MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
NIVO.... co potrzeba??? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15715 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Karol [ wt gru 06, 2005 10:35 pm ] |
Tytuł: | NIVO.... co potrzeba??? |
DOBRa...jestem troche początkujący, mam W123 od miesiąca, wiec jeszcze sie nie znam ![]() kupiłem pojazd, który fabrycznie miał NIVO...ale jakiś czas temu poprzedni właściciel je zdemontował. W komorze silnika wystaje metalowy przewód, wygląda jak hamulcowy, jest z lewej strony patrząc na komorę.. ZW tylnym zawieszeniu są 2 gruchy, amortyzatory były kilka lat temu wymieniane na nowe, nie iwem, czy są przystosowane. I co tak w ogole potreba, żeby nivo teraz mi działało? I jak jest uruchamiane, bo nie widzę żadnego przełącznika z kabiny. I....tylko sie nie śmiejcie..co ono daje? Jak mamy grubą teściową zna tylnej kanapie to się je włącza i nam błotniki o koła wtedy nie trą? |
Autor: | Marcino [ wt gru 06, 2005 11:49 pm ] |
Tytuł: | |
Witam serdecznie Najważniejsze są chyba amortyzatory( biorąc za kryterium cenę elementu). Upewnij się jakie amortyzatory posiadasz, te od nivo są dosyć charakterystyczne, wychodzą z nich przewody, które dalej prowadzą do owych gruszek. Chociaż właśnie zwykle one są powodem unicestwiania całego systemu...więc nie zdziwiłbym się gdyby ich nie było ![]() Układ zasilany jest pompą -zwykle przykręcona jest ona z przodu silnika, na głowicy, jest napędzana bezpośrednio od wałka rozrządu. Do tego pod maską powinien znaleźć się również zbiornik oleju do nivo. Karol pisze: I jak jest uruchamiane, bo nie widzę żadnego przełącznika z kabiny. I....tylko sie nie śmiejcie..co ono daje? Jak mamy grubą teściową zna tylnej kanapie to się je włącza i nam błotniki o koła wtedy nie trą?
Nivo działa cały czas (kiedy silnik jest włączony oczywiście ![]() |
Autor: | FENIX [ śr gru 07, 2005 9:22 am ] |
Tytuł: | |
jesli miałeś wymieniane amorki to zapewne na zwykłe (znacznie tańsze), amorki do NIVO to ok. 1500/para (Sachs) jeśli nikt nie zdewastował Ci instalacji to musisz praktycznie tylko : - kupić amorki - zregenerować pompę nivo (myśle że po zastoju może być do naprawy) - sprawdzić czy centralna z tyłu nie cieknie no i jeździć ![]() ![]() A co do dużej/małej teściowej to NIVO zawsze po odpaleniu silnika (jak jest sprawne ![]() |
Autor: | Karol [ śr gru 07, 2005 2:57 pm ] |
Tytuł: | |
No to już wszystko wiem....ale raczej nie skorzystam...bo mam zmienione amortyzatory gdzieś 2 lata temu, a wydać 1500 zł troche mi sie nie kalkuluje ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |