MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zmieniać olej w moście czy nie? Oto jest pytanie . . . https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15910 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Jarzyn [ sob gru 17, 2005 6:13 pm ] |
Tytuł: | Zmieniać olej w moście czy nie? Oto jest pytanie . . . |
. . . Zdania są bardzo podzielone, więc może ktoś mnie w końcu przekona jakimś dobrym argumentem, żeby nie zmieniać? ![]() Mam 300 000 przejechane, nie jestem pewien do tego co robił poprzedni właściciel i chciałbym zalać jakimś dobrym olejem, ale już sam nie wiem ![]() |
Autor: | stanleym126 [ sob gru 17, 2005 6:36 pm ] |
Tytuł: | |
Pewnie,że wymieniać,ponieważ możesz dużo stracić na jeździe na jakimś kisielu w moście.I jeszcze czy most jest z ASD czy bez bo to sa całkiem inne oleje. |
Autor: | Jarzyn [ sob gru 17, 2005 7:48 pm ] |
Tytuł: | |
Bez ASD. A co do samej wymiany i oleju to na 16 stycznia jestem zapisany do Pana Leszka Borowskiego na rózne pierdółki i mam nadzieję, że będzie wiedział jaki olej. |
Autor: | agaj666 [ sob gru 17, 2005 8:07 pm ] |
Tytuł: | |
a jaka to roznica czy jest ASD czy nie ma?ja mam ASD i tez chce zmienic oleum. jaki wlac?i ile?i gdzie to kupic? |
Autor: | Croolick [ sob gru 17, 2005 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
W w123 230E zmieniłem wraz ze wszystkimi innymi płynami przy okazji kolejnego przegladu i po raz pierwszy zaczął cicho wyć, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem z większych prędkości. Maluchowi więc odpuściłem, poszły wszystkie płyny tusz po zakupie z wyjątkiem mostu. Stanowczo powiedziałem tego nie wymeniamy/ruszamy i p. Jerzy Porabik o dziwo się ze mną zgodził. Sprawdziłem tylko poziom. Enaf. P.S podpinam sie pod pytanie. Jaka jest różnica do i bez ASD??? ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ sob gru 17, 2005 11:35 pm ] |
Tytuł: | |
Na drugim forum też kolega wymienił olej i most zaczął wyć ,także zdania są podzielone. |
Autor: | Wojtek123 [ ndz gru 18, 2005 12:31 am ] |
Tytuł: | |
Croolick pisze: po raz pierwszy zaczął cicho wyć
Też słyszałem o takim przypadku, że po wymianie zaczął cicho wyć, ale sam nie wiem ![]() ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | stanleym126 [ ndz gru 18, 2005 9:53 am ] |
Tytuł: | |
agaj666 pisze: a jaka to roznica czy jest ASD czy nie ma?ja mam ASD i tez chce zmienic oleum. jaki wlac?i ile?i gdzie to kupic?
Witam.Różnica jest istotna z ASD lub bez chociażby w gęstości oleju i jego cenie.Olej do ASD pratycznie jest tylko w ASO i cena za 1 l ok.70 zł,natomiast bez ASD cena ok.15 zł za litr i mozna kupić nawet w sklepie z gwoździami.A wymieniac trzeba,ponieważ w przekladni wystepują duże przeciązenia i kisielowaty wypracowany olej nie ma wlaściwości smarnych.Poniżej przedstawiam link z innego forum,gdzie o ten olej pytałem i proszę poczytać.Pozdr. http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&B ... &fpart=all |
Autor: | ghost2255 [ ndz gru 18, 2005 12:25 pm ] |
Tytuł: | |
O most trzeba dbać, bo to ważna część Mercedesa i trudno potem znaleźć dobry w uczciwej cenie, a i tak nie wiadomo jak długo pojeździ po wymianie. U mnie było podejrzenie mostu jak mi wyło z tyłu, cfo prawda okazało się, że nowe łożysko w kole mi pękło, ale skoro już most został wyjęty, to wymienione zostały w nim łożyska i uszczelniacze, poszedł nowy olej i wiem, że mam spokój na dłuuuuuugie kilometry. Jak przejedzie 30-50tys. km(zależy kiedy to nastąpi), to na pewno wymienię olej na jakiś markowy, bo na 1 litrze nie warto oszczędzać. |
Autor: | Kozmo1 [ ndz gru 18, 2005 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
hej. co to jest ASD? |
Autor: | stanleym126 [ ndz gru 18, 2005 7:23 pm ] |
Tytuł: | |
Kozmo1 pisze: hej. co to jest ASD?
To opis Asd Zasada działania ASD wg. opisu Gerii(ego) za pozwoleniem No więc spróbuję usystematyzować swoje wiadomości ku zadowoleniu obecnego ogółu. Zarówno ABS, jak i ASD posługują się trzema, tymi samymi czujnikami: dwa z przodu, jeden, na wale napędowym z tyłu. Opcja działania ABS jest przeważnie ogólnie znana, skupię się na ASD. Pierwszym warunkiem zadziałania układu jest brak sygnału z hamulca, czyli z wyłącznika nad pedałem, układ wtedy wie, że auto nie hamuje, ew. rusza. Drugi warunek to odczytany z czujników poślizg kół tylnych względem kół przednich, przykładowo przednie koła stoją, np. zaspa lub lód , któreś z tylnych się kręci, lub obydwa, układ nie wie które, bo czyta sygnał z wału napędowego, ale dla zadziałania układu nie jest to istotne. Istotne jest to, że w tym momencie działają na układ napędowy wyłącznie siły pochodzące od silnika, bo brak jest sygnału hamowania, czyli nie ma sił pochodzących od hamulca. Jeżeli tylko prędkość obrotowa kół będzie odczytana w zakresie 2-38 km/h zostanie załączona blokada tylnego mostu całkowita, trzeba dodać że tylny most ASD bez sygnału blokady pracuje cały czas z blokadą na poziomie 35 procent, czyli z blokadą częściową, dopiero sygnał uaktywnia blokadę pełną. Blokada zostanie załączona w tym zakresie prędkości, jeżeli różnica średniej prędkości kół przednich w porównaniu do tylnych będzie większa niż 2 km/h. W zakresie 38-100 km/h przy różnicy prędkości 2km/h blokada nie zadziała, zostanie natomiast zaświecony trójkąt ostrzegawczy, przy prędkości pow. 100 km/h różnica prędkości zostaje zmieniona z 2 km/h na 2procenty z prędkości rzeczywistej, co oczywiście powoduje jedynie komunikat w postaci trójkąta na tablicy wskaźników. Ponieważ poszczególne elementy tylnego mostu obliczone są na wytrzymanie max sił pochodzących od silnika, i w zasadzie takie jest ich przeznaczenie, przy niekontrolowanym załączeniu blokady w przypadku pojawienia się sił pochodzących od hamulca, które są dużooooooo większe może nastąpić przekroczenie wyliczonej wytrzymałości półosiek i elementów tylnego mostu. Przykład? Zalecenie fabryczne: w przypadku badania hamulca pomocniczego na stanowisku rolkowym: Zapłon nie powinien być załączony! Ponieważ rolki kręcą się zazwyczaj pow. 3 km na godzinę, przednie koła stoją, tylne się kręcą, blokada się załącza, i dalej jest tak: jeżeli jedna strona jest sprawna to siła hamująca zostaje przekazana bezpośrednio z tarczy hamulca na koło. Jeżeli jednocześnie druga strona jest niesprawna, to ponieważ blokada się załączyła, całkowita siła potrz ebna do wyhamowania rolek musi zostać przeniesiona z koła ze sprawnym hamulcem, poprzez półośki i dyferencjał do koła z hamulcem uszkodzonym, a jak już wspomniałem siły hamujące są dużo większe niż siły pochodzące od silnika, co w połączeniu z bardzo dużym współczynnikiem przyczepności rolek może doprowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji typu chrrrruuuuppp Przepraszam za pewną niespójność zeznań, z przyjemnością, w miarę wolnego czasu, postaram się rozwiać wszelkie powstałe i zasygnalizowane wątpliwości. |
Autor: | stanleym126 [ ndz gru 18, 2005 7:37 pm ] |
Tytuł: | |
A wlaściwie ASD to: 211 (vin code) automatic limited slip differential (ASD) (from 01.07.1984) |
Autor: | wielki3333 [ pn gru 19, 2005 7:26 am ] |
Tytuł: | |
a 123 też mają ASDi ewentualnie czy gdzieś jest to zapisane,po czym poznać |
Autor: | trafic1980 [ ndz sty 01, 2006 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
jeśli ci nic z tego mostu nie cieknie to ja bym nie wymieniał! producent też nie przewiduje wymiany! ja kiedyś w W201 wymieniłem,tak profilaktycznie i się po paru tysiącach kilometrów most rozwył! no i wył dopóki go nie sprzedałem.warsztaty które od lat naprawiają w124 i podobne mają tą samą opinię,widziałem kiedyś w jednym warsztacie jak naprawiali łożysko w moście i przed rozbiórką spuszczali stary olej a później po naprawie spowrotem go wlewali i tylko uzupełniali brakujący poziom. |
Autor: | Grakoz [ ndz sty 01, 2006 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
wielki3333 pisze: a 123 też mają ASDi ewentualnie czy gdzieś jest to zapisane,po czym poznać
w 123 nie było Asd a przynajmniej ja takiego nie widziałem. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |