jedno do serwa drugie z powrotem do kolektora dolotowego)
Obrazek

Druga zaś ma tylko jedno wyjście- do serwa:
Obrazek

W którym roku zmieniono tą pompe z "podwójnej" na "pojedynczą" (albo na odwrót?) ?
(nie wiem czy to jakaś różnica, ale chodzi mi o silniki OM615 i OM616)

Dziękuje i pozdrawiam!

Autor:  wojz [ czw gru 01, 2005 1:40 pm ]
Tytuł: 

"pPodwójna" jest starszego typu. Obie występowały w silnikach OM616. Wydaje mi się, że zmiana nastąpiła w '79 (lub 80) roku, przy czym z moich obserwacji wynika, że nie należy jednoznacznie łączyć zmiany rodzaju pompy z pojawieniem się silników większej mocy.
Dobrze by było, gdyby ktoś to jeszcze potwierdził/zaprzeczył ;)

Autor:  Wojtek123 [ czw gru 01, 2005 6:29 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Wydaje mi się, że zmiana nastąpiła w '79 (lub 80) roku

Też mi się tak wydaje [ok]

wojz pisze:
przy czym z moich obserwacji wynika, że nie należy jednoznacznie łączyć zmiany rodzaju pompy z pojawieniem się silników większej mocy.

Wydaje mi się, że silnik o większej mocy na początku posiadał jeszcze "podwójną" pompę, dopiero później wprowadzono pojedynczą, ale właśnie tego nie jestem pewien

Autor:  leslaw [ czw gru 01, 2005 6:36 pm ]
Tytuł: 

foto nr 2 jest z modelu z 82roku (jest to foto mojej beczuni jeszcze przed remontem)ale w ktorym roku podwojna pompa zamieniona zostala na pojedyncza to niestety niewiem. Pozdrawiam!

Autor:  Piotr735 [ czw gru 01, 2005 7:37 pm ]
Tytuł: 

Ja miałem podwójną w modelu z 81r.

Autor:  wojz [ czw gru 01, 2005 8:04 pm ]
Tytuł: 

Wojtek123 pisze:
Wydaje mi się, że silnik o większej mocy na początku posiadał jeszcze "podwójną" pompę, dopiero później wprowadzono pojedynczą

Właśnie tak mam u siebie*.

*prawdopodobnie

Autor:  VALENTINE123 [ czw gru 01, 2005 9:31 pm ]
Tytuł: 

Ogólnie vacum pomp były 3 rodzaje ,od lewej:
-dwumembranowa
-jednomembranowa
-tłokowa
To ,która ,kiedy i jakim silniku była montowana zależy od numeru i typu silnika.


Obrazek

Autor:  wojz [ czw gru 01, 2005 10:01 pm ]
Tytuł: 

VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM ;) )?

Autor:  Mitu [ czw gru 01, 2005 11:43 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM ;) )?


A czy nie jest tak, że motory palone z kluczyka (OM 615 i 616) miały wiekszą moc. Tzn., cheblowane 200 D miało 55 koni, a kluczykowe 60, a 240 D chelbowane miało 65 koni, a kluczykowe 72? To nie szło w parze?
Do do tej pory żyłem w przeswiadczeniu, że szło... :roll:
Tyle tylko, że 200 D wzmocniono pół roku później niz 240 D.

Autor:  Wojtek123 [ pt gru 02, 2005 12:40 am ]
Tytuł: 

wojz pisze:
VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM )?


Właśnie o to mi chodzi, kiedyś próbowałem się już tego dowiedzieć:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

Ja mam silnik odpalany i gaszony z kluczyka, po czym wnoszę, że jest to 60 konna wersja, ale nie mam pewności, a chciałbym ją mieć [zlosnik]
Pozdrawiam!

Autor:  Wojtek123 [ pt gru 02, 2005 12:46 am ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Ogólnie vacum pomp były 3 rodzaje ,od lewej:


Rozumiem, że przynależność elementów 95 i 86 jest dowolna i nie zależy od typu pompy? Tzn że 95 nie występował tylko i wyłącznie z pompą dwumembranową, ale mógł również występować z jednomembranową?

Autor:  wojz [ pt gru 02, 2005 12:43 pm ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
A czy nie jest tak, że motory palone z kluczyka (OM 615 i 616) miały wiekszą moc. Tzn., cheblowane 200 D miało 55 koni, a kluczykowe 60, a 240 D chelbowane miało 65 koni, a kluczykowe 72? To nie szło w parze?

Nie wiem jak 200, ale w przypadku 240D nie :roll: ...
No chyba, że jednak tak, a ja już się pogubiłem w tym wszystkim [szalone].
Dlatego staram się wyszukać detale i inne takie ;) , które pozwolą jednoznacznie to określić, ponieważ nie wiem czy na podstawie numeru(ów) da się tego dokonać

Autor:  VALENTINE123 [ pt gru 02, 2005 7:47 pm ]
Tytuł: 

Wojtek123 pisze:
Rozumiem, że przynależność elementów 95 i 86 jest dowolna i nie zależy od typu pompy?

Nie ,odwrotnie .Jest tak jak na rys. rurka 95 jest w komplecie z pompą dwumembranową ,a 86 z jednomembranową.

Autor:  VALENTINE123 [ pt gru 02, 2005 7:56 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
VALENTINE123, a czy da się stwierdzić wg numeru (silnika, VIN?) jaki jest rodzaj motoru (ile KM ;) )?


Tak,dla 240-tki tak to wygląda:

Diesel engine 48KW(65PS)
-do końcówki numeru silnika 063573 (dla manuala )
-do końcówki numeru silnika 021689 (dla automata)
53KW (72PS)
-od końcówki numeru silnika 063574 (dla manuala)
-od końcówki numeru silnika 021690 (dla automata)

Autor:  Wojtek123 [ sob gru 03, 2005 1:16 am ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Tak,dla 240-tki tak to wygląda:


VALENTINE123 a Mogłbyś sprawdzic to samo dla 200D?Byłbym bardzo wdzięczny.Dzięki i pozdrawiam!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/